2026-05-13, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Vi är rätt många som accepterar att man kan köpa saker.
Vi är rätt många som tycker att tävlingsreglerna ska respekteras och att man inte ska manipulera resultaten.
Citera
2026-05-13, 12:21
Medlem
SodaFointains avatar
Som jag redan skrivit. Austra/australia låten var kass och den där frågesporten med kommentatorerna var fjantigt. Det där akrobatiken var dock bra. Sen räcker det att se röstningen på lördag så gå och sova och ställa klockan när röstningen börjar
Citera
2026-05-13, 12:36
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Vi är rätt många som tycker att tävlingsreglerna ska respekteras och att man inte ska manipulera resultaten.

Så på grund av att Israel körde en kampanj för sin egen låt 2022 så ska man, i alla efterföljande tävlingar, bua ut Israel?
Jag bryr mig måttligt om EBU och Eurovision men jag är rimligt säker på att EBU inte presenterat någon form av stöd för påståendet att det förekom röstfusk.
Citera
2026-05-13, 12:37
Medlem
Fertooooo
Citera
2026-05-13, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Varför har knubbisen trosa för munnen?
Hon är inte knubbig någonstans. Hon är skitsnygg i kroppen. Normal och sexig.

Skelett i sängen är osexigt och stelt.
Citera
2026-05-13, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Så på grund av att Israel körde en kampanj för sin egen låt 2022 så ska man, i alla efterföljande tävlingar, bua ut Israel?
Jag bryr mig måttligt om EBU och Eurovision men jag är rimligt säker på att EBU inte presenterat någon form av stöd för påståendet att det förekom röstfusk.
Vadå 2022? Det har ju varit tydligt att de manipulerat systemet flera år. I år har ju EBU till och med behövt förtydliga och skärpa sina regler för att Israel ständigt tänjer på dem.

I övrigt så är det ju pga kriget det buas samt att EBU tillåter Israel att delta, det vet du med.
Citera
2026-05-13, 13:12
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Vadå 2022? Det har ju varit tydligt att de manipulerat systemet flera år. I år har ju EBU till och med behövt förtydliga och skärpa sina regler för att Israel ständigt tänjer på dem.

I övrigt så är det ju pga kriget det buas samt att EBU tillåter Israel att delta, det vet du med.

Fast du nämnde ju tävlingsreglerna som du menar att Israel bryter mot i posten som jag citerade. Den stora kampanjen som kritiserades var väl 2024, jag måste haft otur med skrivandet när jag skrev 2022 (mitt fel).
EBU har vad jag vet inte kommit fram till något som styrker manipulation av röstningen, köpta röster eller regelbrott avseende Israel. De som i nuläget inte respekterar reglerna för vem som får delta är snarare de länder som bojkottar tävlingen för att sätta press på EBU.
Citera
2026-05-13, 13:22
Medlem
hyssasess avatar
Hur kan Grekland ha så lågt odds?

Tyckte det var bland de sämsta i tävlingen, inte ett dugg roligt 😅 får absolut inte vinna
Citera
2026-05-13, 13:23
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Alla resultat är "manipulerade", t.ex på så sätt att 10-15 länder kopierar rakt av föregående års vinnare: låten, kläderna, showen, vad-som-helst.

jag skulle säga att ESC är den mest plastikopererade tävlingen som existerar.

Detta sagt så här en av mina gamla favoriter. Henne kan jag se hur många gånger som helst (Eleni: Fuego):
https://www.youtube.com/watch?v=vyDTbJ4wenY
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-05-13 kl. 13:26.
Citera
2026-05-13, 13:32
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases

Tyckte det var bland de sämsta i tävlingen, inte ett dugg roligt 😅 får absolut inte vinna

Bara ytterligare ett bevis på att det som är mest populärt ofta är helt idiotiskt och skrattreande värdelöst.
Citera
2026-05-13, 13:36
Medlem
mimimexs avatar
Nu jobbade jag kväll igår, så jag hann tyvärr inte titta på semifinal 1 live. Däremot har jag haft möjlighet att se semifinalen i efterhand idag.

För mig var det solklart att Finland, Grekland, Israel och Sverige skulle gå vidare. Det var ganska väntat. Moldavien, Polen, Litauen och Serbien var också länder som man kunde tippa skulle gå vidare. Belgien och Kroatien, som inte var favorittippade att gå vidare, hade enligt mig ren tur.

Däremot blev jag väldigt besviken över att rocklåten från Estland inte gick vidare. De resterande låtarna som inte gick vidare var helt enkelt för tråkiga och stack inte ut. Det var mest mediokra låtar som man har hört många gånger tidigare.

Stort grattis till Finland och Sverige! Jag hoppas på en finsk seger på lördag och att Sverige får en topp 10-placering i finalen! 🇫🇮 🇫🇮 🇫🇮 🇸🇪 🇸🇪 🇸🇪
Citera
2026-05-13, 14:00
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases

Hade varit intressant att se hur juryn röstade i denna semifinal. Jag gissar på att greken kommer att få låga poäng i finalen hos juryn och tvärtom hos tittarna. Då landar han totalt på runt sjunde plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in