2026-09-15, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
Ja precis? Att det finns framgångsrika människor som tror på allt möjligt nonsens är alltså inte alls intressant i det avseendet att det på något vis skulle tala för att det de tror på är sant.
Om du nu förstår det du med så vet jag inte varför du nämner Elon Musk, som om hans eventuella tro på astrologi skulle bevisa något?

Det är riktigt att man kan undersöka astrologi vetenskapligt. Det har man gjort och astrologin är falsifierad. Det är pseudovetenskap.

Men om du nu menar att du har vetenskapliga evidens som visar att astrologi fungerar, så borde du delge dem i stället för att hänvisa till att det finns framgångsrika människor som tror på det. För det är ju som sagt irrelevant av redan nämnda skäl.

Tycker ändå det är intressant att en del framgångsrika människor använder sig av astrologin som specifik metod för att lyckas med sina projekt, just då det är en enklare metod som alla kan företa sig. Troendets och skapandets kraft med religion är ju en helt annan historia.
Citera
2026-09-15, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Tycker ändå det är intressant att en del framgångsrika människor använder sig av astrologin som specifik metod för att lyckas med sina projekt, just då det är en enklare metod som alla kan företa sig. Troendets och skapandets kraft med religion är ju en helt annan historia.

Men varför är det intressant? Jag uppfattar det som att du försöker använda detta som ett argument för att astrologin är legitim, stämmer det?
Citera
2026-09-15, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
Men varför är det intressant? Jag uppfattar det som att du försöker använda detta som ett argument för att astrologin är legitim, stämmer det?

Det är väl alltid intressant av vilka metoder som framgångsrika människor använder sig av för att lyckas bättre i livet? Om man nu använder sig av astrologi är det iaf intressant för mig och speciellt vad inom den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in