2025-08-19, 19:26
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Söker den mest hjärndöda serien som någonsin producerats. Tänk till lite innan du svarar, tack.
Motivera. Länka gärna youtubeklipp.

I princip allt som inte är spelfilm får nämnas, så inte exklusivt tv-serie, utan även dokusåpa mm.
Det skall vara flera avsnitt.
"Våra värsta år". Har många gånger försökt att titta på några avsnitt men har aldrig lyckats hitta en enda scen som ens fått mig att småle. Pinsam WT- familj med överspel som inte ens överträffas av Nils Poppe eller Ewa Rydberg. Urk.
Citera
2025-08-19, 19:26
Medlem
MTV då ? Alla tittade ju på den ?
Sedan blev kanalen kass och alla struntade i den.

Första serien med Ozzy Osbourne som gick på MTV var rätt kul.
- Men också hjärndött ?
Citera
2025-08-19, 19:28
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Jag minns fortfarande hur spännande det var när Bens tvilling bror kidnappade honom och när Meg var instängd i en grotta..

Ok minns inte hela historien men dessa två saker stack ut.

Finns ett helt forum för bara SB fans faktiskt.

Det jag minns bäst från serien var rödtotten Annies stora tuttar.
Citera
2025-08-19, 19:30
Medlem
Sculleys avatar
De första svenskarna
https://www.svt.se/special/mot-de-forsta-svenskarna/

Inte oväntat får vi veta att de första svenskarna var blåögda negrer.
Citera
2025-08-19, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
Att endast dom enklaste av hjärnor blir stimulerade av Family Guy. Du kan skriva ditt eget avsnitt av Family Guy om du tar 5 slumpmässigt valda ord och gör en story av det. Storyn kommer inte ha något med karaktären eller avsnittet att göra, det är endast till för att nyfödda och såna som du ska skratta, utan att ni förstår vad det roliga var. "Haha Peter har en hjälm på sig medan han slåss naken med en kyckling i 11 minuter, HAHAHAHAHAHAHA!!!!!!"
South Park gjorde ett rätt kul avsnitt om family guy. Men även om du har rätt att family guy har en rätt barnslig humor så har det en speciell plats i mitt hjärta. Alltid efter skolan i mellanstadiet så kom man hem och glodde på Simpsons, family guy och cops på sexan. Så jag blir alltid lite nostalgisk när jag ser något från family guy. När jag tänker på det så är humorn perfekt för pojkar 10-15 år.
Citera
2025-08-19, 20:42
Medlem
Kattknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcaBasicBobDylan
South Park gjorde ett rätt kul avsnitt om family guy. Men även om du har rätt att family guy har en rätt barnslig humor så har det en speciell plats i mitt hjärta. Alltid efter skolan i mellanstadiet så kom man hem och glodde på Simpsons, family guy och cops på sexan. Så jag blir alltid lite nostalgisk när jag ser något från family guy. När jag tänker på det så är humorn perfekt för pojkar 10-15 år.
Jag respekterar dig och din åsikt - jag såg aldrig på Family Guy men jag har samma band till The Simpsons som du har till Family Guy, även fast jag inte sett The Simpsons på säkert över 10 år. Tack för att du vågar erkänna att även om Family Guy är fantastiskt och väcker en varm känsla i kroppen, så är manuset för varje avsnitt FÖRKASTLIGT. South Park anklagas ofta för att vara omoget och ha kiss- och bajshumor, men jag slår vad om att South Parks manus slår Family Guys, oavsett avsnitt och oavsett säsong. Man FÅR gilla Family Guy, men man BÖR inte per automatik förneka kritiken från sådana som mig.
Citera
2025-08-19, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Söker den mest hjärndöda serien som någonsin producerats. Tänk till lite innan du svarar, tack.
Motivera. Länka gärna youtubeklipp.

I princip allt som inte är spelfilm får nämnas, så inte exklusivt tv-serie, utan även dokusåpa mm.
Det skall vara flera avsnitt.

Vita lögner.

Behövs motivering?

Göran Fridell, Jan Stepaneck...
Citera
2025-08-19, 20:57
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profeten-Allan
Vita lögner.

Behövs motivering?

Göran Fridell, Jan Stepaneck...

Det var väl den med ett ungt par som pippade och sedan visade sig vara halv-syskon?
Citera
2025-08-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Det var väl den med ett ungt par som pippade och sedan visade sig vara halv-syskon?

Ne, det var Skilda världar. Den här kom efter tror jag.
Citera
2025-08-19, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunkeMundt
På tal om kriminalare så är det värt att nämna svenska serier som Beck-serien, Andra Avenyn och Snabba Cash. Den sistnämnda tar nog priset av dumhet i den svenska tv-rutan. Onaturlig, pinsam och krystad skitserie som kan göra en hjärna helt atrofierad, lika liten i de små nyanser som kan återfinnas i Olle Sarris fagra hår. Det kändes som en dålig kopia av de sista säsongerna i The Wire.

Andra hjärndöda serier är nog Oz och The Shield. Även om jag personligen gillar Oz väldigt mycket så går det inte att undgå hur korkad och verklighetsfrånvänd serien är i sättet som den skildrar fängelselivet (åtminstone från säsong 3 och framåt). Fångar som mördar och våldtar varandra i daglig basis, kinesiska flyktingar som huseras i en fängelseavdelning, initiativ från McManus som slutar med att folk antingen dör eller får bestående men för livet. Så dåligt att det blir bra.

Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Håller med om svenska deckarserier, de är inte bara hjärndöda de är extremt trista också och sluten är alltid ännu sämre än inledningarna.
Ett undantag är Hassel, orginalet alltså, nya versionen, en serie för pissluffare av pissluffare.
Känns som det bara är engelsmän som kan göra deckarserier som faktiskt är underhållande att titta på.

Beck var bra tills Persbrandt slutade. Serien dog när den där norrmannen från Game of Thrones kom som ny polis istället för Persbrandst Gunvald. De borde ha lagt ner serien då. Vad gäller brittiska deckare har jag inte sett någon sen Agatha Christie. De säger att brittiska deckare har blivit extremt woke.
Citera
2025-08-19, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentaStoffe
Beck var bra tills Persbrandt slutade. Serien dog när den där norrmannen från Game of Thrones kom som ny polis istället för Persbrandst Gunvald. De borde ha lagt ner serien då. Vad gäller brittiska deckare har jag inte sett någon sen Agatha Christie. De säger att brittiska deckare har blivit extremt woke.

Men tillhör det det mest hjärndöda som producerats?
Nu sänker vi nivån gott folk.
Nu steppar vi down. (inte steppar upp alltså..)
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2025-08-19 kl. 21:31.
Citera
2025-08-19, 21:44
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimsta
Leif & Billy
Dynga rätt igen... Får Trump att skina som en seriös global komiker med sina favorit lögner.
Asså hur orkar ni dra in Trump i tamefan allt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in