Citat:
Ursprungligen postat av
Mellosh00
Förra året gjorde jag ett misstag. Jag ville att mina pengar skulle växa snabbt och började intressera mig för aktier. Jag hittade en Youtuber som pratade mycket om Hexatronic och följde honom ett bra tag. Jag satte in pengar, låg upp nästan 40% plus efter bara någon månad, och då satsade jag ännu mer. Efter det började aktien rasa och jag har mått dåligt över det länge.
Jag sålde av hälften av aktierna, vilket gav mig en förlust på runt 15 000 kr, och har fortfarande kvar den andra delen. Jag känner mig riktigt dum över det, hur illa är det egentligen förlusten är på runt 30 tusen totalt har bara sålt halva delen.
19 år gammal, antar att du bor hemma, sannolikt går på gymnasiet eller liknande, kanske har börjat jobba?
Stora delar av vad dina föräldrar har satt undan från det att du föddes som du fick när du var 18, vsd vet jag.
Vsd jag dock vet är att 30k är piss och ingenting, utgår från att du bor hemma och är arbetslös. Två månader heltid på tamefan donken och detta är löst med råge och du har fan säker uppemot 10k extra också.
30k är inget, 300k är inte kul men fortfarande inga pengar att tala om, speciellt inte i din ålder. 3 miljonrr däremot, det är svårt att jobba in på donken.
Som någon skrev, se det som en sjukt billig läropeng snarare än att du ska må dåligt över det.