2025-08-25, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R2D2CPR
Tack för svar, förstod perfekt! Jag har inte haft något ont i kroppen eller träningsvärks-liknande ömhet, plus att jag sov bredvid min ganska lätt väckta kompis som jag tänker mig hade märkt om jag krampade. Men detta med att jag hade så stora pupiller när jag vaknade och att min puls var så hög, tillhör det cirkulationssvikt verkligen?

Pupillerna vågar jag inte svara på men pulsen stämmer in och att du upplevde skakningar och att benen inte bar dig riktigt. Dom delar som är längst från hjärtat blir mäst uppenbart drabbat ben armar händer om man har dålig cirkulation. Det är samma sak som händer när benen somnar som man kallar det. Alkohol gör en väldigt utorkad och om man varit iv missbrukare av tjack som jag så ser man hur stor skillnad det är på blodet vid första panan och 20e panan 3 dagar senare blodet är som sirap tjockt och mörkt nästan svart. Vätskebrist ger högre puls speciellt om man är aktiv. Är mycket möjligt att du fått hemmapressade tram med andra saker i om det är fler som blivit drabbad. Pupillerna kan ha ett eget liv i bland. Träffade några bekanta på stan å stannade å pratade efter att jag festat lite för hårt med allt för mycket blandat men kände mig ok iaf men märkte att alla jag prata med så fort jag vände bort blicken nästan sprang bort från mig, tills en vän filmade mitt ansikte å visade mig pupilerna växte å krympte om vartannat i otakt så ena krymte å de andra växte🤣 höll på i flera timmar. Fixa ett pissprov så får du ett svar snabbt å enkellt
Citera
2025-08-26, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
HUR kan det vara ett mysterium för dig att du mått dåligt efter att du tagit dubbelt så hög dos Tramadol som maxdosen är per dygn och dessutom druckit en massa alkohol på det? Var glad att du lever!
Tramadol gör att du aldrig går ned i djupsömn vilket naturligtvis påverkade dig efteråt, men framförallt har du överdoserat och eventuellt fått nåt serotonergt syndrom eller vad det heter...
Du borde äta och sova ordentligt och ta hand om dig själv!

Tack för svar. Nu i efterhand när jag förstår att jag hade väldigt mycket mer i kroppen än vad jag trodde så är jag inte förvånad. Ville mest veta vad fan som hände. Jag har sökt upp serotonergt syndrom och är nästan övertygad om att detta var vad som hände mig.
Citera
2025-08-26, 19:01
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Jag kan tillägga att sorten jag tog hette santeria och den hade en väldigt potentiell kemisk smak när man la dem på tungan.

Det var exakt samma skit som hände mig när jag sist åt Santeria, jag trodde allvarligt jag skulle dö. Fick också världens skyhöga puls skakningar och en extremt obehaglig känsla på dom.

Och det finns inget läkemedelsbolag vid namnet Santeria Pharmaceuticals det existerar inte. Det är hemmepressade tabletter som innehåller all möjlig skit det är inte riktigt Tramadol överhuvudtaget. Så håll dig långt borta från dom det kan sluta riktigt illa.
Citera
2025-08-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Det var exakt samma skit som hände mig när jag sist åt Santeria, jag trodde allvarligt jag skulle dö. Fick också världens skyhöga puls skakningar och en extremt obehaglig känsla på dom.

Och det finns inget läkemedelsbolag vid namnet Santeria Pharmaceuticals det existerar inte. Det är hemmepressade tabletter som innehåller all möjlig skit det är inte riktigt Tramadol överhuvudtaget. Så håll dig långt borta från dom det kan sluta riktigt illa.

Fick du den väldigt höga pulsen och skakningarna direkt efter du tagit dem eller hade du också en bra effekt först, innan det slog över som det gjorde för mig?
Citera
2025-08-27, 09:10
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Fick du den väldigt höga pulsen och skakningarna direkt efter du tagit dem eller hade du också en bra effekt först, innan det slog över som det gjorde för mig?

Det kom efter någon timme eller två efter intag jag minns inte exakt men det kom relativt fort, och jag kände direkt att det var något konstigt med dom. Att ta Santeria eller andra saker man inte har en aning om är som att spela rysk roulette, man sätter livet på spel för ett rus & det är det inte värt.
Citera
2025-08-27, 10:31
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Du tog inte tramadol utan någon annan syntetisk skit.

Märkligt nog så i slutet när kratom var lagligt körde jag en del på det och vart också ljuskänslig. Det var som om mina ögon blev yra när jag gick utomhus. Misstänker starkt att det var tillsatser i kratom sista tiden. Iaf i vissa påsar. Aldrig upplevt ljuskänslighet på oxy, morfin, heroin, opium eller tramadol.
Citera
2025-08-27, 10:43
Medlem
zombie-nations avatar
Början på serotonergt syndrom. Du tog faktiskt rätt mycket.

Du är OK nu men nästa gång kanske det inte går lika bra.

Tar du SSRI också?
Citera
2025-08-27, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Början på serotonergt syndrom. Du tog faktiskt rätt mycket.

Du är OK nu men nästa gång kanske det inte går lika bra.

Tar du SSRI också?

Har käkat antidepressiva i några år men slutade för några månader sedan.
Citera
2025-08-27, 11:37
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Har käkat antidepressiva i några år men slutade för några månader sedan.

Borde gått ur kroppen eller nästan.

Men det du skriver om vidgade pupiller är det serotonerga systemet påverkat. Det är svårt att bortförklara. Skakningar och snabb, stark puls hör dit med, det kunde vara något annat men i kombination låter det som serotonergt syndrom.

Hade du tagit mer så hade du fått känna på dess fulla effekt och kanske inte överlevt.

Så ta det lite lugnt, detta var absolut inte bra. Det är ju så med Tramadol att den har sådan påverkan som t ex kodein och buprenorfin inte har.
Citera
2025-08-27, 19:21
Medlem
CatOnDopamines avatar
Du har ingen aning om vad du ens fått i dig, har du kvar kartan? Kika på utgångsdatumet och hur tabletterna ser ut, är dom helt platta och bara har en väldigt liten skeva i mitten så är det 100% fake och inte ens tramadol.
Citera
2025-08-29, 22:35
Medlem
Glad att du är OK. Snälla blanda INTE med alkohol!
Citera
2025-09-01, 07:24
Medlem
Citat:
Jag kan tillägga att sorten jag tog hette santeria och den hade en väldigt potentiell kemisk smak när man la dem på tungan.

Du kan ha råkat ut för batchen innehållandes fentanyl.
Flera som rapporterade om dom, och jag själv stötte på dom, hade ett hemskt rus och trodde jag skulle dö.
Misstänkte nitazener först, men fick positivt på fentanyl i slutändan.
Du kan läsa mer om det i den här tråden där jag skrivit och även postat bilder för att se hur man känner igenom dom, och du kommer antagligen se att dom ser likadana ut som dina.
(FB) Hjälp! Vad är detta för gift? (Tramadol "Santeria")

Kika noga på batchnummer/utgångsdatum instansat på kortsida av din karta.
Troligtvis så står det "TR00124 05/24 04/27"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in