2025-08-31, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuv
Det är bra när folkgrupperna blandas. Det kommer att främja integrationen.

Ja visst är det så. hutuer och tutsier, serber och albaner, armenier och azerier, turkar och kurder och andra grupper som blandats och fått leva nära varandra visar världen hur bra det kan bli även här.
Citera
2025-08-31, 15:53
Bannlyst
Dom enda som förespråkar detta är semiter och niggers. Över min kofot att det kommer en blatte eller nigger på mitt bostadsområde på Södermalm. Fuck You S. Samtliga rasfrämlingar skall deporteras. Först dom som är födda i Sverige.

Segregation tills deportation. Ha det som ett mantra i huvudet goda vänner.
Citera
2025-08-31, 16:05
Medlem
AndersPersson99s avatar
Tvång och social ingenjörskonst, det är vad politiken mest handlar om nu för tiden.

Jag vill slippa invandrare, kommunister och bögar. Andra får gärna köra stenhårt på sina missfostercocktails, det är bra för mig tack.
Citera
2025-08-31, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja visst är det så. hutuer och tutsier, serber och albaner, armenier och azerier, turkar och kurder och andra grupper som blandats och fått leva nära varandra visar världen hur bra det kan bli även här.
Yup!!Efter nästa val så ryker "somalitown" och dessa enklaver ur sina nästen har Maggan lovat!
Citera
2025-08-31, 16:48
Medlem
Citat:
Hur ska ni (rasister) ha det egentligen? Förut var det ett jävla gnäll om att Lidingö och andra "fina" områden slapp ta emot flyktingar och blanda folkgrupperna. Och nu när politikerna vill göra det (blanda folkgrupperna), så hör man ett jävla gnäll om det. Ni blir aldrig nöjda.

Det är bra när folkgrupperna blandas. Det kommer att främja integrationen. Barn och ungdomar får uppleva andra synsätt och värderingar än bara dem som deras egna "grupp" har. På det sättet blir det lättare för dem att smälta in i samhället.
Har du inte tänkt på att i Malmö och Göteborg är majoriteten invandrare. Hur ska du ha lyckad integration när de flesta är invandrare? Eller ska svenskar bli blattefierade eller?

Och vad menas med andra synsätt och värderingar? Låter som massa mumbo jumbo. Detta skulle kunna innebära värderingar som är homofobiska eller ultrakonservativa. Men det är inga problem för dig alltså.

Kanske är lika bra att hela Sverige blir som Rinkeby. Folk spottas, är aggressiva och det är den starkaste som vinner. Där respekt för andra försvinner och ersätts med en hederskultur
Citera
2025-08-31, 17:23
Medlem
CyberIngmars avatar
Attenius bor själv i ett av Göteborgs dyraste bostadsområden. Jag lade märke till att han har tagit bort sina bostadsuppgifter från Ratsit. Det får en att direkt tänka att han bor ännu finare än i Torslanda – kanske i klass med Djursholm. Inte en särskilt smart strategi, eftersom uppgifterna fanns kvar i våras men nu plötsligt är bortplockade.

Magdalena Andersson är åtminstone ärlig med var hon bor. Genom sitt boendeval visar hon tydligt att hon inte står bakom det rödgrönas bostadspolitik.

MarcoStar, ett välkänt troll, skrev för inte så länge sedan att ”tvångsblandning” bara är ett påhitt från högern och inget Socialdemokraterna tänker bedriva. Men nu har Sveavägen äntligen uppdaterat sitt troll.
Citera
2025-08-31, 17:29
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Hur ska ni (rasister) ha det egentligen? Förut var det ett jävla gnäll om att Lidingö och andra "fina" områden slapp ta emot flyktingar och blanda folkgrupperna. Och nu när politikerna vill göra det (blanda folkgrupperna), så hör man ett jävla gnäll om det. Ni blir aldrig nöjda.

Det är bra när folkgrupperna blandas. Det kommer att främja integrationen. Barn och ungdomar får uppleva andra synsätt och värderingar än bara dem som deras egna "grupp" har. På det sättet blir det lättare för dem att smälta in i samhället.

Det främjar givetvis inte integration, utan flyttar bara på problem som man vägrar ta tag i. Hur ser förresten Sandviken ut 2025? Socialdemokraternas egna rapport visar att delar av Sandviken klassas som utanförskapsområden.

Pratar du däremot utifrån din egen plånbok är det en utmärkt sovjetisk strategi. Äger du ett boende i ett finare område – som Attenius själv gör – går priserna bara upp ju fler bostadsområden som faller ner i utanförskap.
Citera
2025-08-31, 18:52
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Hade något liknande föreslagits i Israel så hade den personen fått ett skott för pannan illa kvickt.
Finns ingen politisk lösning för dessa ondskefulla psykopater och deras folkmordsidéer.
Citera
2025-08-31, 21:23
Medlem
Citat:
Barn och ungdomar får uppleva andra synsätt och värderingar än bara dem som deras egna "grupp" har.

Det kommer de få uppleva.

Som de två åttaåringarna som nyss fick uppleva lite somaliska "synsätt och värderingar".

Mer sånt är vad S lovar inför nästa val.
Citera
2025-08-31, 21:54
Medlem
omkretss avatar
Vi kanske kan blanda lite svenska judar och araber i den heliga integrationens namn? Kan vi inte testa att ge dem ett större bostadsområde där de kan leva i harmoni tillsammans? Vad säger Jonas om det?
Citera
2025-08-31, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Europa kan till och börja med släppa tanken att invandring måste ske och skicka tillbaka alla folkslag som inte hör hemma här. Vill jag ta del av deras synsätt reser jag i deras länder eller tom bosätter mig där utan att få rätt till medborgarskap. Vita är de enda som måste ha denna suicidala tanke att deras länder ska se ut som en jälva flygterminal. Deras länder fortsätter vara dominerade av deras folk medans våra skall tvångsblandas, varför?
Nu förstod du mig lite fel. Jag menade alltså att invandrarbarn och -ungdomar får uppleva andra synsätt och värderingar än bara dem som deras egna "grupp" har.
JAG TRODDE FAKTISKT ATT DET VAR LÄTT ATT FÖRSTÅ, men tydligen inte.
Citera
2025-08-31, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minotaur04
Har du inte tänkt på att i Malmö och Göteborg är majoriteten invandrare. Hur ska du ha lyckad integration när de flesta är invandrare? Eller ska svenskar bli blattefierade eller?

Och vad menas med andra synsätt och värderingar? Låter som massa mumbo jumbo. Detta skulle kunna innebära värderingar som är homofobiska eller ultrakonservativa. Men det är inga problem för dig alltså.

Kanske är lika bra att hela Sverige blir som Rinkeby. Folk spottas, är aggressiva och det är den starkaste som vinner. Där respekt för andra försvinner och ersätts med en hederskultur
Ja, jag har tänkt på att i Malmö och Göteborg är majoriteten invandrare (åtminstone i en del områden där, kanske inte om man räknar med hela Malmö eller Göteborg). Och det är just det som är felet. Skulle det vara mer "blandade" områden, då skulle inte majoriteten vara invandrare, och integrationen skulle bli mer lyckad.

Svaret till din kommentar i andra stycket blir samma som jag skrev till en annan skibent för en stund sedan. Alltså:
"Nu förstod du mig lite fel. Jag menade alltså att invandrarbarn och -ungdomar får uppleva andra synsätt och värderingar än bara dem som deras egna "grupp" har.
JAG TRODDE FAKTISKT ATT DET VAR LÄTT ATT FÖRSTÅ, men tydligen inte."

Ni "sverigevänner" verkar ha lite svårt att läsa (och förstå) hela texten, när den som skrivit den inte delar era åsikter rakt av. Ni tar bara en mening och får det att låta något negativt, något som är precis tvärtom vad man har menat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in