Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-08-31, 11:48
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dlar-om-rasism

Intressant artikel i dagens Aftonbladet.

Attenius (S) gör följande analys av de människor i villakvarter som inte vill att hyresrätter för "nyanlända" skall blandas med villorna.

Citat:
– Det handlar om rasism. Att man är rädd för personer som har en annan hudfärg, säger S-toppen Jonas Attenius.

Verkligen originellt argument. Hög nivå.

Och så menar de på att tvångsblandningen inte är så farlig för att den kommer att genomföras gradvis och långsamt:

Citat:
Magdalena Andersson har försökt gjuta olja på vågorna genom att framhärda att projektet är långsiktigt och inte kommer att genomföras hastigt.

Det är ju grodkokarresonemang på en ny nivå.

Som att säga till grodan i förväg: "Oroa dig inte. Det kommer att ta ett tag innan vi vridit upp värmen så mycket att det börjar koka. Det kommer vara en ganska lång stund som vattnet bara är ljummet och därefter varmt."

Slutresultatet är ju likväl detsamma. Oavsett om det sker långsamt eller snabbt.

Sedan lyfter de fram Gårdsten som ett föredöme. Det är nu lite lugnare där än för ett par år sedan. Men det framgår att det fortfarande säljs narkotika öppet, att polisen regelbundet får rycka ut. Och att 89% "har utländskt påbrå". Jo, det är väl ungefär så S vill att det skall vara överallt. Utom möjligen just där de själva bor.

Kan de vinna valet trots att de är så öppna med vad de planerar att göra tro?
2025-08-31, 12:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Vill invandrare i villa bo med folk som har hyres? Men klart enkelt att alltid skylla på rasism och bara dp från svenskar.

Intressant är ju också vart denna Attenius själv bor. Vill han ha en somalisk familj eller tio som nära grannar?
2025-08-31, 12:19
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vill invandrare i villa bo med folk som har hyres? Men klart enkelt att alltid skylla på rasism och bara dp från svenskar.

Intressant är ju också vart denna Attenius själv bor. Vill han ha en somalisk familj eller tio som nära grannar?

Torslanda. Det lär inte krylla av somalier där ...

Alltså Vill man bo med araber o somalier så kan man ju flytta till Bergsjön, Hjällbo eller Hammarkullen. Men man behöver ju inte tvinga folk till att bo med packet. Särskilt inte som Attenius och Bernmar själva bor i svenska områden.
Senast redigerad av Statsminister2030 2025-08-31 kl. 12:25.
2025-08-31, 12:35
Medlem
Etniskt sett ska vi alla bli brasilianare
2025-08-31, 13:21
Medlem
okok1s avatar
Staten har misslyckats och lägger allt ansvar på folket istället. Gillar ni inte det är det ni som är problemet. Häftig strategi. Hur många år tog det att komma fram till detta?
2025-08-31, 14:05
Medlem
tjobrushans avatar
Bor han i ett svenskt område med etniskt svenska grannar eller bor han med invandrare?

Det här kommer inte att fungera.

Jag minns när förorten jag lever i mestadels var svenskt. Sedan massinvandringen så flyttade svenskarna ut samtidigt som nyanlända flyttade in. Nu känns förorten som en blandning av afrika, indien och mellanöstern.

Sedan 2014 så kom det nya spännande inslag där nyanlända började visa varför deras religion suger och varför deras länder alltid är i krig. De utförde dessa dåd: garaget brändes upp, bilar brändes upp, raketer mot bilar, raketer mot byggnader, streetrace bland folk, bomber i soptunnor, bomber utanför kiosker, bomber utanför frisörer, bomber i parken, skottlossningar, korankravaller, mord, mord, mord.
Grupperna som nästan helt uteslutande utförde dessa dåd var muslimer från Syrien, Somalien, Turkiet (oftast kurder), Palestina eller Irak. Tro mig, jag vet. Jag är MENA och kan ta reda på information. Nu är det lite lugnt igen, dock många gäng. Häktena är överfyllda.

Tvångsintegrerar man muslimer eller assyriska kristna för den delen (alltså förflyttar de till svenska områden) så kommer det garanterat att bildas gäng och gäng kommer förmodligen att spränga portar.
Svenskar vill inte bo bland invandrare om invandrarna inte är välintegrerade och få. Det kommer att bli inbördeskrig. Hoppas att Socialdemokraterna inte vinner.

Jag vill se politik som är mellan SD och AFS. AFS är för extrema. Jag vill gärna se en återvandring men det ska enbart gälla kriminella as och deras familjer som inte har valt att ta avstånd. Man måste kunna bränna upp medborgarskap igen. Polacker och indier utan permanent uppehållstillstånd kan åka hem de med, det finns så många arbetslösa, ge dem jobb i stället. Fan vad det regnar in indier nu. Det är snart mer indier än mellanösterfolk.. Jag som trodde att SD ville stoppa invandringen?

Socialdemokrater, om ni läser detta, det här kommer att skapa ännu mer konflikter. Ni måste börja bränna medborgarskap så att svenskarna börjar flytta in till förorten igen. Det är det enda sättet för att undvika konflikter, annars blir det inbördeskrig som UK just nu, som svensk media inte vågar rapportera om.

Eller gör vad ni vill Socialdemokrater, så får vi se resultatet. Lol. (De kommer absolut inte att vinna).
Senast redigerad av tjobrushan 2025-08-31 kl. 14:09.
2025-08-31, 14:07
Medlem
sommarlovs avatar
Jag vill inte ens ha dom i Malmö, om jag bor i Kiruna!

Vad är jag då?
2025-08-31, 14:14
Medlem
IceEyess avatar
Var är denne Attenius själv bosatt? Gissar att han inte har en lägenhet i Tensta eller Rågsved?
2025-08-31, 14:16
Medlem
Epimaness avatar
De som vill ha tvångsblandning är fascister.
2025-08-31, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dlar-om-rasism

Intressant artikel i dagens Aftonbladet.

Attenius (S) gör följande analys av de människor i villakvarter som inte vill att hyresrätter för "nyanlända" skall blandas med villorna.

Verkligen originellt argument. Hög nivå.

Och så menar de på att tvångsblandningen inte är så farlig för att den kommer att genomföras gradvis och långsamt:

Det är ju grodkokarresonemang på en ny nivå.

Som att säga till grodan i förväg: "Oroa dig inte. Det kommer att ta ett tag innan vi vridit upp värmen så mycket att det börjar koka. Det kommer vara en ganska lång stund som vattnet bara är ljummet och därefter varmt."

Slutresultatet är ju likväl detsamma. Oavsett om det sker långsamt eller snabbt.

Sedan lyfter de fram Gårdsten som ett föredöme. Det är nu lite lugnare där än för ett par år sedan. Men det framgår att det fortfarande säljs narkotika öppet, att polisen regelbundet får rycka ut. Och att 89% "har utländskt påbrå". Jo, det är väl ungefär så S vill att det skall vara överallt. Utom möjligen just där de själva bor.

Kan de vinna valet trots att de är så öppna med vad de planerar att göra tro?

Då är politikerna och regeringen de största nazisterna, inklusive idioten själv.
2025-08-31, 15:00
Medlem
Duvlorts avatar
Så Attenius kallar invandrare för rasister? Det är väl de som vill bo tillsammans i orten?
Vem är denna populism riktad till, svenskar eller invandrare som tror att de ska få bo i villa nära Attenius i Torslanda?
Vinner sossarna på den här politiken, då är det verkligen kört för Sverige.
2025-08-31, 15:05
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Staten har misslyckats och lägger allt ansvar på folket istället. Gillar ni inte det är det ni som är problemet. Häftig strategi. Hur många år tog det att komma fram till detta?

En stor majoritet har röstat för invandring.

Likt hur vi alla får betala för att majoriteten röstade emot kärnkraft, får vi nu finna oss i att få nya grannar.

Svenskar är lustiga. De röstar för något men hatar resultatet. Demokrati är fint osv.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in