• 1
  • 2
2025-08-29, 20:23
Medlem
lundaelevs avatar
Hej alla underbara flashbackare!

Jag blev för ungefär en vecka sedan uppring av postkodsmiljonären och programmet vem vill bli miljonär. Jag ansökte för typ ett halvår sedan men fick äntligen kontakt, de ställde mig först 20 frågor sen 40 ytterligare frågor eftersom det gick bra. Är det någon här som upplevt samma sak? Har någon koll på vad sannolikheten är att komma med när de ringt en och det gick bra för en på frågorna. Fick uppskattningsvis 54/60 rätt.

Förstås är pengarna man kan vinna en del av kakan, man kan ju vara relativt korkad och ändå komma hem med 250 tusen minus skatt då förstås. Men pengarna är inte ens allt, hade bara varit kul att komma med och bevisa för mina vänner hur allmänbildad jag är. Jag skojar en del men är rätt allmänbildad om jag får säga det själv.
Citera
2025-08-29, 20:29
Medlem
67arigGubbes avatar
Som svar på din enda fråga, nej har aldrig hänt mig.

Gratulerar och hoppas du kammar hem miljonen.
Citera
2025-08-29, 20:38
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Som svar på din enda fråga, nej har aldrig hänt mig.

Gratulerar och hoppas du kammar hem miljonen.

Har inte kommit med, de ska tydligen ringa i höst om man kommit med eftersom programmet spelas in i november.

Vore superkul att vinna miljonen!
Citera
2025-08-29, 20:40
Medlem
Håll oss uppdaterade. Spänningen är olidlig.
Citera
2025-08-29, 21:01
Medlem
Spännande, jag håller tummarna för dig. Har själv aldrig sökt, så jag vet inte hur det fungerar.
Citera
2025-08-29, 21:15
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Hej alla underbara flashbackare!

Jag blev för ungefär en vecka sedan uppring av postkodsmiljonären och programmet vem vill bli miljonär. Jag ansökte för typ ett halvår sedan men fick äntligen kontakt, de ställde mig först 20 frågor sen 40 ytterligare frågor eftersom det gick bra. Är det någon här som upplevt samma sak? Har någon koll på vad sannolikheten är att komma med när de ringt en och det gick bra för en på frågorna. Fick uppskattningsvis 54/60 rätt.

Förstås är pengarna man kan vinna en del av kakan, man kan ju vara relativt korkad och ändå komma hem med 250 tusen minus skatt då förstås. Men pengarna är inte ens allt, hade bara varit kul att komma med och bevisa för mina vänner hur allmänbildad jag är. Jag skojar en del men är rätt allmänbildad om jag får säga det själv.

Lycka till .

Är inte vinsten skattefri ?
Citera
2025-08-29, 21:17
Medlem
drinksareonmes avatar
60 frågor det var inte dåligt,
Citera
2025-08-29, 21:28
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Spännande, jag håller tummarna för dig. Har själv aldrig sökt, så jag vet inte hur det fungerar.

Sök! Det är ganska kul
Citera
2025-08-29, 21:29
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Lycka till .

Är inte vinsten skattefri ?

Nej,

Har för mig att regeln lyder såhär; är det vinst med hjälp av tur så som triss är det skattefritt men om det har med kunskap och skicklighet så som vem vill bli miljonär skattar man.
Citera
2025-08-29, 21:30
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
60 frågor det var inte dåligt,

Är väl någon slags screening så de ser att man inte hade förlorat på 1000 kronors frågan. Man kan ju inte söka heller eftersom hon ville ha svaren snabbt. Det var kul att se ens kunskap.
Citera
2025-08-29, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Sök! Det är ganska kul
Även om jag skulle kunna frågorna framför datorn, så skulle jag inte klara dem om jag satt i programmet. Jag håller på dig istället.
Citera
2025-08-29, 21:32
Medlem
Fick en liknande upplevelse av Vem vet mest? Smickrad blir man, men det är så otroligt många som söker (så lite orättvist att de lät deltagare som gjort bort sig få nya chanser men det är en annan femma) så hoppas inte på för mycket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in