2025-08-31, 19:58
Medlem
Hej.
Jag har tänkt testa ett i Sverige ganska ovanligt sätt att hitta en billig bostad: att lämna lappar i människors brevlådor. Det jag skrivit hittills är:

Citat:
Hej!

Jag heter X och letar efter ett mindre hus i Xsområdet.
Just nu pendlar jag mellan X och X varje dag, och söker därför något närmare. Jag har alltid drömt om att bo vid havet och som kitesurfare skulle det vara härligt att kunna dra ut på vågorna direkt efter jobbet.
Jag är privatperson, inte fastighetsinvesterare, och letar bara efter ett enkelt och trivsamt hem att bo i året runt.
Om du har funderat på att sälja, nu eller längre fram, är du varmt välkommen att höra av dig.

FÖRNAMN EFTERNAMN
📞 TELEFONNUMMER
✉️ hello@mailleverantör.com

Notera att jag anonymiserat mina uppgifter.

Har någon här gjort på detta vis? Vad tycker ni om metoden? Om texten?
Citera
2025-08-31, 20:05
Medlem
Noetlovskijs avatar
Tror att om någon ska sälja så kommer de lägga ut en annons för att få fler intressenter och få ut så mycket som möjligt. Om inte annat kanske du åker på ett ockerpris, men det är väl din risk att ta i så fall.
Citera
2025-08-31, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkjak
Hej.
Jag har tänkt testa ett i Sverige ganska ovanligt sätt att hitta en billig bostad: att lämna lappar i människors brevlådor. Det jag skrivit hittills är:

Notera att jag anonymiserat mina uppgifter.

Alla försök är väl värdefulla. Dock vet du ju inte hur det ser ut innanför dörrarna. Vad jag förstår, så söker du kring Varberg. Där behöver säljarna inte kompromissa - husen går som smör i solsken ändå.
Citera
2025-08-31, 20:26
Medlem
JustTrollings avatar
Så gör ju mäklare hela tiden. "Vi har en barnfamilj som söker en villa i just X område och är villiga att betala..." Lämnar lappar i folks brevlådor att dom representerar köpare.

Tror dom flesta kommer att se det som ett försök att få en bostad billigare än vad säljaren skulle få om hen gick till en mäklare och satte ut annons om försäljning så flera spekulanter kan buda.
Citera
2025-09-02, 11:22
Medlem
Shavys avatar
Händer några gånger om året att både mäklare hör av sig samt att man fått något fritext-brev, perfekt den dagen man får för sig att sälja.

Garanterat seriös spekulant som troligen också vet värdet och är villig att betala.
Citera
2025-09-02, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkjak

Har fått liknande brev i brevlådan. Vad jag vet hjälpte det inte personen, vi hade inte försäljning i föreningen de kommande åren där köparen matchade beskrivningen av brevskrivaren.
Citera
2025-09-02, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Så gör ju mäklare hela tiden. "Vi har en barnfamilj som söker en villa i just X område och är villiga att betala..." Lämnar lappar i folks brevlådor att dom representerar köpare.

Har inte fått något sådant. Däremot är det ofta mäklare skickar ut vad de nyligen sålt i området och till vilket pris.
Citera
2025-09-07, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Alla försök är väl värdefulla. Dock vet du ju inte hur det ser ut innanför dörrarna. Vad jag förstår, så söker du kring Varberg. Där behöver säljarna inte kompromissa - husen går som smör i solsken ändå.
Värt att komma ihåg är att jag vill köpa en sommarstuga att bo i. Nu när pandemin är över och folk blivit sugna på att resa istället för att sitta hemma i Sverige, konjunkturen gått åt pipan och räntorna gått upp, bör just det segmentet börja se en normalisering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in