• 1
  • 2
2025-09-01, 17:50
Medlem
Tuppruskarens avatar
Skulle köpa en sketen ost på Coop idag, 79kr på extrapris, bra tyckte jag, tills jag ska betala, då visar det sig att det är 79kr st, alltså inte KG, kollade bladet en extra gång och såg att man hade även kampanj på Arla där det var efter KG inte ST som butiken har gjort sken av. Har sett samma på tex kött.

Detta gäller alla i kartellen som kör något gemensamt system för att lura oss. Eller lura och lura, det är ju inte juridisk fel, men ändå.

Så varför tillåter vi kartellen köra med det?
Har ni exempel på fler vara man ska kolla extra noga innan man köper?
Finns det i annan handel med?
Citera
2025-09-01, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Skulle köpa en sketen ost på Coop idag, 79kr på extrapris, bra tyckte jag, tills jag ska betala, då visar det sig att det är 79kr st, alltså inte KG, kollade bladet en extra gång och såg att man hade även kampanj på Arla där det var efter KG inte ST som butiken har gjort sken av. Har sett samma på tex kött.

Detta gäller alla i kartellen som kör något gemensamt system för att lura oss. Eller lura och lura, det är ju inte juridisk fel, men ändå.

Det finns ingen kartell.

Du måste alltid läsa det finstilta, oavsett om du ska köpa en ostbit eller ett hus.
Konstigare än så är det inte.
Citera
2025-09-01, 18:06
Medlem
Sereenas avatar
Brukar ju vara ganska standard att förp under kilot så skrivs det styckpris, och över kilot så står kilopriset, och om det är dyra saker på lösvikt så skriver dom hekto pris...

Jmf priset finns ändå alltid med.
Citera
2025-09-01, 18:12
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:

Läste du priset på hyllan noggrant?
Sa du till i kassan när du insåg prisfelet?

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jmf priset finns ändå alltid med.
Jmf-priset bör man alltid kontrollera anser jag.
Citera
2025-09-01, 18:17
Medlem
Tuppruskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Läste du priset på hyllan noggrant?
Sa du till i kassan när du insåg prisfelet?

Jmf-priset bör man alltid kontrollera anser jag.

Nej var slarvig, därför jag kallar det "lurad" detta vet kartellen.

Snabbkassa.
Citera
2025-09-01, 18:19
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:
Nej var slarvig, därför jag kallar det "lurad" detta vet kartellen.

Snabbkassa.
Man ser väl priset i snabbkassan på skärmen innan man godkänner köpet?

Du har alltså haft chans att kontrollera priset både på hyllan där osten låg och i snabbkassan på skärmen men lyckas ändå bli "lurad"?

Bättre att du accepterar att du är en klanskalle istället för att skylla på andra.
Citera
2025-09-01, 18:21
Medlem
Tuppruskarens avatar
Citat:
Man ser väl priset i snabbkassan på skärmen innan man godkänner köpet?

Du har alltså haft chans att kontrollera priset både på hyllan där osten låg och i snabbkassan på skärmen men lyckas ändå bli "lurad"?

Bättre att du accepterar att du är en klanskalle istället för att skylla på andra.

Orkade inte. jag står inte och faller för det. Kan du istället se problemet istället för att bedriva hatkampanj mot mig?
Citera
2025-09-01, 18:23
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:
Orkade inte. jag står inte och faller för det. Kan du istället se problemet istället för att bedriva hatkampanj mot mig?
Nej, jag kan faktiskt inte se problemet mer än det att du kunde, och borde, ha sagt till personalen så att de kunnat rätta till prisfelet.
Citera
2025-09-01, 18:24
Medlem
Bara för att inkompetent så kan du inte komma och säga att du har blivit lurad.
Citera
2025-09-01, 18:35
Medlem
DenverAirports avatar
Om det inte vara i Norrland kan du känna dig lugn. Du blev inte lurad för de blöder pengar. Inga Ferraris hos cheferna där.
Citera
2025-09-01, 18:44
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:

Jag måste leva med detta för att dumma personer som ts förstör allt för oss som vill påverka.
Citera
2025-09-01, 19:00
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Nej, jag kan faktiskt inte se problemet mer än det att du kunde, och borde, ha sagt till personalen så att de kunnat rätta till prisfelet.

Det är ju inget prisfel, utan TS läste inte vad det faktiskt stod utan antog själv att det var kilopris utan att kolla närmare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in