• 1
  • 2
2025-09-01, 21:36
Medlem
Citat från AI

Historien utgår från en åttioårig konstnärsspex – tre små figurer på en pir i en berömd målning – som få ser, men som Louisa, en ensam tonåring, blir fängslad av.

25 år tidigare lever fyra utsatta ungdomar ut en sommar fylld av gemenskap, hemligheter och drömmar kring en av dem målande sitt första mästerverk.

Louisa kommer oväntat över målningen och ger sig ut på en resa för att förstå dess ursprung – och upptäcker längs vägen vad den påminner om i hennes eget liv.

Kommer någon att läsa den?

Jag har läst att den är lik Backmans tidigare verk.

Fredrik Backman verkar vara en författare som de som vanligtvis inte läser gillar.

Väldigt folklig.
Citera
2025-09-01, 22:41
Medlem
StonedMonkeys avatar
Jag kommer läsa den. Jag läser vanligtvis också, men älskar hans böcker! En av dom bästa svenska författarna enligt mig.
Citera
2025-09-02, 00:27
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Citat från AI

Historien utgår från en åttioårig konstnärsspex

Varför startar du en tråd med ett citat på inkorrekt svenska ihopkokat av en robot, i stället för att skriva något du har tänkt ut själv?
Citera
2025-09-02, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Varför startar du en tråd med ett citat på inkorrekt svenska ihopkokat av en robot, i stället för att skriva något du har tänkt ut själv?

Det är bara texten om handlingen av boken som är från AI.
Citera
2025-09-02, 01:29
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Det är bara texten om handlingen av boken som är från AI.

Är det en bra ursäkt, tycker du? Tänk själv, för helvete.
Citera
2025-09-02, 01:35
Medlem
Citat:
Är det en bra ursäkt, tycker du? Tänk själv, för helvete.

Jag bad inte om ursäkt.

Vad spelar det för roll om sammanfattningen av bokens handling är från AI?

Jag har ju inte läst boken.
Citera
2025-09-02, 01:37
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Jag bad inte om ursäkt.

Vad spelar det för roll om sammanfattningen av bokens handling är från AI?

Jag har ju inte läst boken.

Varför postar du en fucking AI-sammanfattning då, i stället för att läsa bokjäveln?
Citera
2025-09-02, 01:40
Medlem
Citat:
Varför postar du en fucking AI-sammanfattning då, i stället för att läsa bokjäveln?

Som teaser för läslust.

Och en undran vad folk almänt tycker om storyn.

Om den verkar läsvärd.
Citera
2025-09-02, 01:43
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Om den verkar läsvärd.

Om du undrar det kan du väl vänta tills boken har kommit ut på svenska. (Hittills har bara den engelska översättningen kommit ut.)
Citera
2025-09-02, 01:45
Medlem
Citat:
Om du undrar det kan du väl vänta tills boken har kommit ut på svenska. (Hittills har bara den engelska översättningen kommit ut.)

Fredrik Backmans roman "Mina vänner" släpptes i Sverige den 28 augusti 2025
Citera
2025-09-02, 09:36
Medlem
grungewhores avatar
Efter hans vidriga "brev till dig som körde om mig på motorvägen när jag hade ett barn i baksätet"-kåseri kan man inte ta nåt hans skriver på allvar.

Han säljer mängder av böcker men ingen erkänner de läst dem. Det är lite som med Harlequin-böcker. Simpelt och nära nog hjärndött. Att hans böcker blir film visar på hur illa ställt det är med svensk filmindustri.

Nej, jag kommer inte läsa något denne fåntratt trycker ur sig. Usch!
Citera
2025-09-02, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Efter hans vidriga "brev till dig som körde om mig på motorvägen när jag hade ett barn i baksätet"-kåseri kan man inte ta nåt hans skriver på allvar.

Han säljer mängder av böcker men ingen erkänner de läst dem. Det är lite som med Harlequin-böcker. Simpelt och nära nog hjärndött. Att hans böcker blir film visar på hur illa ställt det är med svensk filmindustri.

Nej, jag kommer inte läsa något denne fåntratt trycker ur sig. Usch!

Hade du istället läst en av böckerna så hade du fattat vilken sorts författare vi pratar om.

Och att han skriver ”brev” till, handlar ju om att man i Sverige idag behöver ha PK-Sverige med sig, om man inte ska bli cancellerad av det stora drakarna SVT, ST, AB, DN, osv.

Inget konstigt för en författare som vill sälja böcker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in