2025-09-05, 10:00
Medlem
67arigGubbes avatar
Vad är grejen egentligen?
Användare som leker ”mods” rövslickar mods arsle och helt enkelt är bedrövliga.

Ni vet säkert att vi speciellt har 2 sånna psykopater här på forumet, en tjej och ej troligen pojke.

Tycker ni att det är bra med denna typ av användare? Enligt mig irriterar de en bara mer och själv önskar jag totalbann av folk som leker mods/admins.

Har stört mig länge på detta fenomen så nu vill jag att vi har en vettig diskussion om detta.
Citera
2025-09-05, 10:10
Medlem
RiverStyxs avatar
Jag har noterat samma men jag har inga större problem att stå ut med dem så länge inte nån gör dem till moderatorer på riktigt. Det finns speciellt en wannabe-mod som OM denne en vacker dag får sitt livs högsta önskan uppfylld och blir "upphöjd" till moderator - ja då kan de ta mig fan stänga ner Flashback för då kommer det bli olidligt här.
Citera
2025-09-05, 10:16
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe

Ni vet säkert att vi speciellt har 2 sånna psykopater här på forumet, en tjej och ej troligen pojke.

Tycker ni att det är bra med denna typ av användare? Enligt mig irriterar de en bara mer och själv önskar jag totalbann av folk som leker mods/admins.

Har stört mig länge på detta fenomen så nu vill jag att vi har en vettig diskussion om detta.
Jag har stört mig på dig länge för att du hela tiden förstör vettiga diskussioner, det verkar vara därför du är här, därför lägger jag min röst på hobbymodsen framför dig.
Citera
2025-09-05, 10:20
Medlem
sykkelpumps avatar
Retar mig faktiskt mer på alla lustigkurrar och troll som spammar trådar med inlägg som precis är på gränsen för off topic, eller helt klart passerar gränsen.
Sidospår och rena urspårningar kan också vara jobbiga, speciellt i långa trådar man försöker följa eller läsa ikapp.

Låtsasmodererare fyller sällan trådar med inlägg efter inlägg och dom är inte heller lika många...
Citera
2025-09-05, 10:24
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag har stört mig på dig länge för att du hela tiden förstör vettiga diskussioner, det verkar vara därför du är här, därför lägger jag min röst på hobbymodsen framför dig.

Tycker du kan ta och lägga fram bevis för dina påståenden.
Citera
2025-09-05, 10:24
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:

Kan du ge några exempel på hur de leker ”mods” eller slickar deras röv?
Det är svårt att säga om vad dessa personer gör är bra eller dåligt utan konkreta exempel. (Du behöver inte ta med användarnamn).

Men t.ex rapportera trådar, är det leka mod eller slicka deras röv?
Informera att en tråda ska ligga i en annan avdelning?
Citera
Maviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Maviel 2025-09-05, 10:30
Moderator
Påpekar att trådar om andra användare inte är ok, men att vi kan diskutera fenomenet hobbymoderatorer som sådant. Läs igenom regel 1,06 innan ni postar.

/Moderator
2025-09-05, 10:32
Moderator
Maviels avatar
Rubriken ändrad då den inte kan anses vara neutral. TS har fått lov att brodera ut texten i sin trådstart men rubriken behöver vara neutral och saklig. Utgången rubrik:

Användare som asslickar mods?

/Moderator
Citera
2025-09-05, 10:33
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Tycker det är härligt!
Citera
2025-09-05, 10:42
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Kan du ge några exempel på hur de leker ”mods” eller slickar deras röv?
Det är svårt att säga om vad dessa personer gör är bra eller dåligt utan konkreta exempel. (Du behöver inte ta med användarnamn).

Men t.ex rapportera trådar, är det leka mod eller slicka deras röv?
Informera att en tråda ska ligga i en annan avdelning?

Tänk rättshaverister.
Sånna som finns idag, som när man skapar en tråd, kommer de in och länkar tex nån regel eller nån annan jävla tråd ”tråd finns” osv. Det handlar inte om att 2 användare skapat en tråd om samma nya nyhetsartikel, utan att nån postar en 25 år gammal tråd tex.
Citera
2025-09-05, 10:45
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:
Tänk rättshaverister.
Sånna som finns idag, som när man skapar en tråd, kommer de in och länkar tex nån regel eller nån annan jävla tråd ”tråd finns” osv. Det handlar inte om att 2 användare skapat en tråd om samma nya nyhetsartikel, utan att nån postar en 25 år gammal tråd tex.

Fast om en person bryter mot regeln så är det väll bra om en annan informerar om detta för att lära personerna och ge dom tid att justera sin tråd eller inlägg för att spara personen från en varning eller avstängning?
- Det tycker jag är bra då många inte kan reglerna här på forumet.

Att hänvisa till att tråd redan finns är bara bra då vi ska samla diskussionen på ett ställe istället för att ha flera olika trådar om samma sak. Det är även en regel, sök först - posta sedan.

Vad är poängen att ha 2-3 olika trådar med 90% identiskt diskussions underlag?
Citera
2025-09-05, 10:54
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:

Ni vet säkert att vi speciellt har 2 sånna psykopater här på forumet
Har faktist inte en blekaste vem/vilka du menar , finns dock viktigpettrar som enbart vill hålla diskussion för att påpeka fel på dig/andra som diskuterar tillbaka. Som man säger om troll, ignorera.

Vad kan nån göra som inte är moderator (annat än försöka störa/irritera) ? Och nån som faktist är moderator diskuterar inte utan modererar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in