Matchade på dejtingapp. Började skriva om Maslows behovstrappa och teorier om meningen med livet. Gick över till SMS, pratade om allt och inget hela kvällen. Fortsatte skriva och prata i telefon. Gick ut och åt middag. Åkte hem med varandra och sen flöt allt bara på
Inte tillsammans längre, men det kunde varit en solskenshistoria om inte jag hade varit ett stolpskott
Har varit aktiv på två sidor i två omgångar. Båda gångerna ca 3 veckor. Första gången träffade jag en kvinna jag var tillsammans med fyra år, andra gången träffade jag den kvinna jag levt med i snart ett decennium.
Man går ut, äter en bit, har ett samtal som aldrig tar slut. Går hem till henne. Ligger hela natten. Tillbringar dagen tillsammans. Ringer på kvällen, frågar när vi ses igen. Båda längtar, skickar sms och ringer för att säga godmorgon o s v.
Tricket är inte vad man gör, utan att man klickar med den man träffar nästan omedelbart. Ibland måste man ansa mycket sand för att finna guld. Den gallringen kan ske redan i meddelanden man skickar via app.
TS här.. Ser i kommentarerna att jag skulle varit tydligare i trådstart. Tanken var att samla bra och lyckliga historier, som omväxling till alla klagomål, påhopp, pajkastning å trista trådar om nätdejting. För visst finns det fina historier där ute, historier som kan peppa och ge inspiration.
Bidrar med en själv.
Som nybliven singel satt jag på försommaren med två biljetter till en koncert på Dalhalla, köpta ett halvår tidigare innan skilsmässan var ett faktum. Jag stod för koncerten, hotell å mat delar vi på.
Skrev i min profil på HP att jag önskade resesällskap alternativt en dejt utöver det vanliga. Kan ju tillägga att jag har sådär 100 mil till Dalhalla. En kvinna i uppsalatrakten svarade. Vi textade på HP, sms och telefon. Kändes bra. Jag bokade hotel med en underbar utsikt över Siljan utanför Rättvik, bokade tågbiljetter med nattåget. Hon hämtade upp mig på järnvägsstation tidigt på morgonen. For till en mack för kaffe och en macka. Kände väl inget klick sådär direkt, men trevlig kvinna, inga problem i kommunikationen. Åkte upp till Rättvik, checkade in, ut på stan för lite mat å dryckjom. Festade till på hotellet, tog koncertbussen till Dalhalla och såg koncerten. Minnesvärt, hade kul! Dan efter blev det forsränning på en konstgjord anläggning, sedan färd till hennes kåk på landet utanför Uppsala. Grillkväll. Nästa dag skjutsade hon mig till järnvägen och jag åkte hem. Tyvärr inget klick på kärlekens plan, ömsesidigt, men vi blev vänner och behöll kontakten. Hösten därpå bokade vi en resa till Krakow, hotel nära krakows gamla stan. Resan vände upp och ned på alla mina fördommar om Polen. Så rent å snyggt, kände aldrig att någon försökte luras, vänliga hjälpsamma, tom stressade taxichaufförer stannade för fotgängare. Besökte såklart Auschwitz och Birkenau, där ser man faran med aggressiv konformism. Än idag 6 år senare har vi sporadisk kontakt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!