• 1
  • 2
2025-09-01, 13:21
Medlem
Flera gånger mitt i nätterna har jag sett en kvinna på andra sidan gatan stå vid sin port, gå fram och tillbaka precis innanför porten, tittar ut, går ut och står vid porten, kollar höger, vänster under lång tid som att hon letar efter någon eller väntar på någon. Då och då går hon även runt hörnet på lägenhetshuset och kollar där också.

Detta pågår i flera timmar mitt i natten de gånger jag varit vaken och sett spektaklet, men det verkar som att det aldrig kommer någon och träffar henne och till sist går hon in igen.

Skulle det kunna röra sig om någon sorts psykossjukdom?
Citera
2025-09-01, 13:23
Medlem
litenbokstavs avatar
hade också en sån granne för ca 10 år sedan, dock var hon gammal och dement så det var nog det
Citera
2025-09-01, 13:25
Medlem
AlfaQhards avatar
Hon kanske röker något man inte ska röka?
Citera
2025-09-01, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
hade också en sån granne för ca 10 år sedan, dock var hon gammal och dement så det var nog det

Okej, denna kvinna ser ut att vara runt 45-55 kanske. Endel drabbas ju av demens tidigt dock.
Citera
2025-09-01, 13:31
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Frågan är varför du bryr dig?
Citera
2025-09-01, 13:33
Medlem
zombie-nations avatar
Kan vara psykisk sjukdom, ångest, demens, en fd rökare som klättrar på väggarna och blivit beroende av att gå ut då och då. Håll normal koll så att du kan hjälpa henne om det verkar behövas.
Citera
2025-09-01, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa

Därför att jag är en människa som bryr mig om mina medmänniskor. Varför bryr du dig själv om vad jag bryr mig om?
Citera
2025-09-01, 13:37
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison1
Flera gånger mitt i nätterna har jag sett en kvinna på andra sidan gatan stå vid sin port, gå fram och tillbaka precis innanför porten, tittar ut, går ut och står vid porten, kollar höger, vänster under lång tid som att hon letar efter någon eller väntar på någon. Då och då går hon även runt hörnet på lägenhetshuset och kollar där också.

Detta pågår i flera timmar mitt i natten de gånger jag varit vaken och sett spektaklet, men det verkar som att det aldrig kommer någon och träffar henne och till sist går hon in igen.

Låter som schizofreni.
Citera
2025-09-01, 13:48
Medlem
Citat:

Kanske eller är hon bara röksugen!
Citera
2025-09-01, 13:48
Medlem
litenbokstavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa

är det något fel med att vara nyfiken?
Citera
2025-09-01, 14:12
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Därför att jag är en människa som bryr mig om mina medmänniskor. Varför bryr du dig själv om vad jag bryr mig om?

För att OM det nu är något "fel" i hennes betende, vad ska du göra åt det? Varför är du själv vaken vid dessa timmar och observerar? Låter lite onormalt!
Citera
2025-09-01, 14:13
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
är det något fel med att vara nyfiken?

Om man är nyfiken går man ut och fråfar varför, inte postar på flashback
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera