Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-08-25, 16:46
Medlem
MrMarios avatar
Fick för mig att smaka på kattens godis för några veckor sedan (Dreamies kyckling/Anka), och tyckte det var ganska gott. Har sedan dess käkat kanske 20gram kattgodis dagligen till TV:n på kvällarna. På ingredienslistan så finns ju inget tillsatt socker och ganska mycket vitaminer, finns det några kända hälsorisker med kattgodis, eller har jag hittat ett någorlunda hälsosamt snacks som inte ger tandtroll eller sockerchock?
Citera
2025-08-25, 16:59
Avstängd
ReklamApaNegers avatar
Du gör helt rätt, det är dessutom hälsosammare än lösviktsgodis. Önskar att landets alla fetton övergick till att äta kattgodis.
Citera
2025-08-25, 17:00
Medlem
Du kommer att få fin päls
Citera
2025-08-25, 17:22
Medlem
HBTKuks avatar
Bör inte vara någon fara. Djur äter inte sällan bättre än vi människor. Högre kötthalter och annat. Kanske inte är de finaste bitarna, men är man van vid maskinellt urbenad kyckling kan det knappast bli mycket värre.
Citera
2025-08-25, 17:22
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Smakar helt ok å betydligt hälsosammare än godis å chips.

Vill du gå steget längre, så kan du ju ta torrfoder med mjölk/fil/youghurt till frukosten.
Citera
2025-08-25, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Fick för mig att smaka på kattens godis för några veckor sedan (Dreamies kyckling/Anka), och tyckte det var ganska gott. Har sedan dess käkat kanske 20gram kattgodis dagligen till TV:n på kvällarna. På ingredienslistan så finns ju inget tillsatt socker och ganska mycket vitaminer, finns det några kända hälsorisker med kattgodis, eller har jag hittat ett någorlunda hälsosamt snacks som inte ger tandtroll eller sockerchock?

Nej, kör hårt men lämna lite till katten!
Citera
2025-08-25, 17:47
Medlem
Turbulentxxxs avatar
För visso hundmat men har hört att frolic med en skål mjölk skall vara mums.
Citera
2025-08-25, 17:47
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario

Du kommer få galna ko-sjukan idiot.
Citera
2025-08-25, 17:52
Medlem
Anledningen till att norsk(odlad) lax är så förbannat giftigt är att man ger (gav?) laxarna hundmat -

kvicksilver, kadmium och bly för att nämna 3 ämnen av 2000
Citera
2025-08-25, 18:00
Medlem
jackdaniels1098s avatar
Du kommer bli en pussy!
Citera
2025-09-02, 06:08
Avstängd
Pungsvings avatar
Prova olika kattgodis och återkom med din rekommendation för feta fetton.
Citera
2025-09-06, 16:33
Medlem
Adelaides avatar
Är det gott så varför inte. Vi alla ska ändå dö en dag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in