2025-08-24, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Stjäl kontorsmaterial för förhöjd livskvalitet.

Vad stjäl du, skrivarpapper och så? Känns inte som om det häjer livskvallen nämnvärt, men det beror ju på vad du har för behov i privatlivet.
Citera
2025-08-24, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
Vad stjäl du, skrivarpapper och så? Känns inte som om det häjer livskvallen nämnvärt, men det beror ju på vad du har för behov i privatlivet.
Nä det var från en gammal Larson-strip tror jag som hette Konsten att förhöja sin livskvalitet genom att stjäla kontorsmaterial. Ett litet skämt alltså.

Nä men skriver absolut ut privata grejer på jobbets skrivare. Mer än så blir det inte.
Citera
2025-08-24, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Givetvis är det mutor det rör sig om. Om din arbetsgivare inte bryr sig så är hen en idiot.

Nej det är inte alls mutor eftersom det inte uppfyller kraven i lagstiftningen. Plus så är det i privat verksamhet. Hade det varit offentlig kanske jag hållit med dig.

Nästa fredag ska jag förövrigt till hotellet för att nyttja mina förmåner via arbetet. Jag höjer ett glas brännvin i ditt namn den dagen
Citera
2025-08-24, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men om jag hade någon som gjorde såna saker som att bli "mutad" av andra verksamheter och han kopplas till mitt företag så skulle han åka ut omedelbart. Sånt kommer också fram ganska lätt. Så det är stora risker du tar. Är det verkligen värt det? För lite sprit och lite lunch?

Jag skulle likställa det med poängsystem för lojala kunder som tex poäng på flygresor. Fler & fler företag har bonuskort själva istället, det är ju de som betalar resorna.
Citera
2025-08-24, 14:37
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Nej det är inte alls mutor eftersom det inte uppfyller kraven i lagstiftningen. Plus så är det i privat verksamhet. Hade det varit offentlig kanske jag hållit med dig.

Nästa fredag ska jag förövrigt till hotellet för att nyttja mina förmåner via arbetet. Jag höjer ett glas brännvin i ditt namn den dagen

Klart som fan att det är mutor. There's no such thing as a free lunch.
Citera
2025-08-24, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Oh... My.... God....

DET ÄR INTE TILLÅTET ATT STJÄLA FRÅN SITT FÖRETAG/ARBETSGIVARE! Han stal bensinpengar från sin arbetsgivare. Vet du vad det kostar att fylla en vanlig Volvo-tank?
Tusen spänn!

ANVÄNDER DU FÖRETAGSBIL MÅSTE VARENDA KILOMETER BOKFÖRAS OCH VARA I AFFÄRS/ARBETSSYFTE.

Vad fan HÄNDER med Flashback?
Fylla ?

Vad är tanken?
Citera
2025-08-24, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongstaaarn
Jag skulle likställa det med poängsystem för lojala kunder som tex poäng på flygresor. Fler & fler företag har bonuskort själva istället, det är ju de som betalar resorna.

Exakt, äntligen någon som förstår.

Citat:
Klart som fan att det är mutor. There's no such thing as a free lunch.

Klart det inte är mutor, på vilket sätt uppfyller det jag gör lagstiftningens definition av "otillbörlig fördel"?
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Fylla ?
Vad är tanken?
Åh förlåt. Du har svåra förståelse-problem?
Citera
Medlem
Citat:
Alltså din anställde och jag spelar inte riktigt i samma liga. Han bokstavligen stal ju av arbetsgivaren. Jag bokar konferenser, catering m.m. För min arbetsgivare blir det ingen förlust, utan vi är bara på samma ställen varje gång. Samma kostnad för arbetsgivaren, och god kvalle.

Det är absolut värt det då jag inte gör något som skadar min arbetsgivare, tar ju inga risker själv.

Det är en förlust eftersom du väljer de ställen där du är polare med ägarna och får gratis sprit. Företaget skulle kanske fått en bättre deal någon annanstans.

Nu tror jag ju inte ett ögonblick på att du faktiskt jobbar med detta men tanken på all annan skit du skrivit om dina bajsvanor mm. Var faktiskt lite förvånad att tråden inte handlade om dasspapper.
Senast redigerad av Engineer 2025-08-24 kl. 14:52.
Citera
2025-08-24, 14:50
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Klart det inte är mutor, på vilket sätt uppfyller det jag gör lagstiftningens definition av "otillbörlig fördel"?

Kuponger på 40 fria luncher? Trillar poletten ner nu?
Citera
2025-08-24, 14:52
Medlem
Citat:
Åh förlåt. Du har svåra förståelse-problem?
Nä jag fattar inte riktigt att nån förlorar sin privata bil som man tankat olagligt och får åka buss istället.
Jaja jag har väl tagit någon spik eller skruv från bälte nån gång iaf, men fick behålla bilen
Senast redigerad av troligengud 2025-08-24 kl. 14:55.
Citera
2025-08-24, 14:52
Medlem
Citat:
Det är inte alls mutor. Det är smärre bonusar för att jag sköter konferenserna exemplariskt. Tveksamt om min arbetsgivare ens skulle bry sig

Kan du fråga din chef vad hen tycker om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in