2025-09-05, 13:57
Medlem
EnflygandeKos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hihi.

Jo, jag stör mig faktiskt på folk som postar helt mundäna saker som man borde veta har minst 30 trådar och man tycker att ingen har tänkt på det, eller jag är för lat för att söka upp en tråd.

Då kan jag också bli moderator för en minut.

Håller med, uppenbara ämnen som absolut har avhandlats innan på ett forum som
är över 20 år gammalt. Man kan inte ägna sig 3 sekunder att söka. Går under mitt skinn också och får mig att bli hobbymod.

Iallafall med tidigare användare .
Citera
2025-09-05, 13:58
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Se exempel i denna tråd.

Att användare säger att tråd finns redan.

Detta är OT och tycker man så bör det rpas utan någon dryg jävla kommentar.

De som skriver så bör få bann.

Det finns 2 solklara användare på forumet som du säkert vet om, dessa ska ej nämnas vid namn pga regelbrott. Men den som söka skall finna!
Så du hade ingen färdig definition innan du startade tråden, utan utvecklar den efter hand som användare skriver i tråden?

Det låter inte särskilt vetenskapligt av dig, om du vill föra en seriös diskussion om ett sociokulturellt fenomen eller ett språkligt begrepp.
Citera
2025-09-05, 14:23
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Hur "leker man mod" enligt dig? För en gångs skull ska jag faktiskt lyssna på dina åsikter.

Ett väldigt bra exempel är väl "Tråd finns, denna kan låsas" eller variationer på den.
Citera
2025-09-05, 14:31
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Ett väldigt bra exempel är väl "Tråd finns, denna kan låsas" eller variationer på den.

Att enbart skriva så hjälper ju inte användarna. Dock är det vanligt exempelvis i ABoK att flera trådar startas om samma fall - då uppskattar jag som moderator enormt en hint i tråden om att tråd finns gärna då med en länk till aktuell tråd.

Jag tror inte att det är just det TS retar sig på.
Citera
2025-09-05, 14:48
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Att enbart skriva så hjälper ju inte användarna. Dock är det vanligt exempelvis i ABoK att flera trådar startas om samma fall - då uppskattar jag som moderator enormt en hint i tråden om att tråd finns gärna då med en länk till aktuell tråd.

Jag tror inte att det är just det TS retar sig på.

Det är sant, det är väl mycket hur man skriver det som gör om det är hjälpsamt eller glasögonsmurfigt.

Att skriva det i en nystartad tråd när det finns en död mastodonttråd från 2009 som eventuellt/eventuellt inte innefattar samma frågeställning är låtsasmoderator.
Citera
2025-09-05, 14:49
Medlem
När snubben du menar håller sig borta från en klagomålstråd tar jag det som ett kvitto på att trådskaparen har en poäng, och det brukar stämma rätt bra.

Jag tar för givet att kvinnan trollar, men att hon sitter och klipper och klistrar trådar som mest på helgkvällar och nätter är illa på riktigt. Det verkar vara allt hon gör, det är hennes liv.

Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Exakt. Anledningen att vissa är "hobbymoderatorer" år efter år, är som du säger att de inte har tid eller ork att bli riktiga moderatorer.

Har man bra koll på regelverket och ser idioter bryta mot regler som de inte borde bryta emot, så säger man naturligtvis till dem, att de är idioter som inte kan följa enkla regler.
Nybörjare som inte vet bättre kan man vänligt upplysa om reglerna.

Klart som korvspad och jag kan för mitt liv inte begripa varför folk är emot ordning och reda. Folk som inte kan tänka längre än vad näsan räcker.

Förvånande att det tog så lång tid innan en "hobbymoderator" täppte till truten på denna trådstart. Bra gjort.

Väldigt tydligt varför det är viktigt att så många som möjligt gör sitt för att upprätthålla reglerna.

Ditt fetkladdande i varje tråd ligger absolut topp 3 av det mest störiga på forumet. Som om dina ord vore mer värda än våra vanliga dödliga.
Citera
2025-09-05, 14:51
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Båda, 'länk finns', i vanliga trådar, och 'vad sa mod? i klagomål är OT. Det finns en rapporteringsfunktion som jag ger mig sjutton på att bror duktig också använder trots sitt eget OT i tråden.

Jag vet inte vad du hänvisar till här.
Citera
2025-09-05, 14:54
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsaDelRey
När snubben du menar håller sig borta från en klagomålstråd tar jag det som ett kvitto på att trådskaparen har en poäng, och det brukar stämma rätt bra.

Jag tar för givet att kvinnan trollar, men att hon sitter och klipper och klistrar trådar som mest på helgkvällar och nätter är illa på riktigt. Det verkar vara allt hon gör, det är hennes liv.

Ja det är nog något psykiskt fel med dessa 2.

Ditt fetkladdande i varje tråd ligger absolut topp 3 av det mest störiga på forumet. Som om dina ord vore mer värda än våra vanliga dödliga.

Instämmer, extremt irriterande och de bör då fan rp:a tråden enligt reglerna istället för att själv komma in och leka paragrafryttare.

Det om något förstör tråden till 100% om inte ens egna humör då de är så ofattbart irriterande.

Jag tycker helt klart dessa som leker mods bara sitter och bryter mot KFK dagligen.
Citera
2025-09-05, 14:55
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Eller är detta hobbymodererande?

(FB) Sänka Israelisk krigsfartyg som privatperson från svensk territorium
Citera
2025-09-05, 15:13
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Ge en vettig anledning till att inte använda en tråd som redan finns istället för att skapa ny, även om den är 10-20 år…
Om tråd redan finns så ska den användas först och främst.
Är tråden låst behöver du ju starta en ny, men om den är öppen och 20 år så ska den användas, annars hade den blivit låst eller så kommer den låsas och du blir ombedd att skapa en ny. Hur svårt kan det vara.

Det är ofta svårt att få någon större mängd nya svar till mycket gamla trådar. Det som skrevs för 10-20 år sedan kanske inte heller är särskilt relevant idag.
Citera
2025-09-05, 15:15
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Eller är detta hobbymodererande?

(FB) Sänka Israelisk krigsfartyg som privatperson från svensk territorium

Det skulle jag inte säga. Mr Redhat försöker vara snäll och se till att användaren kan få hjälp helt enkelt.
Citera
2025-09-05, 15:25
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Det skulle jag inte säga. Mr Redhat försöker vara snäll och se till att användaren kan få hjälp helt enkelt.
Ja, alltså jag vill ju ogärna åka på en varning för att jag får frågor som är off-topic i en tråd. Dessutom förtjänar frågan en egen tråd eftersom användaren hade följdfrågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in