2025-08-31, 18:48
Bannlyst
Att vara född på våren jämfört med att vara född på hösten måste ju påverka ens liv jättemycket.
Citera
2025-08-31, 19:07
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Finns nog ca 20% av befolkningen i Sverige som är mer öppna och alternativt orienterade. I t ex Indien där många tror på astrologi är det ca 40%. Är bara lite fascinerad att det är så svårt för många att ta till sig denna kunskap när det stämmer så bra vid psykologisk profiliering av många.

Sveriges BNP är 5 gånger högre än Indiens ...

Kan du hänvisa till det publicerade vetenskapliga experiment du refererar till?
Citera
2025-08-31, 19:14
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Det är inget farligt med spela sannings tarotkort. får du bra överblick på livet vad som skall komma fram. Vet var du ska göra och är på väg i livet. Kan bli häpnadsväckande framtid.

Tips:
För att läsa tarotkort, ställ en öppen fråga, blanda kortleken medan du fokuserar på din intention, och lägg sedan ut korten i ett förutbestämt mönster, som det grundläggande tre-kortslägget där korten representerar det förflutna, nuet och framtiden. Tolka sedan kortens symboler i förhållande till deras placering och kortens övergripande betydelser. För mot spelaren. (Du kan spå dig själv också) Låt det flöda ut och prata när du betraktar kortet.

Efter tolknings konsten förstår du allt vad som kommer hända här och nu och framtiden. Testa!
Citera
2025-08-31, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Fast handlar det inte mer om att man först måste ha en öppenhet och sedan en nyfikenhet för att undersöka nya områden? Om människan inte hade haft det så hade vi ju fortfarande levt i grottor.
Det handlar om exakt det jag skrev, alltså att öppenhet inte avgörs av vad du tror på.
Det är ett mycket vanligt påstående från folk som tror på olika paranormala fenomen, att man inte är tillräckligt öppen om man inte accepterar deras påståenden utan några belägg.
Men öppenhet handlar som sagt om hur benägen man är att ta till sig evidens/argument och ändra sin uppfattning på rationella grunder.
Skulle det vara så att öppenhet avgörs av hur benägen man är att tro på verklighetsfrämmande påståenden utan bevis, så skulle vi exempelvis få säga att de som tror att jorden är platt eller att Elvis fortfarande lever, är väldigt ”öppna”.
Det har alltså inte överhuvudtaget att göra med vad man tror eller inte tror.

Citat:
Det intressanta är väl mer hur somliga människor tar till sig viss typ av kunskap och är "öppna" för det medans andra inte gör det?
Vissa tar t.o.m till sig extraordinära påståenden helt utan några belägg, som i fallet med astrologi.
Det har verkligen inget med öppenhet att göra, utan snarare brister i förmågan att tänka kritiskt.

Citat:
Kanske lite av paradoxen i dagens värld när väldigt mycket kunskap finns tillgodo online t ex men att vi bara tar till oss och kan processera en mindre del och då av praktiska skäl utesluter en del som inte fått något större genomslag som t ex astrologi. Känns bara lite synd då man ganska så enkelt skulle kunna få ganska så bra förståelse av sin psykologiska profil.
Astrologin utesluts för att det är vidskepligt nonsens som saknar belägg.
Citera
2025-08-31, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag är vädur och vädurar tror inte på astrologi har jag läst i en bok om astrologi.

Nu kan man ju inte byta stjärntecken hur son helst, men det vore lite intressant om man vore född i ett stjärntecken som är lite mer öppensinnat och nyfiket.

Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Finns många som är lite ”Svensson-andliga” och tror på valda delar. I dejtingsammanhang är det många som blir mer nyfikna när de hör att jag är Skorpion eftersom skorpioner inom astrologin anses ha stark och känslomässig sexualitet.

”Jag är fisk, fiskar har jättebra sex med skorpioner”.

vi har tre stjärntecken. ja har Våg, jungfru o lejon.
vem får ja bra sex me?
Citera
2025-08-31, 19:23
Medlem
Man-At-Armss avatar
Behöver man tro på astrologi för att veta hur man fungerar emotionellt, mentalt och fysiskt?
Citera
2025-08-31, 19:36
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugminklitta
vem får ja bra sex me?

Jag tror du ska vara noga med att kolla innan att stjärnorna garanterar bra sex.

Alltid värt att fråga på Tinder och rensa bort de som inte passar just dig.

Låt dig inte luras av utseende och personlighet. Var också noga med att dela med dig av din kunskap i astrologi med din tilltänkta sexpartner innan ni träffas.

Tänk bara vilken skräck att bli fast på en date med någon som har fel stjärntecken redan från början.
Citera
2025-08-31, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag tror du ska vara noga med att kolla innan att stjärnorna garanterar bra sex.

Alltid värt att fråga på Tinder och rensa bort de som inte passar just dig.

Låt dig inte luras av utseende och personlighet. Var också noga med att dela med dig av din kunskap i astrologi med din tilltänkta sexpartner innan ni träffas.

Tänk bara vilken skräck att bli fast på en date med någon som har fel stjärntecken redan från början.

tack för ett seriöst och väl utformat svar.

kan ja skriva typ såhär:
Det är av största vikt viktigt att du är tillräckligt viktig.
Med andra ord bör du ha rätt horoskop för att jag ska få bra sex av dig.
Om stjärnorna står rätt ikväll kan du få slicka mina tår och kamma mitt hår.
Citera
2025-08-31, 20:03
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Att vara född på våren jämfört med att vara född på hösten måste ju påverka ens liv jättemycket.

Har du något som helst referensmaterial… till dina förvirrade uppfattningar avseende astrologi?

Fact and figures!!
Citera
2025-08-31, 20:32
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugminklitta
vem får ja bra sex me?

Det beror på vilken andlig person du frågar. Alla har olika svar? Ibland har t.o.m. samma person olika svar? 🤔
Citera
2025-08-31, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Har du något som helst referensmaterial… till dina förvirrade uppfattningar avseende astrologi?

Fact and figures!!
Du tror inte det påverkar ett barn på olika sätt om hen är född när fåglarna sjunger, solen skiner 18 timmar om dygnet och alla ser fram mot semestern eller om hen är född när det är mörkt dygnet runt, alla är sura och trötta och det regnar varje dag?

Har du ALLTID otur när du tänker??
Senast redigerad av adaptern 2025-08-31 kl. 20:37.
Citera
2025-08-31, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Det beror på vilken andlig person du frågar. Alla har olika svar? Ibland har t.o.m. samma person olika svar? 🤔

nu frågar jag dig. vem ska jag få bra sex av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in