Citat:
Ursprungligen postat av
Minotaur04
Har du inte tänkt på att i Malmö och Göteborg är majoriteten invandrare. Hur ska du ha lyckad integration när de flesta är invandrare? Eller ska svenskar bli blattefierade eller?
Och vad menas med andra synsätt och värderingar? Låter som massa mumbo jumbo. Detta skulle kunna innebära värderingar som är homofobiska eller ultrakonservativa. Men det är inga problem för dig alltså.
Kanske är lika bra att hela Sverige blir som Rinkeby. Folk spottas, är aggressiva och det är den starkaste som vinner. Där respekt för andra försvinner och ersätts med en hederskultur
Ja, jag har tänkt på att i Malmö och Göteborg är majoriteten invandrare (åtminstone i en del områden där, kanske inte om man räknar med hela Malmö eller Göteborg). Och det är just det som är felet. Skulle det vara mer "blandade" områden, då skulle inte majoriteten vara invandrare, och integrationen skulle bli mer lyckad.
Svaret till din kommentar i andra stycket blir samma som jag skrev till en annan skibent för en stund sedan. Alltså:
"Nu förstod du mig lite fel. Jag menade alltså att invandrarbarn och -ungdomar får uppleva andra synsätt och värderingar än bara dem som deras egna "grupp" har.
JAG TRODDE FAKTISKT ATT DET VAR LÄTT ATT FÖRSTÅ, men tydligen inte."
Ni "sverigevänner" verkar ha lite svårt att läsa (och förstå) hela texten, när den som skrivit den inte delar era åsikter rakt av. Ni tar bara en mening och får det att låta något negativt, något som är precis tvärtom vad man har menat.