2013-01-21, 17:06
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Man behöver inte ha makt över folk för att de skall lyssna på en. Det enda man behöver är raffinerade argument och ett bra sätt att föra fram dem på.

Du kan enkelt verifiera detta genom att astrala till venus. Allt du behöver göra är att GÖRA det. Därefter kommer du veta helt säkert huruvida budbäraren ljuger för dig eller ej.

Dock har du ju inte kollat upp det själv än. GÖR det istället för att köra personangrepp på personangrepp.
Det tar dig 30 minuter max att kolla om det jag säger är sant. Just DO it.

Dock kan alla som kollat i ett teleskop se att venus är långt ifrån grönt. Den är mer vit än grön faktiskt, och orsaken till det är för att atmosfären består av mestadels svavelsyra och där är 200 grader varmt.
Lyckligtvis är en planets atmosfär obetydlig för huruvida man kan existera astralt där eller ej.

Det astrala interagerar inte mer med det fysiska än att man kan SE det förutsatt att man försätter sitt medvetande i rätt frekvens först. Däremot kan du inte RÖRA astrala saker från det fysiska planet och vice versa.

Åk nu dit, och argumentera inte nå mer förrän du verifierat allt detta SJÄLV!
Att enbart lita blint på text i forum och filmer på youtube i något så simpelt som astralresande är sorglig lättja och helt oförsvarbart.

Klart det kan bli svårt att framföra att jag är sån hemsk människa utifrån inlägg på ett forum..
Utan att du själv framstår som en totAL idiot, ja menar dom vet väl att vi har problem på Jorden och om nån som mig använder tuff kärlek på ett forum bör nog inte ses som ett problem i deras ögon.
Men gnällspikar som tar illa upp över ord skulle jag förstå att dom inte vill lyssna på.

Du bekräftar ju att budbäraren har rätt i att det finns liv där, dom kanske bara låtit dig se en liten del av Venus för att du fortfarande tar ord på ett forum på för stort allvar..

MEn varför pratar du om teleskop nu för?

Som jag förstår det så har vi nånting runt Jorden som gör att vi inte kan se saker i den 4e dimensionen.. Nånting som avlägsnas nu sakta med sääkert.

Jag ska astralresa nu men 30 minuter va väl lite hastigt, men det handlar väl bara om hur man tänker antar jag?

Har du hittat din tvillingsjäl på Venus än?
Eller lyssnar du ens på det?

Personangrepp hahahahahaa det är så fjantigt så jag nästan spyr..

Kan vi mötas på Venus sen eller?
Jag trodde faktist det fanns svenskar som hade "astralpartyn" där man möts upp i 4e dimensionen för att dra på äventyr, men det kanske bara är i mina drömmar sånnt händr..
Eller är det möjligt?

KRam
Citera
2013-01-21, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
*OT*

/ignore

Citat:
Du bekräftar ju att budbäraren har rätt i att det finns liv där, dom kanske bara låtit dig se en liten del av Venus för att du fortfarande tar ord på ett forum på för stort allvar..

Vem vet, visst kan det kan vara så.
Åk dit och kolla och se om du ser samma som jag då.
Kom sedan tillbaks och rapportera vad du såg.

Citat:
MEn varför pratar du om teleskop nu för?

För att om Venus är en grön planet (såsom jorden) så kan man lätt se spår av det med ett kraftigt teleskop samt att man kollar vilka frekvenser av ljus som planeten reflekterar. Atmosfärens komposition avgör vilka frekvenser av ljus det är som reflekteras tillbaks ut i rymden.

Citat:
Som jag förstår det så har vi nånting runt Jorden som gör att vi inte kan se saker i den 4e dimensionen..

Jag har också läst de "kanaliseringarna" och det enda jag kan säga om dem är: BULLSHIT!

Citat:
Jag ska astralresa nu men 30 minuter va väl lite hastigt, men det handlar väl bara om hur man tänker antar jag?

Nah, det handlar snarare om hur man INTE tänker. När man skall astralresa måste man tömma huvudet på tankar, annars kan man inte nå den nivå av avslappning som krävs för att man skall kunna styra om sin fokus till att kontrollera sin astralkropp.
Folk som lever i ett meditativt tillstånd hela tiden kan nå denna avslappning väldigt fort medan andra kanske behöver timmar på sig.

Citat:
Har du hittat din tvillingsjäl på Venus än?

Jag hittade min tvillingsjäl på Jorden.

Citat:
Jag trodde faktist det fanns svenskar som hade "astralpartyn" där man möts upp i 4e dimensionen för att dra på äventyr, men det kanske bara är i mina drömmar sånnt händr..
Eller är det möjligt?

Där har du rätt, det finns sådana grupper. Jag är dock inte med i nån sån då jag har otroligt svårt för att bibehålla min astralkoncentration såpass att jag kan vara på samma ställe i mer än några minuter innan jag "tänker på nått" och far iväg åt tjottaheiti (i astralvärlden reser man med tankens hastighet, så för den som har flyktiga tankar så kan det bli lite stökigt med destinationer och resvägar ibland).
Citera
2013-01-25, 07:39
Medlem
Folketstempels avatar
Alien adoptions är OBE.

Surrande ljud, kan inte röra kroppen, åker ut genom ett stängt fönster.....
Så beskrivs de flesta alien adoptions, vad säger ni, är det inte så att det är folk som misstolkar händelsen eller att psykologer och hypnotisörer planterar falska minnen hos dem som söker förklaring på OBE?
Citera
2013-01-25, 13:51
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Alien adoptions är OBE.

Menar du alien abductions kanske?

Trots att jag har varit med om många astralresor kan jag inte hävda att det är något som sker utanför hjärnan. Vissa upplevelser har varit smått otroliga och för mig oförklarliga. Upplevelser som fått mig att stanna upp en stund och fundera över vad fan som hände. Att JAG inte kan förklara det betyder dock inte på något sätt att en förklaring inte existerar. Det gör det med all sannolikhet. Så länge folk tjatar om chakran, alien "adoptions", resor till venus, skuggvarelser och "spiritual guides" istället för att lugnt och metodiskt experimentera med astralresor, och börja förstå fenomenet på riktigt, så kommer vi aldrig begripa vad en OBE/astralresa verkligen är.
Citera
2013-01-25, 15:06
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector

Trots att jag har varit med om många astralresor kan jag inte hävda att det är något som sker utanför hjärnan. Vissa upplevelser har varit smått otroliga och för mig oförklarliga. Upplevelser som fått mig att stanna upp en stund och fundera över vad fan som hände. Att JAG inte kan förklara det betyder dock inte på något sätt att en förklaring inte existerar. Det gör det med all sannolikhet. Så länge folk tjatar om chakran, alien "adoptions", resor till venus, skuggvarelser och "spiritual guides" istället för att lugnt och metodiskt experimentera med astralresor, och börja förstå fenomenet på riktigt, så kommer vi aldrig begripa vad en OBE/astralresa verkligen är.

Vi skulle nog inte kunna astralresa om vi inte har ett solsystem eller ett universum inom oss, och det är precis vad många säger och inte minst budbäraren 13thSun..

Du har mycket rätt i det du skriver, och för mig är det ganska förbryllande att jag inte försöker mer och oftare, men jag har fruktansvärt underbara drömmar nu för tiden och ibland undrar jag om jag skapat drömmarna på egen hand/ astralprojekt?..

Jag vet inte men idag är nog dagen som jag måste få en äkta medveten sömnupplevelse.

Medans andra är ute och super sig fulla så ska jag astralresa. hur underbart låter inte det
Citera
2013-01-26, 09:04
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:

Rättstavningen på firefox är inte att lita på

Du missförstod mig, jag menar att alien abductions är en tolkning av skedet, inte att det existerar.
Att de som råkar ut för en OBE misstolkar händelsen och tror att det är en alien abduction.

Det är inte min teori, jag hörde om det i något UFO-program jag såg på tv.
Citera
2013-01-27, 03:51
Medlem
CosmicObservers avatar
Citat:

Astralresa skiljer sig från astralresa. Begräppet astralresa/-projektion är inget definitivt och benämningen flyter lätt ihop med lucid dreaming. Min poäng är; antalet astralresor är ju knappast relevant i fråga om hurvida du kan hävda att det är något som sker i eller utanför hjärnan, varken för dig själv eller för någon annan. Och det enda du kan, med full förståelse, mäta skärpan med i en resa är dina tidigare resor samt verkligheten du upplever när du är vaken. Hade någon av dina resor verkat i styrkan av ett verkligt skeende, så tvivlar jag på att du hade uttryckt dig på samma sätt som du gjorde. Berätta förresten för oss, vad är det för upplevelser du har haft som är för dig otroliga och oförklarliga?

Skuggvarelser, resor till venus, alien abductions och vad annat är förekommande fenomen. Jag förstår inte ditt resonemang. Är skuggvarelser, till exempel, ett vanligt förekommande fenomen för en person, är det väl i högsta grad väsentligt för honom att beakta dessa till följd att försöka förstå sig på fenomenet? Eller missförstår jag dig? Hur experimenterar man lugnt och metodiskt astralresor, i vilka det förekommer exempelvis skuggvarelser?

Jag bör väl förtydliga att skuggvarelser är precis som namnet beskriver. Varelser som betraktas som skuggor, med andra ord, inget specifikt väsen.
Senast redigerad av CosmicObserver 2013-01-27 kl. 03:54.
Citera
2013-01-27, 05:58
Medlem
CosmicObservers avatar
Efter att ha läst ditt inlägg ett antal gånger kanske jag trots allt håller med dig i det du skriver. Jag uppfattade ditt inlägg som arrogant när jag läste det tidigare och jag tror att jag missuppfattade en hel del.

Om jag har förstått dig rätt, så är alltså poängen att inte ta något för givet, vilket jag håller med om. Ser jag en varelse gestalta sig brevid min säng, betyder det nödvändigtvis inte att det är ett verkligt väsen, ande eller något liknande, även om det nu framstår som fullt verkligt. Men inte heller kan jag gå i full övertygelse om att det är blott en fantasi eller en kreation skapat av mitt undermedvetna.

Hade jag upplevt att jag blivit bortförd av rymdvarelser och det ter sig vara som verkligt, då hade jag nog stått fundersam en bra tid framöver... Ja, i alla fall till den punkt då minnet börjar svika och logiken övertalat mig att det omöjligt kan ha varit något annat än dröm och fantasi.
Senast redigerad av CosmicObserver 2013-01-27 kl. 06:02.
Citera
2013-01-27, 12:55
Medlem
CosmicObservers avatar
Citat:
Jag trodde han hade en poäng först men jag vaknade till ganska fort och förstod att han är vilsen..
Det du skrev var perfekt och precis vad jag tänkte, jag har sett människor som blivit väldigt förstörda mental av att utomjordingar fört bort dom och stoppat sändare i dom och gjort diverse saker mot ders vilja..

Notera hans signatur så ser du att det är en människa som inte vill tro på utomjordingar och antgaligen intekarma eller astralresor heller fr är man en rasist som vill stoppa invandringen, då vill man helt enkelt inte att utomjordingar ska existera eftersom det skulle vara extra läskigt att hata mot nånting okänt och nånting som antagligen kan "jucka pruppen på rasister" eftersom dom skrivit upp sig själva på listan för att "bli mobbade" av en utomjording med större muskler än en rasist som är rädd för invandrande människor från andra länder.

Så jag vil bara skriva, nej, jag tycker du skrev klockrent och rasisten har nog karmaproblem som gör att han vill att utomjordingar inte ska existera för det skulle betyda komplikationer i hans hatande mot invandrande människor..

Han har aldrig astralrest för då skulle man förstå att utomjordingar existerar och invandrande människor är inte speciellt farligt längre i jämförelse

tänk på saken..

Go fortsättning nu, mvh

Till att börja med vill jag bara påminna dig att arbeta på din sarkasm.

Till saken; Först vill jag tillåta mig att upprepa det som förmodligen redan blivit upprepat ett antal gånger tidigare i tråden. Under REM (Rapid Eye Movement)-sömnen (d.v.s. det sömnstadium i vilket du drömmer) paralyseras största delen av dina muskler, förutom bl.a. dina ögon (drav benämningen). En väldigt logisk förklaring till detta är för att kroppen skall hindras röra på sig när du drömmer.

Sömnparalys är tillståndet då du får medvetande (vaknar) under detta stadium, trots att kroppen fortfarande är paralyserad. Detta tillstånd är för många människor panikframkallande, av förståeliga skäl, då de trots sin vilja att röra på sig omöjligen kan göra det. Vanligtvis är det möjligt att se sig runt, då ögonen inte hör till de muskler som blir paralyserade. Under detta stadium är det vanligt att hallucinera. Jag vill förtydliga att det är hallucinationer det handlar om, alltså inte inbillningar eller illusioner. Hallucinationerna förekommer i alla dess former; syn, hörsel, känslel och upplevelse. Hallucinerar jag och ser en gestalt, så ser jag verkligen gestalten. Det samma gäller om jag hör ljud eller röster, känner beröringar eller helt enkelt upplever någon, t.ex. bredvid min säng. Personen som befinner sig i sömnparalysen uppfattar detta som verkligt, såvida denne inte är bekant med det tillstånd den befinner sig i.

Detta kan för enkelhetens skull jämföras med en del hallucinogena droger. En person som medvetet intar LSD förstår att dennes tillstånd är en följd av intaget av drogen, medan en person som omedvetet har fått i sig substansen skulle vara betydligt mer oförmögen till att skilja på vad som är verkligt och overkligt.

Hur som helst, som jag skrev tidigare är det vanligt att hallucinera under en sömnparalys, och det vanligaste är just en gestalt, varelse eller att någon befinner sig i samma rum. En "skuggvarelse". Faktumet att du ligger förlamad i din egen säng och att en okänd gestalt befinner sig i ditt rum, leder av naturliga skäl till att det uppfattas som hotfullt.

Nu vidare till min poäng. Skulle jag (och jag kan även nästan försäkra även du) uppleva en fullföljd akt, där upplevda utomjordingar för bort mig och utför diverse handlingar, så skulle jag vara väldigt konfunderad när jag vaknar.

Oavsett om det handlar om hallucinationer eller inte, så har det upplevts precis som om det vore verkligt. Hade jag hallucinerat att någon eller något greppat tag om mig, så hade jag känt det precis som om det vore verkligt.

Är det just enbart hallucinationer det handlar om? - Mycket troligt. Skulle man vara övertygad efter en sådan upplevelse? det låter jag dig svara på.

Jag kan förövrigt tillägga att jag har befunnit mig i sömnparalyser där jag upplevt gestalter i samma rum och att just den biten ser jag varken som något märkvärdigt eller efter vad jag har läst, ovanligt.
Senast redigerad av CosmicObserver 2013-01-27 kl. 13:01.
Citera
2013-01-31, 23:00
Medlem
Hej, jag undrar vad jag upplevde för något?

Kort sammanfattning;

Jag låg i sängen och kände att jag var på gränsen att somna men hindrade mig själv från att göra det jag började känna vibrationer som blev starkare och starkare...men jag behöll lugnet och det kändes som att mitt medvetande var centrerat från pannan typ tredje ögat zonen..jag lät vibrationerna komma utan att påverkas av tanken (rädslor o dylikt). Vibrationerna nådde sitt klimax och jag pressade mig svävandes ut från kroppen...till en början såg jag inget...men så öppnar jag ögonen och svävar som om jag befann mig under vattnet i en basäng jag.... jag ser mig till vänster och ett foster flyter förbi mig...och jag undrar wtf.... men jag följer fostret som tycks ha sin väg redan planerad för sig och ser som en öppning i bassängen som en sten mur och från horistonten ser jag någon komma mot mig...närmare och närmare...o jag ser att det är en liten pojke som babblar något på tyska till mig (kan inte tyska men hörde att det va det språket).....kändes till en början att jag var nära en astral resa men sen gick det galet :/
det var inte som en dröm utan mer verkligt. Någon erfaren som kan guide mig lite här?
Citera
2013-01-31, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pkribland
Hej, jag undrar vad jag upplevde för något?

Kort sammanfattning;

Jag låg i sängen och kände att jag var på gränsen att somna men hindrade mig själv från att göra det jag började känna vibrationer som blev starkare och starkare...men jag behöll lugnet och det kändes som att mitt medvetande var centrerat från pannan typ tredje ögat zonen..jag lät vibrationerna komma utan att påverkas av tanken (rädslor o dylikt). Vibrationerna nådde sitt klimax och jag pressade mig svävandes ut från kroppen...till en början såg jag inget...men så öppnar jag ögonen och svävar som om jag befann mig under vattnet i en basäng jag.... jag ser mig till vänster och ett foster flyter förbi mig...och jag undrar wtf.... men jag följer fostret som tycks ha sin väg redan planerad för sig och ser som en öppning i bassängen som en sten mur och från horistonten ser jag någon komma mot mig...närmare och närmare...o jag ser att det är en liten pojke som babblar något på tyska till mig (kan inte tyska men hörde att det va det språket).....kändes till en början att jag var nära en astral resa men sen gick det galet :/
det var inte som en dröm utan mer verkligt. Någon erfaren som kan guide mig lite här?

Du hade en utomkroppslig upplevelse men det är inte troligt att det var en renodlad astralupplevelse du hade i.o.m att du såg saker som inte finns i ditt närområde utan andra saker.

Utan att veta mer om vad du fokuserat på de senaste veckorna så kan jag dock inte ge dig nån närmre förklaring än så.
Citera
2013-01-31, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Du hade en utomkroppslig upplevelse men det är inte troligt att det var en renodlad astralupplevelse du hade i.o.m att du såg saker som inte finns i ditt närområde utan andra saker.

Utan att veta mer om vad du fokuserat på de senaste veckorna så kan jag dock inte ge dig nån närmre förklaring än så.

Jag har av och till intresserat mig för astral resor genom åren...har haft mina perioder då jag har försökt mig på det. Har läst tråden en del och upplever att jag var i förstadiet till en astralresa i.o.m vibrationerna och sen att jag pressade mig svävandes ut ur kroppen. Jag vill ju sikta in mig på en renodlad astralresa där jag kan se saker i lägenheten och kanske testa att fokusera på något (typ namnet på en bok längst ut i hyllan, eller något liknande) ett sådant typ av test skulle vara skoj. Undrar således hur nära jag var en renodlad astralresa utifrån mina initiala tecken som vibrationerna samt att jag pressade mig ut o.s.v? Och vad jag kan göra annorlunda för att lyckas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in