Citat:
Exempelvis i tråden om en portsprängning i Västra Frölunda i början av månaden. Direkt så fylldes tråden med icke relevant skräp, skulle vilja påstå att en majoritet av alla inlägg i början var totalt nonsens och trams. Vilket gjorde tråden svårnavigerad. Lyckligtvis rensade en vaken moderator tråden en timme senare och postade följande moderatormeddelande.
Citat:
Diskutera enbart explosionen och det som en relevant för händelsen. Migrationspolitik går med fördel att diskutera i något av våra andra delforum. Tråden rensad på OT-dravel och oneliners. Fler OT- och tramsinlägg kan belönas med varningar.
/Moderato
/Moderato
Min tanke är att en striktare moderering och lägre tolerans mot den typen av inlägg förhoppningsvis kommer minska problemet. Tidigare varningar och avstängningar d.v.s. Problemet är att när trådarna växt till sig så spårar det ur än mer och det gör det svårt att följa diskussionen.
Enorm smäll i Västra Frölunda i Göteborg (2025-08-03)
(FB) Enorm smäll i Västra Frölunda i Göteborg (2025-08-03)
När det gäller den konspiratoriska delen av mitt inlägg, så får jag nästan känslan ibland att trådarna fylls med skräp i syfte att förstöra eftersom det är så omfattande. Jag har inget konkret som kan styrka detta, det är bara en känsla än så länge.
Citat:
Jag instämmer i din kritik.
Kan det vara ett visst krigsförande lands påverkanskampanj du syftar på?
Bland dessa finns ett antal användare som medvetet förstör debatter där detta land nämns fast jag har svårt att se hur detta ofog skulle kunna stoppas.
Att stänga av någon av dessa hjälper inte då det genast dyker upp en "ny" användare med identiska åsikter.
En sak som skulle kunna hjälpa lite vore att nya medlemmar får vänta ett par veckor innan dom kan posta sina första inlägg.
Kan det vara ett visst krigsförande lands påverkanskampanj du syftar på?
Bland dessa finns ett antal användare som medvetet förstör debatter där detta land nämns fast jag har svårt att se hur detta ofog skulle kunna stoppas.
Att stänga av någon av dessa hjälper inte då det genast dyker upp en "ny" användare med identiska åsikter.
En sak som skulle kunna hjälpa lite vore att nya medlemmar får vänta ett par veckor innan dom kan posta sina första inlägg.
Jag talar i allmänna ordalag och pekar inte ut någon särskild. Det förekommer från alla håll, höger, vänster, pro Ryssland, Ukraina, Israel, Palestina o.s.v.