Citat:
Ursprungligen postat av
ultrabubb
Jag har några år tills 40 och jag har aldrig haft ett parförhållande. Detta har lett till världens sämsta självförtroende. Min hjärna är helt övertygad om att jag är för kort, för ful och för introvert för att någon någonsin ska kunna tycka om mig. Jag har haft dessa tankar i många år nu och ju längre jag har dessa tankar hamnar jag bara längre och längre ner i mitt mående. Jag börjar tänka att snart är det för sent även om jag skulle få bort dessa tankar, då blir jag deprimerad.
Hur kan jag egentligen komma ur dessa tankar? Jag har svårt att se att en psykolog skulle kunna få mig på andra tankar utan det enda som kan få mig att komma ur dessa tankar är väl att lyckas hitta en tjej? Men det är jag ju övertygad om att det inte går :/
Det korta svaret: prova mindfulness i ett par veckor. Ladda ner en gratisapp och kör på, kostar ingenting!
Men tänker man lite längre så borde du kanske gå och prata med någon om det också (alltså uppsöka professionell hjälp) om det är något som påverkar dig så djupt som det verkar.