09:17 Polis fick samtal från flera inringare om att en bil stod stilla på en påfart till E20 i höjd med trafikplats 138 utanför Åkers Styckebruk, Eskilstuna. En person ska ha befunnit sig utanför bilen för ett däckbyte.
Polis skickades direkt till platsen och trafikledningscentralen fick i uppgift att gå ut med en varning.
När polis är på väg till platsen blir personen som befann sig utanför bilen påkörd.
09:46 Vägen har stängts av helt och polis dirigerar om trafiken.
10:04 Trafiken har släppts på i det ena körfältet.
10:10 Personen som blivit påkörd har förts med ambulans till sjukhus. Skadeläget bedöms vara mycket allvarligt.
10:44 Både bilen som stod stilla och den bil som körde på personen kommer tas i beslag. Bärgare har beställts. Olyckan kommer utredas.
Relativt vanlig miss folk gör; att byta däck och lita på att medtrafikanterna är uppmärksamma istället för att först köra bilen till en trygg plats och sedan byta däck.
Relativt vanlig miss folk gör; att byta däck och lita på att medtrafikanterna är uppmärksamma istället för att först köra bilen till en trygg plats och sedan byta däck.
Det kanske inte gick att köra bilen. Men förstås bättre då att ringa en bärgare. Kostar bara 1500 och ingår i försäkringen. Dock kan det ju ta tid innan bärgaren kommer förstås!
13:40 En man i 80-årsåldern har avlidit till följd av skadorna. Närmast anhöriga har underrättats om dödsfallet. Polisen kommer utreda händelsen som vållande till annans död. Ingen person är delgiven misstanke i nuläget.
Var ser du olycksbilarna? Jag hittar bara en video på polis- och räddningsfordon och trafik som sakta kör förbi.
Men innan du trycker igång filmen så är det väl någon rödaktig flakbil som ser ut att ha fått sig en smäll och står på tvären. Men det kanske är jag som inte ser ordentligt?
Men innan du trycker igång filmen så är det väl någon rödaktig flakbil som ser ut att ha fått sig en smäll och står på tvären. Men det kanske är jag som inte ser ordentligt?
Det kanske inte gick att köra bilen. Men förstås bättre då att ringa en bärgare. Kostar bara 1500 och ingår i försäkringen. Dock kan det ju ta tid innan bärgaren kommer förstås!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!