• 1
  • 2
2025-09-01, 18:21
Medlem
Har fått två jobberbjudanden ett som truckförare och ett som vitvarumontör.

Vilket jobb är enklast ? Och vilket är svårast
?

Är de sant att en vitvarumontör att likaställa som en flyttgubbe ?

Får 26000 som Vitvarumontör och 27000 som truckförare.
Citera
2025-09-01, 18:22
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassius58
Har fått två jobberbjudanden ett som truckförare och ett som vitvarumontör.

Vilket jobb är enklast ? Och vilket är svårast
?

Är de sant att en vitvarumontör att likaställa som en flyttgubbe ?

Får 26000 som Vitvarumontör och 27000 som truckförare.

Tänk inte ens tanken på att bli montör!!!! truckis alla dagar i veckan, tro mig du kommer tacka mig...
Citera
2025-09-01, 18:25
Medlem
Ichwills avatar
Vill du kånka runt på otympliga vitvaror 7 trappor utan hiss, ja då väljer du det jobbet, själv så hade jag valt truckförare, det är lugnt och skönt samt att du kan softa lite med musik i lurarna.
Citera
2025-09-01, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoguy666
Tänk inte ens tanken på att bli montör!!!! truckis alla dagar i veckan, tro mig du kommer tacka mig...

Kan du utveckla varför montör jobbet är dåligt ?

Vill ju veta pro och cons liksom.
Citera
2025-09-01, 18:27
Medlem
Truckförare är mer monotont men är samtidigt säkrare.
Som vitvarumontör får du vara hemma hos folk, visst blir mycket flyttjobb med att bubbla maskiner.
Men kommer att kräva en viss mån av improvisation också, men också att du kan ta folk.
Så det beror nog på vem du är och vad du kan trivas med.
Vill du ha lite lugnare och mer förutbestämt så truckförare. Vill du ha mer omväxling men samtidigt slita på kroppen vitvarumontör.
Citera
2025-09-01, 18:27
Medlem
godboys avatar
Välj truckförare, bättre ingångslön och bättre arbetsmarknad. Börjar du på ett företag och sköter dig kan du lätt ta dig vidare.

Vitvarumontör, hur kul är det? Åka hem till folk och kånka in spisar, tvättmaskiner, kylar, frysar mm. Sen gnäller idioterna att du råkat slå i en dörrlist på vägen. NEJ TACK!
Citera
2025-09-01, 18:40
Medlem
Har själv hållt på med båda. Folk idag är efterblivna idioter. Kommer fan aldrig mer åka hem till folk med vitvaror. Man börjar fan hata folk sanslöst mycket när man ser alla idioter man kommer hem till. Som ovanstående skriver. Dom klagar på att du har förstört golvet. När du inte ens har förstört golvet
Citera
2025-09-01, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Vill du kånka runt på otympliga vitvaror 7 trappor utan hiss, ja då väljer du det jobbet, själv så hade jag valt truckförare, det är lugnt och skönt samt att du kan softa lite med musik i lurarna.

Så man kan likaställa de som att vara flyttgubbe? Flyttgubbe tjänar dessutom bra mer!
Citera
2025-09-01, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengrova
Har själv hållt på med båda. Folk idag är efterblivna idioter. Kommer fan aldrig mer åka hem till folk med vitvaror. Man börjar fan hata folk sanslöst mycket när man ser alla idioter man kommer hem till. Som ovanstående skriver. Dom klagar på att du har förstört golvet. När du inte ens har förstört golvet

Och vilket är enklast så att säga truckis? Har förstått nu att Vitvarumontör låter som ett tufft jobb.
Citera
2025-09-01, 18:46
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassius58
Så man kan likaställa de som att vara flyttgubbe? Flyttgubbe tjänar dessutom bra mer!
Jag har ingen aning om det går att jämföra det som en flyttgubbe, du bär ju bara upp någon tvättmaskin eller så, medans en flyttgubbe springer förmodligen 100 ggr upp ooh ner.
Sen är nog lönen högre som flyttgubbe.
Citera
2025-09-01, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Jag har ingen aning om det går att jämföra det som en flyttgubbe, du bär ju bara upp någon tvättmaskin eller så, medans en flyttgubbe springer förmodligen 100 ggr upp ooh ner.
Sen är nog lönen högre som flyttgubbe.

Ja riktigt helt likt är de ju inte. För det är som du säger. Upp och ner som flyttgubbe. Men här är de också upp på 7 våningen med en spis som du själv nämnde och ut med den gamla spisen.
Citera
2025-09-01, 18:59
Medlem
Vad kan vara fel i att glida runt på en truck med en trevlig ljudbok.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in