2025-08-22, 00:43
Medlem
Får man ingen hjälp med mediciner är min erfarenhet att hålla lägenheten/rummet riktigt kallt innan man går till sängs.

Dom Japanska ninjorna tog alltid enligt sägen ett kallt bad för att sova gott inför en strid.

Värt att prova!
Citera
2025-08-22, 13:32
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Testa rejäla doser B-vitamin (2-3 B-forte dagligen) särskilt mot slutet av dagen - och även kalcium. B-vitamin benämns ibland "the sleep vitamin" i USA.

https://www.kronansapotek.se/Kronans...AaAnMpEALw_wcB
Jag håller med om att b-complex och ffa b1 är bra för sömn, i kombination med magnesium.
Men det där med 2-3 st dagligen? Ingen risk med för hög dos? På den burk du länkar är instruktionen 1 st tablett per dag. Många andra b-complex är också 1 st per dag. Har iaf hört att b12 kan vara skadligt i för höga doser.

TS kan börja med b-complex, enligt vad instruktion på burken är + magnesium. Minska ner på gymmandet till 2-3 ggr 45 min(exkl uppvärmning) pass i veckan.
Citera
2025-08-24, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det är precis tvärtom för mig. Tar jag ut mig extremt mycket fysiskt finns inte en chans att jag somnar på kvällen. Tar jag ut mig om jag har oro så blir oron värre. Har jag problem av något slag så funkar det mycket bättre med låggradig motion.

Nånstans runt 10 km lätt löpning så bränner du stresshormoner.

Spring inte ett Marathon varje dag.

Inga piller är det viktigaste. Tänk att du är bara ett däggdjur som ska hänga på savannen, allt som inte är det är ett brott mot din egna biologi.
Citera
2025-08-24, 20:46
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokernegerhora
Nånstans runt 10 km lätt löpning så bränner du stresshormoner.

Spring inte ett Marathon varje dag.

Inga piller är det viktigaste. Tänk att du är bara ett däggdjur som ska hänga på savannen, allt som inte är det är ett brott mot din egna biologi.

LoL, men samma ansträngning ger inte samma uttröttande. Tror du en 18-åring och en 50-åring springer en mil samma?
Citera
2025-08-24, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
LoL, men samma ansträngning ger inte samma uttröttande. Tror du en 18-åring och en 50-åring springer en mil samma?

Du läser mina inlägg som en muslim läser innehållsförteckningen på mamma Scans köttbullar.

Klart jag inte gör jag har varit både 18 och 50. Vi äldre springer lite och promenerar mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in