2025-08-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Han plockade ut lädersätena och ersatte med tygklädda från sin egen bil av samma modell.
Han fick sparken.

Oh den var värre än min! Jag har hört om en tidigare kollega (sparkad innan jag började) som gjorde liknande, han lånade en bil som firman äger, körde hem den och bytte ut firmabilens helt nya sommardäck mot sina egna blankslitna och tänkte att ingen skulle märka.

På en tidigare arbetsplats hade vi en ask tandpetare på bordet i personalrummet. En dag ser jag hur en kollega, sjuksköterska på 50+, som drar till sig asken och pillar runt lite bland dem innan hon tar en och petar tänderna med den. Lite ohygieniskt att pilla på alla tyckte jag, men hann inte påpeka det förrän kärringen lägger tillbaka den använda tandpetaren i asken. När chocken lagt sig frågade jag vad fan hon höll på med, hon blev defensiv och sur och sa att vadå, hon har ju koll på vilken som är hennes.

Samma kollega skulle en dag plocka undan maten efter frukostrasten. Tro fan att hon plockar upp den gemensamma tuben Kalles Kaviar och slickar av den lilla klicken vid öppningen innan hon skruvar på hatten och lägger den i kylen.
Citera
2025-08-28, 21:58
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
På ett tidigare jobb fanns en märklig tjej/kvinna som blev gravid och magen växte lite oregelbundet under ett par månader. Det visade sig att hon fejkade med kuddar. Kommer inte ens ihåg henne syfte med graviditeten. Hon fick senare sluta för hon stal pengar.

OK, där har vi vinnaren.
Citera
2025-08-28, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Några... En tjej var med på ett fredagsmöte - nästa veckas planering - klädd i T-shirt och trosor. En kille lånade 10 kronor av mig för att köpa läsk, och betalade inte tillbaks. På ett jobb gick en (utländsk) kille runt och småpratade ilsket - en annan förstod vad han sa (från samma land) och berättade för chefen att han var rädd för landsmannen.

Är DET så j-a märkligt så det förtjänas att nämnas i denna tråd…? Han kanske glömde
Citera
2025-08-28, 23:12
Medlem
Anybodykillers avatar
Det fanns en snubbe som köpte 10 flaskor vodka och ställde ut dessa i matsalen på mitt förra jobb.

För att få det att se mer "naturligt" ut så hade han hällt upp pappmuggar från kaffeautomaten med vodka och stänkt ut lite på borden.

Han fotade allt och skickade ett mail till cheferna om att han tänkte sprida bilderna om han inte fick 2 miljoner kronor.

Han polisanmäldes och fick sluta.
Citera
2025-08-28, 23:17
Medlem
SoberZealots avatar
Hmm. Jo, jag var på ett bygge på den tiden och var tvungen att gå på toaletten.

Väl i baracken så ser jag en arbetskamrat stå med en hela vodka och halsa. När han ser mig, så tittar han upp och möter min blick och slutar dricka. Sedan skiter han i mig och börjar klunka igen.
Citera
2025-08-28, 23:22
Medlem
Var anställd på Nordnet i början på 9-talet och en finne spårade ur duktigt. En kollega som hade svart bälte i judo blev tvungen att brotta ner honom på gräsmattan framför alla innan ambulansen tog honom till psyket igen….
Citera
2025-08-28, 23:23
Medlem
Kan ha varit -10//20 talet…
Citera
2025-08-29, 00:31
Moderator
Fear2bes avatar
Har en kollega som tar pappers handdukar från fel håll i hållaren på toan. Istället för de översta bladen används de längst underst så att några pappersblad alltid hamnar snett.
Citera
2025-08-29, 00:32
Medlem
Var på ett bygge förra veckan. Ett stort lägenhetsbygge. Skulle fixa ett badrum och det var dags att installera toastolen.

Vid leveransen hade leverantören ställt in all sanitet i vardagsrummet för att allt skulle få plats.

Wc-stolen stog i hörnet på vardagsrummet vänd mot balkongen (det var en jävligt fin utsikt). När jag närmade mig wc-stolen tyckte jag det luktade skit.

Jajamen. Någon hade dratt av ett stort lass i holken, samtidigt som han satt och kollade på utsikten från vardagsrummet.

Inte nog med det, det var en elektrikerjävel, för fanskapet hade klippt av en 5 cm lång grön-gul jord-kabel och tryckt ner i skiten som en markering.

Vet inte hur jag ska hämnas på elektrikerpacket. Funderar på att dra en runk och lägga satsen i ett Rittal-skåp som står i källaren.
Citera
2025-08-29, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Snott pengar, laptop, digitalkameror, bakfull på jobbet, spytt ut genom fönstret hos kunder på grund av bakfylla. Slagsmål på jobbet, fylleslagsmål när man ligger ut på traktamente, dra tjack på jobbet, runka på toaletten, köra bil utan körkort, påtända/fulla kollegor, knullat tjejer på arbetstid på toaletter, folk som slängt ölflaskor på varandra, personer som ber chefen dra åt helvete och sluter på dagen, en kollega som ströp en annan under en brottningsmatch så han blev blå och han var tvungen och gräva i munnen på honom för att rätta till tungan (dock efter arbetstid, ute på traktamente och en kvarting sprit hade inmundigats, på en måndagskväll).

Ja så är livet som "hantverkare". En del saker här ovan är fd kollegor skyldiga till och en del har jag gjort .

Låt mig gissa......ställningsbyggare?
Citera
2025-08-29, 01:23
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldduscharn
På en tidigare arbetsplats hade vi en ask tandpetare på bordet i personalrummet. En dag ser jag hur en kollega, sjuksköterska på 50+, som drar till sig asken och pillar runt lite bland dem innan hon tar en och petar tänderna med den. Lite ohygieniskt att pilla på alla tyckte jag, men hann inte påpeka det förrän kärringen lägger tillbaka den använda tandpetaren i asken. När chocken lagt sig frågade jag vad fan hon höll på med, hon blev defensiv och sur och sa att vadå, hon har ju koll på vilken som är hennes.

Samma kollega skulle en dag plocka undan maten efter frukostrasten. Tro fan att hon plockar upp den gemensamma tuben Kalles Kaviar och slickar av den lilla klicken vid öppningen innan hon skruvar på hatten och lägger den i kylen.

Skyddad anställning? Hansikappad? Vad är det för fel på folk?
Citera
2025-08-29, 02:13
Medlem
Symptms avatar
Jobbade på ett företag flera år sedan där det skedde flera stora ketamin race med chefen som ledare i racet och där han hejade på anställda att TA MER TA MER! lol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in