Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Han plockade ut lädersätena och ersatte med tygklädda från sin egen bil av samma modell.
Han fick sparken.
Oh den var värre än min! Jag har hört om en tidigare kollega (sparkad innan jag började) som gjorde liknande, han lånade en bil som firman äger, körde hem den och bytte ut firmabilens helt nya sommardäck mot sina egna blankslitna och tänkte att ingen skulle märka.
På en tidigare arbetsplats hade vi en ask tandpetare på bordet i personalrummet. En dag ser jag hur en kollega, sjuksköterska på 50+, som drar till sig asken och pillar runt lite bland dem innan hon tar en och petar tänderna med den. Lite ohygieniskt att pilla på alla tyckte jag, men hann inte påpeka det förrän kärringen
lägger tillbaka den använda tandpetaren i asken. När chocken lagt sig frågade jag vad fan hon höll på med, hon blev defensiv och sur och sa att vadå, hon har ju koll på vilken som är hennes.
Samma kollega skulle en dag plocka undan maten efter frukostrasten. Tro fan att hon plockar upp den gemensamma tuben Kalles Kaviar och slickar av den lilla klicken vid öppningen innan hon skruvar på hatten och lägger den i kylen.