Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-30, 13:02
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
Mördad dinosaurie? Om din fråga är ifall jag vill använda 2 droppar olja för att avhjälpa ett irriterande oljud - i RADIO speciellt - så är svaret ja.
Om du irriteras av något så trivialt som en knarrande dörr i en radiostudio, ligger då problemet hos dig eller den knarrande dörren? Vi kan inte anpassa hela samhället efter överkänsliga autister, sök hjälp.

Citat:
Ursprungligen postat av dQw4w9WgXcQ
mineralolja=dinosaurieblod
oljeraffinaderier stödjer RYZZLAND!
Du kan ju följa med, så kan psykdoktorn borra dig i skallen.
Citera
2025-08-30, 15:07
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Om du irriteras av något så trivialt som en knarrande dörr i en radiostudio, ligger då problemet hos dig eller den knarrande dörren? Vi kan inte anpassa hela samhället efter överkänsliga autister, sök hjälp.

Du kan ju följa med, så kan psykdoktorn borra dig i skallen.

Njaaaa dörrar ska ju inte knarra, speciellt inte i radio. Det är därför man brukar smörja dem 🙂

I övrigt bedömer jag dig som fullt frisk, och dessutom trevlig ❤️
Citera
2025-08-30, 18:48
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Mycket riktigt. Nu har de smörjt dörren och ljudet är borta.

Nollkommanoll har alltså smörjt ännu en dörr i samhället - denna gång på distans

Ni behöver inte racka mig, Flashback! Jag gjorde det mest för min egen skull.

Det enda jag görde i dagens sändning var en knakande stol, och nyhetsläsaren som lämnade rummet med hårda klackskor (!) - men dörren öppnades och stängdes L J U D L Ö S T.

Den här autisten kommer så hårt i byxan just nu så ni anar inte
Citera
2025-09-01, 07:15
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Uppdatering 20250901, P3 Morgonpasset kl 07.14:

Dörren gnisslar fortfarande 😆
Citera
2025-09-02, 09:09
Medlem
Pepsinudels avatar
Jag tog upp den här tråden med en vän som brukar lyssna på P3, själv gör jag det aldrig. Hennes svar var att det är deras stolar som knarrar. Tankar?
Citera
2025-09-02, 11:30
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Det är tafatta vänsterblivna som jobbar där. Dom kan inte någonting mer än att prata.

+1 på den.

Kärringar och Henmän kan inte smörja en dörr.

Vaktmästaren blev säkert inbesparad samtidigt med pensionen.
Citera
2025-09-02, 11:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
Njaaaa dörrar ska ju inte knarra, speciellt inte i radio. Det är därför man brukar smörja dem 🙂

I övrigt bedömer jag dig som fullt frisk, och dessutom trevlig ❤️

Ska och ska. Jag tycker det är mysigt med knarrande dörrar. När jag är på landstället knarrar alla dörrar och dessa ljud gifter sig bra med vinden i löven, fåglarna och havets brusande.

Mer knarrande dörrar till folket!
Citera
2025-09-02, 11:49
Avstängd
-Nigger-s avatar
Vi andra normala bryr oss inte.

Byt radiostation om det inte passar den gamla haggan.
Citera
2025-09-02, 15:16
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsinudel
Jag tog upp den här tråden med en vän som brukar lyssna på P3, själv gör jag det aldrig. Hennes svar var att det är deras stolar som knarrar. Tankar?

Tro mig. Jag känner igen en knakande dörr när jag hör den. Men... visst kan det vara deras stolar som låter exakt som en knarrande dörr. Kanske därför de dröjer med att åtgärda, eftersom de behöver köpa in nya stolar 🤔 de säger ju själva att det är en stol som knarrar, så visst.
Citera
2025-09-02, 15:17
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Vi andra normala bryr oss inte.

Byt radiostation om det inte passar den gamla haggan.

Vad kan jag säga.. jag är lite småsint & pedant. + jag gillar att klaga 🙂
Citera
2025-09-02, 16:42
Medlem
Jag tycker det är kul att hitta sådana här trådar på flashback. Finns ingen annanstans förutom ett fåtal försök på familjeliv men de kan inte utrycka sig lika bra.

Angående knaret. Jag har också hört det. Jag har besökt P4 studion i Karlskrona någon gång och det bör påpekas att den inte är speciellt lyxig även om möblerna ser moderna ut. Det ger bra intryck när besökare passerar korridoren men när du börjar syna det så inser du hur många brister som finns. De har bland annat gamla CD spelare av sorten där skivan står upp i stället för ligger. De var moderna runt 1984.
Citera
2025-09-03, 23:40
Medlem
1754s avatar
36,10 så tar dom upp ljudet och denna tråd.

https://www.sverigesradio.se/avsnitt...e-loppistanter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in