Citat:
Ursprungligen postat av
Langos123
Hej
Har börjat störa mig mer och mer på min bästa vän. Vi umgås i stort sett varje helg. Han tränar varje dag, vilket är ok för mig. Men problemet är att han aldrig är färdig förens 2 på eftermiddagen och kan inte tänka sig gå upp tidigare för att kunna träffas tidigare. Har varit flera utflykter nu under sommaren som vi fått skriva av på grund av detta. Jag tränar också regelbundet men missar jag min träning ibland så är det ok. Men även när vi nu under sommaren badat har jag fått vänta in honom, för jag har bil. D.v.s jag är på stranden tidigast halv tre! Börjar känna mig mer och mer trött på detta. Överreagerar jag?
Nej, man behöver inte springa på gym var eviga dag. Det gör extremt liten skillnad att stå över någon träning om man är amatör, vilket givetvis 99 % är. Sen finns det folk som springer på gymmet jämt för att faktiskt tycker det är kul och givande plus att de har ett umgänge där. Var man/kvinna får givetvis göra det de så önskar.
Men mitt tips till TS är att åk ut själv och vänta inte på polaren (P). Väldigt enkelt. Du (D) säger bara såhär;
D- Hej, ska vi åka ut och bada eller vandra?
P- Nja, jag ska träna så jag kan inte förrän efter 15 så vi kan åka efter det.
D- OK, då drar jag själv för jag vill komma iväg och inte sitta och vänta.
P- Gör så, så hörs vi!
D- Absolut
Såhär funkar normala relationer, man ringer och snackar och är raka med varandra, ingen är sur eller grinig.
-