2025-08-27, 08:59
Medlem
Mullrets avatar
Så, en klump på 2.3 ton, men 544 pållar. Kan det vara något? Priserna är snart rimliga som begagnade. Vad säger expertisen om en sådan 4x4 razer. 0-100 på 3.6 sekunder…

Lite intresserad av köp, men man vill ju läsa den oförblommerade sanningen innan…
Citera
2025-08-27, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Så, en klump på 2.3 ton, men 544 pållar. Kan det vara något? Priserna är snart rimliga som begagnade. Vad säger expertisen om en sådan 4x4 razer. 0-100 på 3.6 sekunder…

Lite intresserad av köp, men man vill ju läsa den oförblommerade sanningen innan…

Min chef har en sådan och ja den är rolig att köra och åka i.
Hopplös att åka långt i. På Autobahn töms batteriet så fort att man undrar vad i h-vete BMW tänkte på.

Den har tom specialdesignade ljud för att ge en sann sportkänsla
Citera
2025-08-27, 09:16
Moderator
Elbilar --> Bilar: köpråd
/Moderator
Citera
2025-08-27, 09:23
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisLynch
Min chef har en sådan och ja den är rolig att köra och åka i.
Hopplös att åka långt i. På Autobahn töms batteriet så fort att man undrar vad i h-vete BMW tänkte på.

Den har tom specialdesignade ljud för att ge en sann sportkänsla
Ja
Harrys Garage testade den på YT. Hans verdict var ju just räckvidden. Och tyngden.

Men jag kör sällan mer än 20 mil på en dag, så för mig är den ok.
Senast redigerad av Mullret 2025-08-27 kl. 09:48.
Citera
2025-08-27, 10:00
Medlem
Citat:
Ja
Harrys Garage testade den på YT. Hans verdict var ju just räckvidden. Och tyngden.

Men jag kör sällan mer än 20 mil på en dag, så för mig är den ok.

Räckvidden är säkert "hanterbar", har själv en ix3 och kör man på svenskt manér så är det ok, men som min chef som bränner på i 170 på autobahn ja då blir det till att ladda ofta.
Accelerationen är dock helt vansinnig, han lyckades få en fortkörningsbot på ett helt omöjligt ställe, man skall inte kunna accelerera så fort på så kort sträcka från ett rödljus
Citera
2025-09-01, 16:38
Medlem
Citat:

Elektrisk skit! Köp en riktig bil istället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in