Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Att du inte kan berätta, tolkar jag som att du inte ens själv vet hur din strategi fungerar. Eller att du plötsligt kom på att din strategi ändå inte var så riskfri.
Men om det nu är så att du tycker min kunskapsnivå är för låg, så kan du väl vara schysst att hjälpa mig att lyfta upp den. Tror alla i tråden vill veta mer om dina magiska metoder.
Lyssnar du då för en gångs skull och inte tjatar nåt mer om lotter och annan skit så gör jag väl ett försök till då.
Om du antar att du har 100 000 så köper du ett certifikat med över 100 gånger i hävstång och ligger likvid med 99 000.
Efter exakt ett dygn säljer du ditt certifikat om det inte har knockats och köper ett nytt med samma hävstång.
Du kan aldrig förlora mer än 1000kr men uppåt finns ingen begränsning.
Så om vi säger att du kör med 200 gånger i hävstång och det är 250 dagar på ett år som du handlar blir utfallet ungefär.
250 000 investerat totalt under året och om det 100 dagar stiger i snitt 1% så får du tillbaka 300 000.
Övriga 150 dagar går det åt skogen och din tusenlapp blir förverkad.
Tycker egentligen inte om såna här beräkningar med genomsnitt men gjorde ett undantag för att försöka förklara så enkelt som möjligt.
Detta var bara en av alla olika varianter jag kör med. Rekommenderar att ladda hem många års data och skapa formler i excel för att se de verkliga siffrorna.