2025-08-31, 23:09
Medlem
Queutards avatar
Socialstyrelsen säger att man ska lägga två rejäla nävar grönsaker på tallriken, men om jag gör det blir jag uppsvälld som en spärrballong, får magsmärtor och fiser konstant illaluktande efter några timmar. Sedan kommer lösskiten som ett brev på posten.

Så kan man fan inte gå omkring om dagarna, man blir helt handikappad. Varför har man sådana CP-rekommendationer?

Försöker nu bli så plantfri som möjligt istället, magen mår så mycket bättre.
Citera
2025-08-31, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queutard
Socialstyrelsen säger att man ska lägga två rejäla nävar grönsaker på tallriken, men om jag gör det blir jag uppsvälld som en spärrballong, får magsmärtor och fiser konstant illaluktande efter några timmar. Sedan kommer lösskiten som ett brev på posten.

Så kan man fan inte gå omkring om dagarna, man blir helt handikappad. Varför har man sådana CP-rekommendationer?

Vanesak. Magen reagerar inte sällan när man lägger om sin kost. Det klingar av efter hand. Till och med hundars magar reagerar bara man byter foder åt dem.
Citera
2025-08-31, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queutard

Miniform - mot gaser
Inolaxol - reglerar så du varken får lös eller hård avföring.

Så fortsätt äta grönfoder!
Citera
2025-08-31, 23:55
Medlem
kalkryggars avatar
Problemet kan vara att du inte äter tillräckligt med havregrynsgröt. Två portioner (enligt paketets angivelse) till frukost varje dag. Det borde hjälpa ganska mycket med fiseriet. Sen måste du dricka tillräckligt också.

Urkorkat att inte få i sig tillräckligt med växter. Det kommer att förkorta livet på dig och ditt sätt att dö på kommer sannolikt att vara ett obehagligt sätt.
Citera
2025-09-01, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Problemet kan vara att du inte äter tillräckligt med havregrynsgröt. Två portioner (enligt paketets angivelse) till frukost varje dag. Det borde hjälpa ganska mycket med fiseriet. Sen måste du dricka tillräckligt också.

Urkorkat att inte få i sig tillräckligt med växter. Det kommer att förkorta livet på dig och ditt sätt att dö på kommer sannolikt att vara ett obehagligt sätt.

Havregrynsgröt äter man väl fan inte.
Morsan är 85 och äter mannagrynsgröt till frukost när det inte är ägg och kaviar + ost och skinksmörgås.

Det är väl du och Lena Andersson som tycker havregrynsgröt är fantastiskt.
Citera
2025-09-01, 00:48
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Havregrynsgröt äter man väl fan inte.
Morsan är 85 och äter mannagrynsgröt till frukost när det inte är ägg och kaviar + ost och skinksmörgås.

Det är väl du och Lena Andersson som tycker havregrynsgröt är fantastiskt.

Skojar du med mig eller. Hela eliten i idrotts-Sverige tuggar havregrynsgröt. Såna som fokuserar på sin hälsa och prestation.
Citera
2025-09-01, 01:05
Medlem
Citat:
Skojar du med mig eller. Hela eliten i idrotts-Sverige tuggar havregrynsgröt. Såna som fokuserar på sin hälsa och prestation.

Vilket är ett tecken på att det är enda sättet att slippa gaser eller ett tecken på att dom gillar kolhydrater? Fan vad tappad du är. Om det handlar om kolhydrater så är en kokt potatis som legat i kylskåp över natten bättre. Lågt GI men med kolhydrater.
Citera
2025-09-01, 01:11
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Vilket är ett tecken på att det är enda sättet att slippa gaser eller ett tecken på att dom gillar kolhydrater? Fan vad tappad du är. Om det handlar om kolhydrater så är en kokt potatis som legat i kylskåp över natten bättre. Lågt GI men med kolhydrater.

Helt obegripligt vad du skriver. Jag har i alla fall givet ett förslag i tråden så får du yra på själv nu om någon begriper ditt svammel.
Citera
2025-09-01, 01:25
Medlem
Citat:
Helt obegripligt vad du skriver. Jag har i alla fall givet ett förslag i tråden så får du yra på själv nu om någon begriper ditt svammel.

Jag har också gett förslag. Lite mer rimligare än gröt kanske. Varför äta gröt dag ut och dag in om det finns läkemedel?
Citera
2025-09-01, 01:25
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Hmm ja.. Hur kan dom ha såna rekommendationer med tanke på klimatpåverkan 🤔
Citera
2025-09-01, 01:26
Medlem
zombie-nations avatar
Om man inte tål grönsaker kan man skippa dem, men det brukar inte vara alla grönsaker som bråkar. Tillagade grönsaker av det urval man tål brukar inte vara problem. Men man måste inte äta grönsaker.

Kokta morötter och sötpotatis, zucchini och aubergine kan nog många tåla.
Citera
2025-09-01, 01:32
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Jag har också gett förslag. Lite mer rimligare än gröt kanske. Varför äta gröt dag ut och dag in om det finns läkemedel?

För att havregrynsgröt är gott och nyttigt. Nyttigt på massa olika sätt. Läkemedel är oftast negativt på olika sätt.

Havregrynsgröt är sannolikt också billigare än läkemedel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in