Citat:
Ursprungligen postat av
Allaballawalla
De kretsarna du tycks rör dig i och göra dina efterforskningar är antagligen inget du bör skryta med.
Det framstår som om du rör dig i de kognitiva begränsningarnas vänkrets. Jag antar att du lever efter devisen "lika barn leka bäst"...Vi har inga kufar i min släkt, inte bland mina vänner, bekanta eller kollegor heller.
Jag är övertygad om att de allra flesta som läser tråden känner igen sig i att vissa av sina och andras släktingar är kufar. Och jag är övertygad om att du i din specifika släkt är kufen. Det skulle förklara en hel del.
Citat:
Visst har jag någon "speciell" människa i min omvärld,
Men inte en enda i din släkt?
Citat:
men att ta dessa anekdotiska exempel som belägg för att barn som lägger för mycket tid på sina skärmar och TV-spel inte tar skada av detta utan behöver medicinering mot ADHD är inte aktuellt.
Men du är direkt beredd att acceptera en okänd rektors anekdoter som intäkt för att denne har rätt. Vilket visar på det jag säger: Du har konfirmationsbias.
Tack, snacka om självmål från din sida
Citat:
När jag gick i grundskolan på 80-talet och de första åren av 90-talet hade vi totalt tre ungar fördelat på nio årskullar med MBD (Det som numera ligger närmast ADHD.) på skolan och åtminstone en av dem var redan då helt låst vid sin Nintendo och Commodore 64 (Han är i dag amfetaminmissbrukare, vilket inte är så konstigt med tanke på att det var vad han fick redan på lågstadiet.). Det fanns inga andra varken på låg-, mellan- eller högstadiet med snarlikt beteende.
OCH DU FORTSÄTTER DIREKT MED EGNA ANEKDOTER EFTER ATT HA DISSAT DESS BEVISVÄRDE

Stor humor! Tack för underhållningen!

Jag tror faktiskt vi avslutar här, det här kommer inte gå att toppa!