2025-09-02, 20:02
Medlem
Howdy
kan man inom Sverige skicka gräs luktfritt?
är det enbart vacuumtäta påsar som gäller då eller finns andra trick för att undgå upptäckt i postgången eller är det inte sådan koll -inom- Sverige?
Citera
2025-09-03, 04:51
Medlem
Niggwards avatar
Vakuumförpackat fungerar gott och väl. De gör det i flera lager oftast.

Frågar du i fallet att du skickar eller frågar du generellt för eventuellt inköp?

Jag tog ett gammalt CD fodral av plast. Sådant där som musik CD skivor kom i förtiden och la det i ett sådant. Sen elda jag på det runt om så det smälte tillsammans. Skickade och gick fint. Hade inte vakuum möjligheter själv. Jag skickade detta som vanligt brev och det var flera år sen. Idag skulle jag säga att REK troligtvis är säkrare än vanlig post får jag känslan av, men andra kanske inte håller med mig om det.

Ingen kan givetvis garantera att något inte blir upptäckt oavsett hur du skickar för risken finns alltid. Åker man fast i posten så är det 99% alltid enbart otur.

För mycket post skickas för att kunna kontrolleras.
Senast redigerad av Niggward 2025-09-03 kl. 04:54.
Citera
2025-09-03, 08:38
Medlem
Dubbelvacca o stoppa i nått stadigt så det inte går hål i hanteringen bara så är du så fine du blir.
Citera
2025-09-08, 04:03
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Vakuumförpackat fungerar gott och väl. De gör det i flera lager oftast.

Frågar du i fallet att du skickar eller frågar du generellt för eventuellt inköp?

Jag tog ett gammalt CD fodral av plast. Sådant där som musik CD skivor kom i förtiden och la det i ett sådant. Sen elda jag på det runt om så det smälte tillsammans. Skickade och gick fint. Hade inte vakuum möjligheter själv. Jag skickade detta som vanligt brev och det var flera år sen. Idag skulle jag säga att REK troligtvis är säkrare än vanlig post får jag känslan av, men andra kanske inte håller med mig om det.

Ingen kan givetvis garantera att något inte blir upptäckt oavsett hur du skickar för risken finns alltid. Åker man fast i posten så är det 99% alltid enbart otur.

För mycket post skickas för att kunna kontrolleras.

Dummaste tipset nånsin. CD-fodral är så klyschigt och klassiskt att det är det första de kollar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in