• 2
  • 3
2025-08-28, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Jureskog och Videgård anser att hamburgare bör stekas, så det är åtminstone två bättre kockars åsikt mot din.

Själv grillar jag gärna burgare, mest för att det är smidigare och jag kan göra fler samtidigt.

På burgaren har jag ost (gärna smakrik) gurka, tomat, hemgjord dressing, karamelliserad lök, ketchup, senap och ibland en skvätt majonnäs. Burgaren ska vara max mediumstekt.

Det är ju för att de vill va lite speciella.
Att tala om för alla andra hur man lagar en viss maträtt, som uppenbart kan lagas på hundratals vis och allt blir ändå gott, är nog mer för att sticka ut i mängden. Jag gissar att båda grillar burgare ibland.
2025-08-28, 13:31
Medlem
Hellesylts avatar
Vart någonstans ska hamburgaren monteras och varför?
2025-08-28, 13:39
Medlem
Bassplays avatar
Jag toastar brödet lite i min optigrill xl , på med majo och brer ut det på båda inre sidor.

Slänger på ett salladsblad , sen köttet / kycklingen och toppar med en skiva halloumi.

Gurka och lite tomat brukar jag ha på sidan av.

Ibland känner man för någon extra smak , sån där mor Annas gurka eller rostad lök, kanske sriracha.

Köper jag sån där hamburgerost, så blir det den från president. De som gör brie också.

Grillat är såklart godast. Över glödande kol.
Senast redigerad av Bassplay 2025-08-28 kl. 14:07.
2025-08-28, 14:27
Medlem
Clint.Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Absolut inte. Aldrig. Hamburgare ska fan aldrig någonsin stekas. Du måste skoja.

Det ska grillas eller inte göras alls. Punkt

Gärna med ved också och inte kål för extra god smak

Kål som bränsle i grillen är nog inte så lyckat.

När du inte har ved vilken kål grillar du med då? Vitkål? Rödkål? Grönkål? Brysselkål?
2025-08-28, 14:38
Medlem
Citat:
Absolut inte. Aldrig. Hamburgare ska fan aldrig någonsin stekas. Du måste skoja.

Fel, hamburgare skall ytstekas,
2025-08-28, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vitsen med att grilla är väl att få grillsmak, får du det om hamburgaren ligger på en platta på grillen?
Nej jag ”steker” ju hamburgarna.
Men skulle aldrig steka inomhus pga allt flott. Kör stekplatta på gasolgrillen så ändå ingen grillsmak att prata om, också enklare smälta osten genom att stänga locket på grillen.
2025-08-28, 16:07
Medlem
hippilis avatar
Steker en fryst steker ett ägg slänger ihop med lite dressing lite ketchup lite peppar och äter, finns det någon ost slängs det på också
2025-08-28, 16:16
Medlem
jewclaws avatar
Citat:

Han har rätt. Hamburgare skall stekas, annars förlorar just en god hamburgare sitt syfte ju, det ska inte smaka tändvätska och ved liksom!

Ont: jag kommer med mitt stektips alldeles strax, jag kör bil och är något full, svårt att skriva samtidigt
2025-08-28, 16:34
Medlem
Skapas å monteras? du måste va stockholmare.
2025-08-28, 16:47
Moderator
manamanahs avatar
Skriv i ngn av de befintliga trådar som finns om hamburgare tack. Tråd låst.

Mod.
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in