Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Jag säger som jag brukar: Vad ska man med mer snö till om det redan finns nog och varför vill man ha temperaturer under minus 20 överhuvudtaget? Hittills har jag aldrig fått ett intelligent svar på den frågan. Det brukar landa i: för att jag tycker det.
Då svarar jag.
Om det finns nog med snö så vill jag inte ha mer men jag vill ha minst 50 cm och helst 70- 100 cm.
Kallare än minus 20 är förstås inte trevligt men ett nödvändigt ont.
Varför vill jag då ha en meter snö och gärna en lång period med minus 20-30 grader?
För det första är jag en vintermänniska som gillar skidåkning, skoter körning mm.
För det andra vill jag ha det väder/klimat som rådde under 1800-talet och större delen av 1900-talet och den natur och djurliv som styrdes av det klimatet, vill inte ha fästingar, duvor, kråkor och kajor mm på vintern. Vill ha det som när jag var barn!
Vill ha de fåglar och djur som gynnas av snö och kyla.
För det tredje så vill jag ha tyst på de klimatreligiösa dårarna, vill fortsätta att få köra bil och vill ha bort de natur och miljöfarliga vindkraftverken! Är det kallt och j-vligt kanske MP röstas bort!
Sist men inte minst, skulle vi återigen regelbundet få mycket stränga vintrar skulle Sverige inte vara lika attraktivt för invandring.