Detta är troligtvis en tråd om ett i-landsproblem, men det skiter jag i. Jag är sur och irriterad och behöver diskutera med likasinnade.
Systembolaget har som policy att kontrollera alla som
misstänks vara under 25 år. Varenda gång de kollar leg på mig, dvs varenda gång jag handlar där, frågar jag hur gammal de egentligen tror att jag är. Svaret är numera ”över 25 år

”. Jaha, vafan frågar du för då?
Mitt största problem är att jag inte vill att främlingar pillar på mitt körkort. Jag har ingen aning om vad deras fingrar har vidrört och det finns många äckliga människor ute i samhället med bristande handhygien. Jag försöker alltid hålla fram mitt leg så de kan läsa på det, men ibland envisas de med att ta kortet och kleta på det.
Jag är en ganska småsint person och måste såklart dividera med dessa muppar eftersom jag enligt policyn inte ska bli legad. Några gånger har jag vägrat att visa leg och då blivit nekad att få betala för mina varor - trots att de har trott att jag är över 25 år.
Sambon vägrar numera att handla med mig på Systembolaget för att han tycker det är pinsamt

lätt för honom att säga som slutade bli legad för flera år sedan. Vi är båda över 30 år och ser inte ut som barn.
Varför envisas Systembolaget med att ha en policy som ingen vill följa?
Är det någon mer som stör sig på det här beteendet?