• 1
  • 2
2025-08-25, 10:38
Medlem
Om det nu säljer så bra med en bild på t.ex Bianca Ingrosso hålla i en prdoukt varför används inte dubbelgångare till kändisar i reklam och på så sätt slippa eventuella rättegångar eller är det andra saker som jag inte tänker på och som kan göra det svårt?
Senast redigerad av HouseofKnowledge 2025-08-25 kl. 11:29.
Citera
2025-08-25, 11:05
Medlem
Bristen på dubbelgångare? Nämn en.
Citera
2025-08-25, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Bristen på dubbelgångare? Nämn en.
Elvis/Mikael Welin. Här kan du boka honom, https://www.funnybones.se/artistf%C3...ng/musik/elvis
Senast redigerad av Stiffinger 2025-08-25 kl. 11:11.
Citera
2025-08-25, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Om det nu säljer så bra med en bild på t.ex Bianca Ingrosso hålla i en prdoukt varför används inte dubbelgångare till kändisar i reklam och på så sätt slippa eventuella rättegångar eller är det andra saker som jag inte tänker på och som kan göra det svårt?

Svårt att hitta dubbelgångare!
Citera
2025-08-26, 09:16
Medlem
fjollciggs avatar
OKQ8 har ju nån Cornelis-kopia i sina reklamer. Inte så lika till utseendet, men sång och manér är så gott som identisk. De påstår dock aldrig att det är just den salige Vreeswijk som har återuppstått för att kränga korv och tutti frutti, och det är troligtvis därför det går bra.
Citera
2025-08-26, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
OKQ8 har ju nån Cornelis-kopia i sina reklamer. Inte så lika till utseendet, men sång och manér är så gott som identisk.
Här hittade jag en, det kanske finns fler? https://www.youtube.com/watch?v=ETgA...b_channel=OKQ8
Citera
2025-08-26, 09:32
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Här hittade jag en, det kanske finns fler? https://www.youtube.com/watch?v=ETgA...b_channel=OKQ8

Just den här har jag faktiskt inte sett, så det finns minst två till. Ganska likt, eller?
Citera
2025-08-26, 09:36
Medlem
Citat:
Just den här har jag faktiskt inte sett, så det finns minst två till. Ganska likt, eller?
Näe inte utseendemässigt, men helt klart att man får igenkänningsvibbar. Lite som när Dorsin är trubadur a la Vreeswijk.

Kanske det finns någon form av varumärkesintrång om någon i reklam blir för lik originalet?
Citera
2025-08-26, 09:46
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Näe inte utseendemässigt, men helt klart att man får igenkänningsvibbar. Lite som när Dorsin är trubadur a la Vreeswijk.

Kanske det finns någon form av varumärkesintrång om någon i reklam blir för lik originalet?

Jag tycker han gör en bättre Vreeswijk än Dorsin, men ja, man ser ju tydligt att de inte är enäggstvillingar. Troligen är det som du skriver, att det skulle bli bråk om han verkligen kunde misstas för Cornelis.
Citera
2025-08-26, 10:04
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
OKQ8 har ju nån Cornelis-kopia i sina reklamer. Inte så lika till utseendet, men sång och manér är så gott som identisk. De påstår dock aldrig att det är just den salige Vreeswijk som har återuppstått för att kränga korv och tutti frutti, och det är troligtvis därför det går bra.

Funderat på om det är Bengt "Vreeswijk" dvs han som påstod eller han påstod inte, han trodde han var biologisk son till Cornelis, för det hade hans mamma sagt. Han ska iaf ha spelat en massa Cornelis musik
DNA test visade sig sen att han INTE var biologisk son....
Citera
2025-08-26, 10:08
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Jag tycker han gör en bättre Vreeswijk än Dorsin, men ja, man ser ju tydligt att de inte är enäggstvillingar. Troligen är det som du skriver, att det skulle bli bråk om han verkligen kunde misstas för Cornelis.

Misstas?, nja tänk på Cornelis hade väl vart 88 år idag om han hade levt ?
Kanske hänger på ålder med ...om vad som ev är realistiskt
Isåfall hade han vart en vålidig pigg 88 åring, och Cornelis påminde ju m gammal gubbe redan vid 50, sett bilder på han, runt 1987 året Cornelis dog, han ser äldre ut, i rullstol osv ...
Citera
2025-08-26, 10:17
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Funderat på om det är Bengt "Vreeswijk" dvs han som påstod eller han påstod inte, han trodde han var biologisk son till Cornelis, för det hade hans mamma sagt. Han ska iaf ha spelat en massa Cornelis musik
DNA test visade sig sen att han INTE var biologisk son....

Nej, det är inte Bengt, åtminstone inte av mina bildsökningar att döma. Det är däremot inte omöjligt att Bengt nu tror sig va släkt med OK-trubaduren, då inbillade släktskap verkar va något av hans signum:

Citat:
Bengt Andersson har tidigare påstått att han är barnbarn till den rikskände siaren Saida Andersson. I flera år försörjde han sig som fjärrskådare i Norrbotten.
- Jag trodde verkligen att vi var släkt men egentligen kan vem som helst sia, folk är lättlurade, säger Bengt Andersson.

Källa: https://www.expressen.se/noje/jag-ar...is-okande-son/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in