2025-08-30, 21:38
Medlem
nuffinbutpeanutss avatar
Har sedan den 16/8 2023 uteslutande tittat på BB, BCS & El camino, i den ordningen. Tillsammans utgör serierna och filmen ungefär 104 timmars speltid och jag har räknat ut att jag i snitt kollar 3-4 timmar per dag, vilket innebär att det i snitt tar ungefär en månad för mig att se klart allt. Per dagens datum har jag alltså sett både BB, BCS & El camino sammanlagt 24 gånger. Jag har autism så är väldigt säker på att siffran stämmer eftersom mina dagar ser exakt likadana ut och jag för daterade anteckningar för varje gång jag ser klart något.

Jag tänkte starta denna tråd för oss som har en alldeles särskild kärlek för det mästerverk Vince Gilligan & Peter Gould + co har skapat och jag vill rikta in mig på detaljer och på betydelsen av dessa.

Kommer regelbundet posta mina iakttagelser och spekuleringar till budskap mm. Önskar att denna tråd blir en plats för oss nördar att diskutera skapelsen och dess djup
Citera
2025-08-31, 10:15
Medlem
WetCigarettes avatar
Ett tips är att nämna hela seriens namn innan du skriver förkortningar då alla inte är medvetna om vad du talar om annars.

BB = Breaking Bad
BCS = Better Call Saul

Kul tråd. Jag kan tänka mig att du måste snappat upp på många detaljer som vi andra förbisett.

Några frågor

1. Kollar du noggrant varje gång du kollar eller blir det mer slötittande där du inte fokuserar så mycket?

2. Har du hittat någon detalj eller något mönster som andra kanske inte tänker på?

3. Det finns youtube-kanaler som går in i väldig detalj på olika serier och filmer. Tar du del av sådana videor? Har de missuppfattat eller missat något som du har noterat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in