Citat:
Om jag förstod det hela rätt så menar thailändsk polis att det är vad hotellpersonalen uppgett, enligt Spår-podden, ja. Vid det tillfället, kvällen innan Lowe hittades död, alltså.
Citat:
Får jag fråga om du har bott på just det hotellet eller hur du vet detta? Vet du alltså att det finns säkerhetskedjor på rummen? Enligt Spår-podden fanns Lowes plånbok, mobil och övriga tillhörigheter (utom hans "gamla" mobil som sägs ha "försvunnit", oklart när och hur) kvar på hotellrummet. Kan det inte vara så att nyckelkortet låg kvar på hotellrummet och att det är det som menas med att rummet var "låst inifrån"? Eller kanske att hotellpersonalen kan se nån logg över när rummet öppnats och med vilket kort (till exempel när städerskor gått in med nåt "personal-kort")? "Låst inifrån" kan kanske innebära att nån lämnat kvar nyckelkortet på rummet, gått ut och smällt igen dörren?
Jag vet inte om det skulle vara möjligt att klättra från balkongen över till grannens balkong (eller upp på taket). I så fall finns kanske en teoretisk möjlighet att nån annan kan ha befunnit sig på rummet men valt en otippad flyktväg, även om det verkar osannolikt.
Citat:
Att Lowe begått självmord stämmer nog tyvärr. Den uppfattningen tror jag att de flesta av oss har haft sen vi började lyssna på första avsnittet om Lowes fall i Spår-podden. Men nu är det ju inte bara just det som det råder tveksamheter kring. Det finns ju en hel del märkliga omständigheter. Som till exempel att kroppen "av misstag"(?) begravdes i Thailand efter fyra dagar och att föräldrarna fick betala för att få den uppgrävd. För att ta ett exempel. Ett annat exempel är att thailändsk polis (enligt Spår-podden) påstår att det fanns en kondom på hotellrummet med Lowes sperma i. Om thailändsk polis kunnat fastställa att det var Lowes sperma så borde det finnas en DNA-profil som kan jämföras med de anhörigas DNA. Dessutom undrar jag över Lowes övriga banktransaktioner - vad har han haft för sig i Bankok?
Spår-redaktionen är inga färskingar och lägger de ner så mycket tid och pengar på att göra podd om detta så finns det nog nånting mer än en ung, deprimerad kille som tagit sitt liv och två ledsna och chockade föräldrar.
Case closed? För dig kanske. För min del absolut inte!