2025-08-22, 15:29
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Nu var han inte på motorvägen utan på påfarten.

Var han verkligen det? Vissa rapporter säger på motorvägen och andra på påfarten.
Citera
2025-08-22, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Var han verkligen det? Vissa rapporter säger på motorvägen och andra på påfarten.

Spelar det någon roll, verkar inte vara lägre hastighet på påfarterna/avfarterna.
Citera
2025-08-22, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Varför ringa polisen? Ring bärgare.

Det handlar inte om att anklaga den döde. Det handlar om att utbilda folk så att inte andra idioter gör om samma misstag.
Förmodligen är du av dagens förmågor som inte klarar något själv. När jag tog körkort var det krav att man kunde skifta ett hjul längs vägen för att få körkort. Det tar kanske 15-30 minuter att göra jobbet själv. Jag satt en gång 4 timmar på E4 och väntade på en bärgare.
Citera
2025-08-22, 15:36
Medlem
maxatdunders avatar
Först tänkte jag han måste skippat varningatriangeln? Om man inte är observant kan det såklart bli problem.

Men att 80år och börjar byta däck på motorvägen.. hujedamig
Citera
2025-08-22, 15:44
Medlem
Det förvånar mig inte, det är många som kör som dårar med bilar idag. Jag skulle gå över övergångstället idag kom liksom 5-6 st bilar i full fart när det är jag som har företräde. Den sista bilen fick jag till att bromsa men han kom också i full fart, vilka jävla idioter.
Märks att alla dom har fått sitt körkort i frukostpaketet.

Det är samma när man går ute när det regnar då tycker en del jävla bilister om att skvätta ned och köra fullt fart i dom stora pölarna.

Att byta däck vid en väg i dagens Sverige är en livsfara. Spelar ingen roll om man sätter ut en varningstringel eller inte. Finns en jävla massa som inte kan köra eller bryr sig om regler.

RIP till gubben. Misstänker att även han röstade fram sin egen död.
Citera
2025-08-22, 15:47
Medlem
Sitter man på huk på motorvägen får man lite skylla sig själv. Borde vara indraget körkort och 100.000 i böter på att byta hjul där. Nu fick han dödsstraff, lite hårt men inte oväntat.

Jag fick en däckexplosion 2 km från en motorvägsavfart. Körde på fälgen, av från motorvägen och sen bytte jag hjul på en liten enskild grusväg.
Senast redigerad av martinator 2025-08-22 kl. 15:49.
Citera
2025-08-22, 15:56
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Varför ringa polisen? Ring bärgare.

Det handlar inte om att anklaga den döde. Det handlar om att utbilda folk så att inte andra idioter gör om samma misstag.

Och har man inte råd med bärgare så får man köra bilen med puntering till en mer skyddad plats.

Jag hade aldrig bytt hjul där han valde att göra det men alla gör ju sina val.
Citera
2025-08-22, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Och har man inte råd med bärgare så får man köra bilen med puntering till en mer skyddad plats.

Jag hade aldrig bytt hjul där han valde att göra det men alla gör ju sina val.

Inte jag heller. Även om man överlever ett sådant däckbyte lär man ha PTSD resten av livet.
Citera
2025-08-22, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder

En riktig karl reder sig själv och det är inte hans fel att idiotiska soyapojkar inte kan köra bil och lyckas köra över en människa på en påfart.
Citera
2025-08-22, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Först tänkte jag han måste skippat varningatriangeln? Om man inte är observant kan det såklart bli problem.

jag har märkt att när folk använder varningstriangel så sätter de den bara 10 meter bakom bilen. I höga hastigheter är 10 meter ingenting.
Citera
2025-08-22, 16:06
Medlem
Citat:
Förmodligen är du av dagens förmågor som inte klarar något själv. När jag tog körkort var det krav att man kunde skifta ett hjul längs vägen för att få körkort. Det tar kanske 15-30 minuter att göra jobbet själv. Jag satt en gång 4 timmar på E4 och väntade på en bärgare.

Det handlar inte om man klarar av det eller ej. Det handlar om att det är farligt när hastigheten är 80+ km/h. Du kan vara hur duktig du vill, det skiter fartdårarna i och kör mer än gärna ihjäl dig.
Citera
2025-08-22, 16:06
Medlem
Citat:
Hur kan man missa att det står någon på en påfart och byter hjul? Då får man ju ta det lugnt och ta ut utrymmet. Kan ju köpa att folk inte har full koll på motorväg men på påfarten måste man ju ha full koncentration.
Kan ju lika gärna vara däckbytaren som snubblat, ramlat bakåt eller på annat sätt plötsligt kommit ut på vägbanan och hippili happ, så var det livet över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in