2026-05-13, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Skulle vara kul om Israel vinner så alla terrorälskande vänsterfittor och folkmordsmuslimer i alla efterblivna Arabiska skithålor får tuppjuck.
Det skulle nog bli dödsstöten för tävligen, inte många länder som vill skicka sina deltagare till Israel nästa år. Jag gissar att dom kan strunta i semifinalerna. Vilka länder tror ni skulle ställa upp nästa år, ni som läser i tråden?

Iofs får ju andra länders deltagare tävla för varandra så man kan ha israeliska deltagare som tävlar för alla länder, det vore kanske en lösning?

Har Israel råd att arrangera tävlingen, eller ska man be Trump om en slant?
Citera
2026-05-13, 14:29
Medlem
https://www.gp.se/kultur/felicia-har-tappat-rosten-staller-in-alla-intervjuer.e029a06e-b07f-4cc4-90c6-2d02b30db80b
Citat:
Felicia har tappat rösten – ställer in alla intervjuer

Felicia, Sveriges hopp i årets Eurovision Song Contest i Wien, har tappat rösten.
Dagen efter semifinalen ställer hon in samtliga intervjuer.
”Felicia vaknade med en röst som knappt går att känna igen”, meddelar SVT.

Jaha, då blir det att mima i finalen då?
Citera
2026-05-13, 14:29
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Det skulle nog bli dödsstöten för tävligen, inte många länder som vill skicka sina deltagare till Israel nästa år. Jag gissar att dom kan strunta i semifinalerna. Vilka länder tror ni skulle ställa upp nästa år, ni som läser i tråden?

Iofs får ju andra länders deltagare tävla för varandra så man kan ha israeliska deltagare som tävlar för alla länder, det vore kanske en lösning?

Tävlingen har fått många dödsstötar dom senaste 25-30 åren, med dom skitlåtar man "spelar" och "sjunger" nuförtiden. Ändå överlever den, och den kommer säkert överleva om Israel vinner också!
Citera
2026-05-13, 14:31
Medlem
Hur kan Grekland vara segertippade? Vilken jävla skitlåt och framträdandet är ju ännu värre. Går hela Europa på ecstacy?
Citera
2026-05-13, 14:46
Medlem
Ska fan betta10k på Finland och dubbla pengarna. Är inget snack om att de vinner...
Citera
2026-05-13, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Ska fan betta 10k på Finland och dubbla pengarna. Är inget snack om att de vinner...
Se upp för HBTQIA+-rösterna bara. Titta gärna en extra gång på de musikaliska genierna som vann 2024 och 2025. Det är mer eller mindre helt en Pridefestival numera, så underskatta inte certifierade Danmark.

https://www.eurovision.com/eurovision-song-contest/vienna-2026/all-participants/

Gör som jag och gör dig själv certifierad av hela Pridetåget inför Mello, här och nu, och välj ut din egna favorit-HBTQare. Jag valde han med stjärnan i Österrikes bidrag.
Citera
2026-05-13, 16:14
Medlem
Helt sjukt jag försöker söka överallt och det borde vara enkelt att få tag i men icke.

Hur röstade folket i semifinal 1?

Och mer specifikt, hur röstade svenska folket i semifinal 1?

Länkar?

Det jag är intresserad av att jämföra är hur det gick för olika länder om man bara skulle räkna folkens röster, respektive juryns.

Enligt mig är jury korrupt och politiskt tillsatt, men folkens röster är den enda äkta, objektiva och SANNA metoden att mäta framgång på.
Citera
2026-05-13, 16:16
Medlem
Heja Israel
Fuck off Felicia
Citera
2026-05-13, 16:23
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Helt sjukt jag försöker söka överallt och det borde vara enkelt att få tag i men icke.

Hur röstade folket i semifinal 1?

Och mer specifikt, hur röstade svenska folket i semifinal 1?

Länkar?

Det jag är intresserad av att jämföra är hur det gick för olika länder om man bara skulle räkna folkens röster, respektive juryns.

Enligt mig är jury korrupt och politiskt tillsatt, men folkens röster är den enda äkta, objektiva och SANNA metoden att mäta framgång på.

Av någon anledning är det hemligt hur det röstades.
Citera
2026-05-13, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Av någon anledning är det hemligt hur det röstades.

Offentliggörs veckan efter finalen...
Citera
2026-05-13, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H

EBU hade aldrig godkänt att finalen gick i Israel. Man hade nog förlagt den finalen i någon av Big Four/Five-länderna.
Citera
2026-05-13, 16:38
Medlem
Det är klart att inte röstningen redovisas. Då skulle ju folk få redovisat hur låtarna ligger till inför finalen.
Oddsen skulle ju också påverkas. När finalen startar skall det vara neutralt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in