Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-09-03, 14:23
Medlem
Jag har en ide för att minska oönskade barn och få bättre förutsättningar. Detta med att skapa ett barn är inget man ska ta det lätt på.

1. Ta bort alla preventivmedel för kvinnor. (det fungerar ändå inte. Man missar och det inte är säkert), (kvinnor slipper alla biverkningar),
2. Använd endast kondom. (tills något bättre kommer)
3. Inkomstgrundande. (varje barn ska ha rätt till de pengar de ska ha) Inkomsten ska räknas ifall du blir ensamstående. Man har ett barn längre än ett förhållande håller. Det baseras också om du har skulder.

4. Insemination ska förbjudas för singel kvinnor. Ett barn ha rätt till en mamma och en pappa och ett barn är ingen rättighet. (par som inte kan få barn den normala vägen får detta)

5. En utbildning mer ingående i skolan. Hur man ta hand om ett barn.
6. Är man sambo och får ett barn så ska det vara ett faderskapstest och direkt efter detta ska pappan får full vårdnad inte behöver ansöka.

7. Är man dömd för grova brott som mord då har du ingen rätt att skapa ett liv

8. Abortfrågan kommer inte bli lika stor längre (år 2024. 35 000 aborter)

I denna tråd vill jag diskutera hur vi kan göra för få våra barn att må bättre? och för att det ska få så bra förutsättningar de kan i livet.

Har jag helt fel? och vad vill du hellre se i så fall? Självklart så kommer ju barn skapas ändå utöver detta, men är inte detta bra grundläggande?
Citera
2025-09-03, 14:33
Medlem
Barn är ingen rättighet, och du kommer aldrig få barn ändå.
Citera
2025-09-03, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Barn är ingen rättighet, och du kommer aldrig få barn ändå.

Detta är diskussion. Där jag vill sätta barnen först. De kan inte välja
Citera
2025-09-03, 14:50
Medlem
Pripps0.0s avatar
Ja, du har helt fel.
Vi behöver skapa ett samhälle där människor mår bra och som gynnar familjebildande. Inte svårare än så.
Citera
2025-09-03, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Ja, du har helt fel.
Vi behöver skapa ett samhälle där människor mår bra och som gynnar familjebildande. Inte svårare än så.

så du håller inte med om något om det jag sa?
Citera
2025-09-03, 14:56
Medlem
triptykens avatar
Hur ska du förhindra att folk har barn hade du tänkt dig? Göra det olagligt att ha sex utan kondom om man är i fertil ålder och det är en man och kvinna som har sex?

Är det inte bättre med nuvarande system som verkar funka det med?
Citera
2025-09-03, 15:17
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
Jag har en ide för att minska oönskade barn och få bättre förutsättningar. Detta med att skapa ett barn är inget man ska ta det lätt på.

1. Ta bort alla preventivmedel för kvinnor. (det fungerar ändå inte. Man missar och det inte är säkert), (kvinnor slipper alla biverkningar),
2. Använd endast kondom. (tills något bättre kommer)
3. Inkomstgrundande. (varje barn ska ha rätt till de pengar de ska ha) Inkomsten ska räknas ifall du blir ensamstående. Man har ett barn längre än ett förhållande håller. Det baseras också om du har skulder.

4. Insemination ska förbjudas för singel kvinnor. Ett barn ha rätt till en mamma och en pappa och ett barn är ingen rättighet. (par som inte kan få barn den normala vägen får detta)

5. En utbildning mer ingående i skolan. Hur man ta hand om ett barn.
6. Är man sambo och får ett barn så ska det vara ett faderskapstest och direkt efter detta ska pappan får full vårdnad inte behöver ansöka.

7. Är man dömd för grova brott som mord då har du ingen rätt att skapa ett liv

8. Abortfrågan kommer inte bli lika stor längre (år 2024. 35 000 aborter)

I denna tråd vill jag diskutera hur vi kan göra för få våra barn att må bättre? och för att det ska få så bra förutsättningar de kan i livet.

Har jag helt fel? och vad vill du hellre se i så fall? Självklart så kommer ju barn skapas ändå utöver detta, men är inte detta bra grundläggande?

Citat:
så du håller inte med om något om det jag sa?
4. Barn har rätt till en mor och en far. Inga pappa pappa-föräldrar, eller mamma mamma diton. Inga "pappor" som föder barn, eller mammor med skägg. Inget av allt det där hokuspokuset som grundar sig i mental sjukdom gillar jag. Men det är ju som jag skrev inget som finns i ett frisk samhälle.

6. Så tror jag faktiskt att det redan är.

7. Begicks morden före eller efter man blev förälder? Mördade man för att skydda sitt barn? Mödandet kommer att minska drastiskt i ett friskt samhälle, nu ökar det.

8. Abortfrågan var enormt stor innan preventivmedlen kom. Rent moraliskt, sedan kom politiken in och det blev inte bättre.
Aborterna skedde i lönndom och många kvinnor dog. Ingen talade om det dock. I ett friskt samhälle är det ingen skam att bli med barn som ensamstående.
Citera
2025-09-03, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Hur ska du förhindra att folk har barn hade du tänkt dig? Göra det olagligt att ha sex utan kondom om man är i fertil ålder och det är en man och kvinna som har sex?

Är det inte bättre med nuvarande system som verkar funka det med?

det går ju inte som du säger men, man kan väl ha grundläggande i alla fall
Citera
2025-09-03, 15:30
Medlem
Ang 6. så tycker jag det är lika rimligt med faderskapstest för gifta män.

Sedan har jag väldigt svårt att se hur aborterna blir färre utan tillgång till andra preventivmedel än kondom.
Citera
2025-09-03, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ang 6. så tycker jag det är lika rimligt med faderskapstest för gifta män.

Sedan har jag väldigt svårt att se hur aborterna blir färre utan tillgång till andra preventivmedel än kondom.

En del av aborterna är ju pga att man har missat, dåligt skydd eller att man inte har preventivmedel,
Citera
2025-09-03, 17:00
Medlem
Citat:
En del av aborterna är ju pga att man har missat, dåligt skydd eller att man inte har preventivmedel,
Men skulle ändå minska utan dessa preventivmedel?
Citera
2025-09-03, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Men skulle ändå minska utan dessa preventivmedel?

Jag hoppas det!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in