2025-08-26, 18:23
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHenrik
Du kommer inte med något argument, du hänger upp dig på ord. Massa text men ändå så tomt. Vet inte vad dit argument är. Ja, jag tror, faktiskt till och med övertygad om att det skulle vara mycket bättre för barnen än dagens samhälle.

Barnen skulle inte känna det som om dom levde som fångar. Dom skulle må mycket bra och inte sakna något
Jag säger en massa saker, som jag kan visa att de stämmer, om du försöket ifrågasätta det. Du säger saker, men kan inte motivera dem och visa att de stämmer, när jag ifrågasätter dem. Du bara påstår saker, men saknar en grund till att anse det. Du kan inte motivera dem.

Så då försöker vi med en enkel fråga. Hur fan kan du veta det du säger om barn. Vad baserar du den åsikten på för kunskap.
Citera
2025-08-26, 18:23
Medlem
Citat:
Tycker att det är ganska egoistiskt när barnen mår som dom gör

Barn mår bra.
Citera
2025-08-26, 18:30
Medlem
TheHenriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Barn mår bra.
Vet du om att ett femtiotal barn under 19 tar livet av sig varje dag? Det kallar inte jag att må bra
Citera
2025-08-26, 18:31
Medlem
TheHenriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag säger en massa saker, som jag kan visa att de stämmer, om du försöket ifrågasätta det. Du säger saker, men kan inte motivera dem och visa att de stämmer, när jag ifrågasätter dem. Du bara påstår saker, men saknar en grund till att anse det. Du kan inte motivera dem.

Så då försöker vi med en enkel fråga. Hur fan kan du veta det du säger om barn. Vad baserar du den åsikten på för kunskap.
För att jag anser att på en sådan tempelskola skulle barnen ha allt dom behöver
Citera
2025-08-26, 18:32
Medlem
Citat:
Vet du om att ett femtiotal barn under 19 tar livet av sig varje dag? Det kallar inte jag att må bra

Haha nej det gör dom inte. Det är inte ens 50 per år.
Citera
2025-08-26, 18:35
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
För att jag anser att på en sådan tempelskola skulle barnen ha allt dom behöver
Det är inte kunskap, bara åsikter. Du vet alltså ingen om barn. Men tycker och tror.
Citera
2025-08-26, 18:42
Medlem
TheHenriks avatar
Citat:
Haha nej det gör dom inte. Det är inte ens 50 per år.
Hur många är det enligt dig? Är det antalet ok för dig? Att ett barn tar livet av sig är fruktansvärt och 1 för mycket enligt mig. Men hur många är det då?
Citera
2025-08-26, 18:45
Medlem
TheHenriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det är inte kunskap, bara åsikter. Du vet alltså ingen om barn. Men tycker och tror.
Jag tror att du har missuppfattat det hela lite. Det jag skriver är bara ett förslag, alla ska tillsammans ta fram det bästa möjliga sättet för barnen att leva. Jag skrev bara min version av det, alla får komma med sin så att vi hittar den mest optimala.
Citera
2025-08-26, 18:46
Medlem
Jag hann faktiskt inte läsa allt men tror jag håller med dig i det jag hade tid att läsa. Tycker det hade varit att föredra om man kunde klara sig på en lön så mamman kan vara hemma med barnen, rätt säker på att det är så det är meningen att man ska leva.
Citera
2025-08-26, 22:09
Medlem
Citat:
Hur många är det enligt dig? Är det antalet ok för dig? Att ett barn tar livet av sig är fruktansvärt och 1 för mycket enligt mig. Men hur många är det då?

Fast förslag hjälper såklart inget, det är ju bara något luddigt flum. Finns inget konkret i det.
Citera
2025-08-26, 22:16
Medlem
TheHenriks avatar
Citat:
Fast förslag hjälper såklart inget, det är ju bara något luddigt flum. Finns inget konkret i det.
Det är en början i alla fall, mer än vad många andra gör.

Jag kommer dock inte att ge mig, jag står inte ut med hur illa barnen mår. Här kan du läsa om hur många barn som tar livet av sig eftersom du bara bytte samtalsämne:
https://www.internetmedicin.se/barn-...-barn-och-unga

Fruktansvärt lågt av dig att underminera lidandet av barnen. Bland det vidrigaste jag vet, riktigt fult.
Senast redigerad av TheHenrik 2025-08-26 kl. 22:26.
Citera
2025-08-26, 22:36
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Två saker att fundera på:

1. Suicid bland barn var vanligare på sjuttiotalet. Barn mådde mycket sämre då än vad de gör idag.

2. Suicidriskbedömning är ett sentida påfund, och ju mer man frågar om suicid, desto mer självmordsbenägna barn hittar man. Barn förstår att de förväntas uppge självmordsplaner, för att få psykiatrisk hjälp. Och eftersom de befinner sig på en psykiatrisk institution, så förstår de att de förväntas uppge självmordsplaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in