• 1
  • 2
2025-08-25, 01:11
Medlem
Är det möjligt att ringa 11414 och få information om en polisanmälan man gjort? T.ex. huruvida om förhör hållits med misstänkta ännu? Eller är det enbart information som att utredningen lagts ner eller att åtal väckts som man får veta?
Citera
2025-08-25, 01:24
Medlem
knark-kungens avatar
Du vet väl vad polisen heter? Ring förundersökningsledaren på sitt privata nummer.
Citera
2025-08-25, 01:27
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Är det möjligt att ringa 11414 och få information om en polisanmälan man gjort? T.ex. huruvida om förhör hållits med misstänkta ännu? Eller är det enbart information som att utredningen lagts ner eller att åtal väckts som man får veta?

Mejla annars?
Citera
2025-08-25, 01:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Varför skulle du inte? Du mer du ringer och klagar och har dig. Desto mer kommer den polisen som hand om ärendet. Behöva bry sig. Göra sitt jobb. Ring hellre än en gång för mycket än en för lite...
Citera
2025-08-25, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Du vet väl vad polisen heter? Ring förundersökningsledaren på sitt privata nummer.

Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Mejla annars?

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Varför skulle du inte? Du mer du ringer och klagar och har dig. Desto mer kommer den polisen som hand om ärendet. Behöva bry sig. Göra sitt jobb. Ring hellre än en gång för mycket än en för lite...

Mejlat till polisen har jag gjort några gånger förr gällande annat, tror aldrig jag fått något svar.

Tror inte jag fått något namn på förundersökningsledaren, har ju dock kopia av polisanmälan med diarie.

Hur lång tid efter att polisanmälan gjorts är det "okej" att ringa och fråga om förhör gjorts med misstänkta? Så som jag förstått har de ju mycket att göra och att det kan ta flera månader om det inte är mycket allvarliga brott det handlar om.

Så hur långt efter en anmälan kan man ringa och höra? En månad? Två? Tre eller ännu längre?
Citera
2025-08-25, 02:07
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Mejlat till polisen har jag gjort några gånger förr gällande annat, tror aldrig jag fått något svar.

Tror inte jag fått något namn på förundersökningsledaren, har ju dock kopia av polisanmälan med diarie.

Hur lång tid efter att polisanmälan gjorts är det "okej" att ringa och fråga om förhör gjorts med misstänkta? Så som jag förstått har de ju mycket att göra och att det kan ta flera månader om det inte är mycket allvarliga brott det handlar om.

Så hur långt efter en anmälan kan man ringa och höra? En månad? Två? Tre eller ännu längre?

"Rättvisans kvarnar mal långsamt". Du kan ringa efter en månad men tar nog tid. Beror på vilket brott. Ett samtal och att ringa och tjata skadar väl ingen egentligen?
Citera
2025-08-25, 02:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Där felar du! Du tänker vad är ok inom. Du kan ju ringa dessa poliser hela jävla tiden. Vad exakt hur går det med mitt fall? Har ni kommit något vart? Desto mer frågor du ställer, desto snabbare kommer de lösa ditt fall. För att slippa mera frågor...
Citera
2025-08-25, 11:43
Medlem
Citat:

Som annan skrivit rekommenderas att mejla, då finns det ”pappersspår” som du kan hänvisa till om du behöver gå högre upp i utredningen. Polisen borde vara skyldig att svara på mejl omgående
Citera
2025-08-25, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristopherRobin
Som annan skrivit rekommenderas att mejla, då finns det ”pappersspår” som du kan hänvisa till om du behöver gå högre upp i utredningen. Polisen borde vara skyldig att svara på mejl omgående

Vad är pappersspår?

Jag kan testa att mejla också, men har aldrig fått svar som sagt.
Citera
2025-08-25, 11:58
Medlem
Ringde 11414, har diarienummer på polisanmälan jag gjort för närmare 2 månader sedan. Fick namn på utredaren och telefonnummer till växel på personens avdelning. När jag testat numret informerades jag om telefontid 9-10. Ringde på telefontiden. ”Ska hälsa att du ringt, ser numret här. Inte säkert att vederbörande är i tjänst nu.” Nästan två veckor har gått…
Citera
2025-08-25, 12:08
Medlem
Vart kan man mejla då? Är det till registratorn för ens region?
Citera
2025-08-25, 17:38
Medlem
Adelsdams avatar
Rent statistiskt borde polisen redan ha lagt ned utredningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in