Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Mitt ena barn ärvde mitt överbett och det fixade tandläkaren med bettskena när hon var tio år. Extrema bettfel opereras.
Ja jag hade tandställning och fick några tänder utdragna. Har syskon som däremot inte fick något överhuvudtaget och som man ser bettfelen på.
Det är sällan människor är helt perfekta genetiskt. Utgår ifrån att den amdre användaren ansåg mig falla bort genom naturligt urval men jag har knappast valts bort pga att min mun inte är den absolut vackraste. Perfekt är man inte men "det naturliga urvalet" har tydligt prefererat både mig och andra anhöriga. Liksom resten av mänskligheten då ingen hade varit här om vi inte lyckats anpassas efter miljön och överleva länge nog för att få barn.
Men det är struntsamma, människor som inte själva är något fullständigt älskar att utmåla andra som underlägsna dem själva oavsett om det handlar om att sitta bakom en skärm och döma ut folk med bettfel eller om det handlar om att lyssna till människors livshistorier. Bilden de ser i huvudet överensstämmer sällan med verkligheten.