2008-03-04, 12:06
Medlem
professor_knass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallie
Jag håller på lite lätt med LD men har aldrig testat astral eftersom jag inte vet hur man ska göra. finns det något bok som rekommenderas att läsa innan man börjar med det?

Hur djupmediterar man. har försökt detta men jag skulle tippa att som jag tror att jag har hittat någon teknik men som egentligen inte alls är någon djupmeditering.

Ja, som sagt, Astral Dynamics är det som gäller. Köp boken, den är mycket bättre än gratismaterialet på hemsidan.
Citera
2008-03-04, 12:30
Bannlyst
Det är svårt att koncentrera sig med alla irritationsobjekt som existerar runt omkring en.
Citera
2008-03-04, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av professor_knas
Köp boken, den är mycket bättre än gratismaterialet på hemsidan.

Har förvisso inte läst boken, men kan utifrån egna erfarenheter säga så pass mycket som att gratisguiden är fullt tillräcklig för att bemästra grunderna i Chakra-meditiation och astralprojektioner. Resten handlar som sagt mer om koncentration och övning...

Hur som helst så är Robert Bruce's verk en ypperlig källa för information.
Citera
2008-03-04, 20:49
Medlem
xallies avatar
Citat:
Ja, som sagt, Astral Dynamics är det som gäller. Köp boken, den är mycket bättre än gratismaterialet på hemsidan.

Tack jag vet att det gäller astral, men jag nämnde LD också eftersom det även nämnt i början.

Vilken bok är det du snackar om?
Citera
2008-03-04, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xallie
Vilken bok är det du snackar om?

Antagligen är det Robert Bruce's bok han syftar på:

http://www.amazon.com/Astral-Dynamics-Out-Body-Experiences/dp/1571741437
Citera
2008-03-05, 00:01
Medlem
professor_knass avatar
Exakt, jag menar boken som heter "Astral Dynamics".

Och UrbanResident, tro mig, boken är köpvärd, den innehåller information om allt möjligt intressant som man inte får veta någon annanstans.
Citera
2008-03-05, 00:57
Medlem
Blacksnakes avatar
Jag har under nåra månader försökt mig på en AP. Efter att ha övat några dagar i rad så kan jag då jag är avslappnad (ex sitter i soffa, sitter vid datorn eller ligger i sängen) kan jag känna statisk beröring som "går i vågor" vid vänstra sidan av mitt ansikte. Kan även känna en "puls" ett par cm utan för kinden och tinningen. Vad kan detta vara ?
Citera
2008-03-05, 19:57
Bannlyst
Citat:
Exakt, jag menar boken som heter "Astral Dynamics".

Och UrbanResident, tro mig, boken är köpvärd, den innehåller information om allt möjligt intressant som man inte får veta någon annanstans.

Jag tror dig utan att blinka; boken är säkerligen köpvärd.

Det enda jag ville ha sagt är att en nybörjare faktiskt klarar sig bra även med gratisguiden.
Citera
2008-03-07, 23:18
Medlem
Prems avatar
Jag kom ut ur min kropp under en DXM tripp, jag kunde klättra runt på väggar och tak som en spindel men kunde inte styra blicken, utan ändast se migsjälv ligga i sängen, all fokus var på min kropp, detta varade i 20-30 sek. Räknas det som en astral projektion?
Citera
2008-03-09, 17:55
Medlem
detta verkar vara ytterst intressant, har dock några frågor innan jag börjar testa..

* Om man lyckas komma loss från sin kropp och flyga iväg, kan man flyga vilse då och inte hitta tillbaks till kroppen?

* Kan en annan 'andlig' varelse överta ens kropp medan man är ute och reser?

* Kan 'onda väsen' fånga dig medan du är ute och inte släppa tillbaks dig?
Citera
2008-03-09, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mstarr
detta verkar vara ytterst intressant, har dock några frågor innan jag börjar testa..

* Om man lyckas komma loss från sin kropp och flyga iväg, kan man flyga vilse då och inte hitta tillbaks till kroppen?

* Kan en annan 'andlig' varelse överta ens kropp medan man är ute och reser?

* Kan 'onda väsen' fånga dig medan du är ute och inte släppa tillbaks dig?
Är inte expert på ämnet men...
Man kan inte flyga vilse, du kan komma tillbaka när du vill.

Nej, det är din kropp, så ingen kan ta den.

Du kan vakna när du vill. Så om nån skulle fånga dig är det bara att vakna.

Som sagt är jag ingen expert på detta område, men jag vet lite i alla fall. Så rätt mig om jag har fel.
Citera
2008-03-10, 16:18
Medlem
några fler frågor..

* vad är det värsta som kan hända under en astralresa?

* vad är det värsta som kan hända efter en astralresa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in