2025-08-29, 10:06
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Om denna svenska kvinna med en dokumenterad permanent skada fått mer hjälp än de FK tycker är rätt kan FK gott stå ut med detta och istället rikta in sig på att inte ösa guld över hitresta skojare med hittepådiagnoser. Detta är ett mönster hos FK; de sätter åt svenskar som är bevisligen sjuka men blundar villigt för invandrares bedrägerier.

Precis så är det.

Kolla på flera av idiotsvaren jag har fått på mitt tidigare inlägg i början av tråden.
Det finns verkligen ingen vilja att se helheten och vad som är det stora genomgående problemet som dränerar alla systemen och hur man verkligen gör skillnad på folk&folk.

Ingen större förmåga att tänka längre än att "Svenskar fuskar också".

Låg IQ.
Citera
2025-08-29, 10:26
Medlem
Hon borde väl märkt om assistenterna rullade tummarna?
Citera
2025-08-29, 10:56
Medlem
Har det fuskats med det hela så är det en sak, men så verkar inte fallet. Om de har gjort allt pappersarbete så ligger det på myndigheten att hitta dessa misstag inom en rimlig tidsram.
Det är ju inte ens stålar de fått utan assistant.
Staten bör släppa det hela, och ha mer koll i framtiden, bättre system och klara instruktioner på deras sidor/tjänster.
Citera
2025-08-29, 11:17
Medlem
skvallertackas avatar
Det vore en ekonomisk samhällsvinst om man hanterade det som man gjorde för 100 år sedan.
Citera
2025-08-29, 12:19
Medlem
GregerMedeltids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
Har det fuskats med det hela så är det en sak, men så verkar inte fallet. Om de har gjort allt pappersarbete så ligger det på myndigheten att hitta dessa misstag inom en rimlig tidsram.
Det är ju inte ens stålar de fått utan assistant.
Staten bör släppa det hela, och ha mer koll i framtiden, bättre system och klara instruktioner på deras sidor/tjänster.

Fast nu har de ju uppenbarligen inte gjort allt pappersarbete eftersom de inte anmält att hon inte längre försöker jobba. Men visst, jag kan tycka att det borde finnas en bättre samkörning av olika register, eftersom det borde vara uppenbart baserat på den andra ersättning hon har fått att hon inte har någon inkomst från tjänst eller liknande. En något rimligare åtgärd hade varit dels att gå igenom sådant oftare än var tionde år. När man upptäcker något sådant och det inte finns något uppenbart fusk så vore det också rimligare att korrigera utan återkrav, hon har ju uppenbarligen inte några pengar att ta av.
Citera
2025-08-29, 12:58
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esloveslov
Har den som fattade beslutet fått avsked, placering i cykelgaraget eller. Detta är ett försnillade av skattekronor. Om GM ska betala tillbaka, tveksamt. Man ska kunna lita på ett myndighetsbeslut.

Ja eller hur. Hur fan kan flera personer godkänna saker i flera led utan att behöva ta ansvar? Värdelösa på sina arbete, vandel.. De borde ju få sparken eller varningar åtminstone.
Citera
2025-08-29, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerMedeltid
Fast nu har de ju uppenbarligen inte gjort allt pappersarbete eftersom de inte anmält att hon inte längre försöker jobba. Men visst, jag kan tycka att det borde finnas en bättre samkörning av olika register, eftersom det borde vara uppenbart baserat på den andra ersättning hon har fått att hon inte har någon inkomst från tjänst eller liknande. En något rimligare åtgärd hade varit dels att gå igenom sådant oftare än var tionde år. När man upptäcker något sådant och det inte finns något uppenbart fusk så vore det också rimligare att korrigera utan återkrav, hon har ju uppenbarligen inte några pengar att ta av.
Lite konstigt om systemet är sånt att man inte blir att snacka med en handläggare var 3 år eller så och går igenom allt. Kommer nya lagar, regler nu och svårt för en handikappad att hålla koll på allt.
Det kan ju dyka upp projekt, kurser som klienten kan ta nytta av.
En liten smisk på handen i form av tusen kronors bot är nog straff för henne för att hon inte anmält, miljonen kan de glömma.
Citera
2025-08-29, 13:27
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Eller tänk såhär. Vad är dessa 1,5 miljon jämfört med alla pengar staten skickar till Ukraina och andra länder?

Andra länder kan man ha synpunkter om men Ukraina slåss för vår frihet så vi inte ska behöva offra våra egna liv. Stöd till dem är till nytta för Sverige som land och oss som dess befolkning.

// CC
Citera
2025-08-29, 13:28
Medlem
Klägget öppnar upp lagrum för att bidragsblattarna ska garanteras de pengar de lurar åt sig?

Låt Maria betala tillbaka, samla ihop åt henne. Vi övriga sparar rejält på det.
Citera
2025-08-29, 13:32
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Dom kanske borde satsa på Blattefusket istället för ett Cp?

Cp-blattefusket är det riktigt stora problemet. Bara för att det här var en vit kvinna, så är felaktig assistansersättning till invandrare en helt onödig miljarduppgift.
Citera
2025-08-29, 13:40
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Andra länder kan man ha synpunkter om men Ukraina slåss för vår frihet så vi inte ska behöva offra våra egna liv. Stöd till dem är till nytta för Sverige som land och oss som dess befolkning.

// CC

Nu är det OT för den här tråden, men min poäng var att 1 miljon är ingenting jämfört vad vi lägger på andra länder inkl Ukraina.
Citera
2025-08-29, 13:53
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nu är det OT för den här tråden, men min poäng var att 1 miljon är ingenting jämfört vad vi lägger på andra länder inkl Ukraina.

Jag förstår och håller med. Mitt svar var OT. OnTopic. Förstår att 1 miljon inte är mycket pengar på nationell nivå men det finns även en rättviseaspekt att ta hänsyn till. Det är inte rättvist att personer får något som de inte har rätt till. Som jag skrev i mitt inlägg #4 i denna tråd är jag inte helt insatt i just detta fall men om vi inte upprätthåller "vad som är rätt", vart ska gränsen gå?

Sedan har även jag synpunkter på den enorma naiva "bidragsinvandring" som Sverige har haft i snart 20 års tid. Även här kommer rättviseetoset in. Jag anser att Sveriges pengar i första hand ska gå till Svenskar. Vi har råd att vara generösa men fusk och / eller felaktigheter ska alltid beivras även när det gäller svenskar. Blir lätt ett sluttande plan och orättvist annars.

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in