Citat:
Ursprungligen postat av
Galejan
Det här med åsikts- och yttrandefrihet verkar vara ett problem för er med extremt konspiratoriska ukrosympatier. Ni vill inte ha ett forum, ni vill ha en propagandaplattform. Ni vill inte ha debatt, ni vill ha likriktning och regler som skapar allt snävare cirklar i syfte att röka ut ”förrädare” och ”agenter”. Flashback är inte tänkt att vara ett verktyg i er ständigt pågående spionroman. Ni får helt enkelt acceptera att människor tycker olika om även brännande samhällsfrågor.
Det har blivit ganska vanligt att folk vill ha högre kvalitet och så innebär det att man ska strypa de som inte tycker som dem.
Därför fungerar FB faktiskt bra redan nu.
Jag tycker dock inte som någon skrev ovan att det blir dåligt för att man säger Putler. Man ska givetvis få använda vilket öknamn man vill om någon. Folk kallar Trump för Trumpeten. Jag själv kallar gärna Ygeman för Ynkeman. Det är pettitesser som finns i en debatt och vissa kan använda det finurligt.
Inte heller kan man klaga på någons källa. Eller jo man kan klaga på källan men inte på vilken källa det är. Är källan kass så argumenterar man för det. Att någon anger en kass källa gör det ju bara enkelt att slå sönder den.
Kanske att det skulle vara större krav på källan i trådstarter. Det ska vara tydligt, enkelt och gå snabbt att hitta. Exempelvis om någon påstår något och hänvisar till en babblande Youtubefilm på 2 timmar så kanske man kan kräva en länk med tidsstämpel.
Sen begriper jag inte varför folk vill tysta de som står på fel sida om kriget i Ukraina? Det är väl bara bra att få se deras argument och omfattningen på stödet för fel sida. Så länge det inte heller rör sig om spam så tycker jag inte ens att tydlig ryss-propaganda ska tas bort. Den rensningen fungerar ju också ganska bra redan idag från FB-teamets sida.
Det är svårt det här med yttrandefrihet.