2025-09-01, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Europa kan till och börja med släppa tanken att invandring måste ske och skicka tillbaka alla folkslag som inte hör hemma här. Vill jag ta del av deras synsätt reser jag i deras länder eller tom bosätter mig där utan att få rätt till medborgarskap. Vita är de enda som måste ha denna suicidala tanke att deras länder ska se ut som en jälva flygterminal. Deras länder fortsätter vara dominerade av deras folk medans våra skall tvångsblandas, varför?
Det fetade. Det är precis så det ska fungera! Och därför är det bra om invandrare här i Sverige bor bland svenskarna istället för några invandrargetton.

Att bygga blandade områden, alltså villor, hyreshus och bostadsrätter i ett och samma område - det är INTE att tvångsblanda folk. Ni "sverigevänner" har helt missförstått ordet "tvång".

Samma kommentar till dig, som jag skrev till ett par andra här:
Nu förstod du mig lite fel. Jag menade alltså att invandrarbarn och -ungdomar får uppleva andra synsätt och värderingar än bara dem som deras egna "grupp" har.
JAG TRODDE FAKTISKT ATT DET VAR LÄTT ATT FÖRSTÅ, men tydligen inte.

Det verkar som ni VILL förstå helt tvärtom vad man menat.
Citera
2025-09-01, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Resultatet tycks ju dock vara gott:

" Göteborg, där programmet testas, har särskilt utsatta områden minskat i antal och tryggheten ökat genom insatser som bättre bostäder och ordningsregler."

Tryggare i de utsatta områdena

Otryggare i alla andra. Räcker med en kriminell som sitter på gården för att alla andra ska undvika den samt hålla sina barn hemma.

Det positiva är att detta enbart kommer öka segregationen på sikt.
Senast redigerad av Intressgruppen 2025-09-01 kl. 05:09.
Citera
2025-09-01, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuv
Hur ska ni (rasister) ha det egentligen? Förut var det ett jävla gnäll om att Lidingö och andra "fina" områden slapp ta emot flyktingar och blanda folkgrupperna. Och nu när politikerna vill göra det (blanda folkgrupperna), så hör man ett jävla gnäll om det. Ni blir aldrig nöjda.

Det är bra när folkgrupperna blandas. Det kommer att främja integrationen. Barn och ungdomar får uppleva andra synsätt och värderingar än bara dem som deras egna "grupp" har. På det sättet blir det lättare för dem att smälta in i samhället.

Grundproblemet är att vi inte vill ha dem här över huvud taget.

Vi vill inte ha enorma mängder somalier, serier, turkar eller norrmän i Sverige.

Sverige är det enda landet som är för Svenskar, så vill vi fortsätta ha det.
Citera
2025-09-01, 06:03
Medlem
Citat:
Det fetade. Det är precis så det ska fungera! Och därför är det bra om invandrare här i Sverige bor bland svenskarna istället för några invandrargetton.

Att bygga blandade områden, alltså villor, hyreshus och bostadsrätter i ett och samma område - det är INTE att tvångsblanda folk. Ni "sverigevänner" har helt missförstått ordet "tvång".

Samma kommentar till dig, som jag skrev till ett par andra här:
Nu förstod du mig lite fel. Jag menade alltså att invandrarbarn och -ungdomar får uppleva andra synsätt och värderingar än bara dem som deras egna "grupp" har.
JAG TRODDE FAKTISKT ATT DET VAR LÄTT ATT FÖRSTÅ, men tydligen inte.

Det verkar som ni VILL förstå helt tvärtom vad man menat.

Vet inte om du kört genom Rinkeby, Kista eller Hallunda?
Det finns lägenheter, radhus och en å annan villa.

Miljonprogrammet va blandat.

Så, många utsatta områden har blandad bebyggelse men de är utsatta iaf.
Varför skulle en välfungerande familj vilja flytta till en nybyggd villa i Rinkeby när de kan fly problemet och flytta till ett annat område?
Citera
2025-09-01, 06:24
Medlem
Pungsvings avatar
Vem vill tvångsintegreras med arga chimpanser? Det finns zoo om man vill beskåda dem på säkerhetsavstånd.
Citera
2025-09-01, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Högerns apartheid har inte varit lyckad, så det är dags för nåt nytt!

Och med "Högerns apartheid" så menar du förstås Sozzarnas miljonprogram.

Det här höger/vänster-snacket är rätt tröttsamt. När det gäller realpolitik så sitter dom
i samma båt och ror åt samma håll oavsett vilka som påstås styra. Är du inte kontrollerad
opposition så får du inte vara med och leka i den "demokratiska" teatern.

Och ni som tycker att Svensken får skylla sig själv som röstat för detta har fel. Precis som
i Storbritannien så har vi de senaste 40 åren aldrig varit för ökad invandring men likt förbannat
alltid fått det. Hoppa mellan blocken vart fjärde år bäst ni vill i hopp om förändring.
Citera
2025-09-01, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Vet inte om du kört genom Rinkeby, Kista eller Hallunda?
Det finns lägenheter, radhus och en å annan villa.

Miljonprogrammet va blandat.

Så, många utsatta områden har blandad bebyggelse men de är utsatta iaf.
Varför skulle en välfungerande familj vilja flytta till en nybyggd villa i Rinkeby när de kan fly problemet och flytta till ett annat område?
Miljonprogrammet var nog tillräckligt blandat innan man började skicka alla invandrare dit. Det var ju bara där de kunde få en lägenhet. Men det blev för många invandrare där och då kan man inte längre påstå att det skulle vara lagom blandat. Det är alltså en majoritet invandrare där. Skulle man blanda folkgrupper på riktigt, alltså också på andra ställen än Rinkeby, Tensta och liknande, då skulle det inte bli en majoritet av invandrare någonstans. Nu vill ju svenskarna (eller andra nordiska och europeiska personer) inte bo i tex. Rinkeby, och det kan man förstå. Skulle det däremot vara 50/50 blandat, så skulle det se helt annorlunda ut. Då skulle också invandrarbarn ha en möjlighet att ta efter svenska värderingar och integrera sig på riktigt.
Citera
2025-09-01, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Grundproblemet är att vi inte vill ha dem här över huvud taget.

Vi vill inte ha enorma mängder somalier, serier, turkar eller norrmän i Sverige.

Sverige är det enda landet som är för Svenskar, så vill vi fortsätta ha det.
Men nu är de här och vi kan inte vrida klockan tillbaka. Nu gäller det alltså att göra vårt bästa för att få de att bli integrerade. (Och inte ta emot så många "nya". Där har det blivit bättre, vad jag kan förstå).

P.s. Vad är det för fel på norrmän, enligt dig? Det är inte heller några "enorma mängder" norrmän som vill flytta hit.
Citera
2025-09-01, 10:14
Medlem
Citat:
Men nu är de här och vi kan inte vrida klockan tillbaka. Nu gäller det alltså att göra vårt bästa för att få de att bli integrerade. (Och inte ta emot så många "nya". Där har det blivit bättre, vad jag kan förstå).

P.s. Vad är det för fel på norrmän, enligt dig? Det är inte heller några "enorma mängder" norrmän som vill flytta hit.

Ja, om andelen norrmän överstiger svenskar i ett område kommer ju i realiteten området bli Norskt.
Det är såklart mer likt ett svenskt område än om det hade varit somalier.

Det är principen.
Citera
2025-09-01, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Resultatet tycks ju dock vara gott:

" Göteborg, där programmet testas, har särskilt utsatta områden minskat i antal och tryggheten ökat genom insatser som bättre bostäder och ordningsregler."

Nej, din jävla gök.
När tryggheten ökar nånstans i Göteborg gör den alltid det av en enda anledning - massiv, riktad polisnärvaro. Vanligtvis genom att ta polisresurser från andra delar av staden under längre perioder*. Rubriken blir alltid "trygghet ökar i mellanområde X". Samtidigt som otryggheten ökar i mellanområde Y. Så går problemet (och pr-apparaten) runt, runt som en karusell. Har funkat så här i årtionden.

Förr i världen** kunde gbg förbättra ett område genom att helt enkelt jämna det med marken och bygga nya, dyrare lägenheter. Så att ett bokstavligt befolkningsutbyte skedde och problem-människorna flyttade ut. Nu för tiden funkar inte det längre eftersom det finns, och ständigt flyttar in, problem-människor i kommunen i sådan takt att det inte längre går att fösa dem till pre-designerade fattigare områden. Nu får man bygga hypertäta blandområden istället, vilket inte löser något alls eftersom de problematiska elementen bor kvar samtidigt som förtätningen skapar en besvärligare miljö rent allmänt, med större folkmassor på liten yta. Så "framgångskonceptet" med blandad bebyggelse har slutat funka ens på pappret.

*På senare tid verkar polisnärvaron ha ökat över hela kommunen. Troligtvis pga ökade resurser och befogenheter för polisen. Gissa vilka som ordnat detta. Hint: det är inte idiot-sossarna på kommunnivå.

**Blandbebyggelse har också körts konsekvent i gbg i årtionden. Så snacket om tvångsblandning är ingen ny idé sossarna kommit på inför valet 2026. Det är gammal skåpmat de plockat ur frysboxen i götet, värmt på och serverat på riksnivå.
Senast redigerad av alternativtkonto11 2025-09-01 kl. 10:33.
Citera
2025-09-01, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Eftersom befolkningen i alla kommuner och i alla större bostadsområden i hela landet i alla val med kraftigt majoritet röstat på asylmassinvandring är det inte alls fråga om att tvinga någon. Svenska folket ville ha superekonomi och kulturberikning. Nu får man det. Cry harder.

Du verkar inte veta hur allmänna val fungerar. I allmänna val röstar man på partier, inte enskilda frågor. Hade vi hållit en folkomröstning om invandring hade det varit en annan femma.

För övrigt känner jag personligen många människor som röstar antingen rött eller blått beroende på vilket parti de tror kommer minska invandringen mest. Med andra ord vill de desperat få slut på massinvandringen - de är bara för korkade för att fatta att de två alternativ de väljer mellan båda är för massinvandring. Det är lätt att lura folk, förstår du.

Min poäng är att bara för att folk röstar på sjuklövern betyder inte det alls att de är för invandring. Bara att de prioriterar andra frågor högre i sitt val. Eller att de rentav är emot invandring men lurats att tro att partier som är för öppna gränser egentligen vill stänga gränsen.
Citera
2025-09-01, 11:30
Medlem
Citat:
Ja, jag har tänkt på att i Malmö och Göteborg är majoriteten invandrare (åtminstone i en del områden där, kanske inte om man räknar med hela Malmö eller Göteborg). Och det är just det som är felet. Skulle det vara mer "blandade" områden, då skulle inte majoriteten vara invandrare, och integrationen skulle bli mer lyckad.

Svaret till din kommentar i andra stycket blir samma som jag skrev till en annan skibent för en stund sedan. Alltså:
"Nu förstod du mig lite fel. Jag menade alltså att invandrarbarn och -ungdomar får uppleva andra synsätt och värderingar än bara dem som deras egna "grupp" har.
JAG TRODDE FAKTISKT ATT DET VAR LÄTT ATT FÖRSTÅ, men tydligen inte."

Ni "sverigevänner" verkar ha lite svårt att läsa (och förstå) hela texten, när den som skrivit den inte delar era åsikter rakt av. Ni tar bara en mening och får det att låta något negativt, något som är precis tvärtom vad man har menat.
Är inte sverigevän. Men återigen. Majoriteten av de som bor i Göteborg och Malmö är invandrare eller bakgrund ifrån utlandet. Speciellt bland unga. Hur du än blandar så blir svenskar en minoritet. Ifall du blandar upp befolkningen med den invandring som Danmark haft blir det enklare. Men Sverige tog in för stora volymer. Så det är inte praktiskt genomförbart att bland hur som helst. Och föräldrarna till barnen blir skogstokiga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in