Citat:
Ursprungligen postat av
ArtificialElegance
Vilken tirad...ordsallad som ska förefalla intellektuell - fast egentligen bara är nedlåtande. Man ser att du projicerar din egen cynism och försöker höja dig själv genom att förminska mig. Och nej, jag anser inte att alla bör tycka som jag.
Du kallar det att bli "vuxen" att jobba när man fått barn. Men det var aldrig TS problem - TS vet att han behöver jobba. Så du missade poängen - att TS efterfrågar metoder och strategier för att hantera känslorna i detta skifte.
Det du gjorde var att avfärda en pappas kärlek som om den vore naivitet. Sedan gömde du dig bakom cynism och raljanta liknelser. Att möta en känsla rakt på är svårt. Och just därför är det ironiskt – den du kallar vek visar i själva verket mer styrka än du gör.
Du pratar om att "förstå" andra, ändå börjar du på sedvanligt sätt att vara nedlåtande. Förstår du inte att du är en stereotyp, en enfrågepapegoja?
Jag har inte bett om en "intellektuell debatt" i ämnet, du verkar dock bara ha en sträng på din lyra så jag förstår att du genast greppar efter den enda kryckan du känner till.
Anledningen till att jag kan avfärda "en pappas känslor" är för att jag själv är en pappa, jag har varit i samma situation och av erfarenhet lärt mig att bölande inte betalar hyran.
Lärde ni inte er på fina universitetet att empati inte nödvändigtvis betyder att bölande ska bemötas med stödbölande? Jag kan absolut sätta mig in i TS situation, det betyder dock inte att jag måste smeka TS ego. Livet är hårt, gilla läget.
Världen tar inte hänsyn till känslor. Om man är för egoistisk och enbart låter sina egna känslor styra kommer det att inverka skadligt på arbetslivet, bekantskapskretsen och i praktiken alla andra situationer där andra människor är inblandade. Man tappar den sociala fingertoppskänslan som säger att universum inte kretsar kring en själv.
Du försöker vara så oerhört emotionell men ändå kan du inte förstå mina känslor i detta ämne, du väljer istället att börja mästra mig som en tondöv byfåne. Gå om kursen, jag känner att du missat mycket på vägen.
Du förstår inte oss män, utan försöker uppfostra oss som kvinnor och blir förutsägbart bitter när det inte fungerar. Sopa.