• 1
  • 2
2025-08-17, 17:32
Medlem
Igår under lördagen stod jag i Växjö med en banderoll där det stod Svenskar först judar sist. Tillsammans med banderollen delade vi (Nordiska motståndsrörelsen) ut ett flygblad där argument fördes fram att den judiska folkgruppen anses som mer skyddsvärd av våra politiker och av allmänheten i stort.

Det fanns också symboler och URL:er på flygbladet och man kan se det i sin helhet på Motståndsrörelsens hemsida.

Jag tänkte att jag kopierar in texten.

"Sverige är det enda landet i hela världen där det finns tillräckligt många svenskar för att utgöra en majoritet i ett land. Den svenska statens uppgift borde primärt vara att skydda det svenska folket, den enda platsen på jorden där vi kan skydda oss själva, men det sker inte!

En antisemit, det är något fult idag. Sedan barnsben lärs svensken ut att denne inte är en bra människa om den inte gillar eller accepterar judiska förehavanden. Vad är motsvarigheten till antisemit? Antisvensk. Har du som läser detta någonsin hört detta eller något liknande användas?

Det är hets mot folkgrupp om en jude rånas och misshandlas för att han är jude men det är aldrig hets mot folkgrupp om en svensk rånas och misshandlas för att han är svensk.

I varje avseende anser det nuvarande mediala- och politiska etablissemanget att om något händer en judisk människa eller judiska organisationer då är det värre än om det sker mot svenskar eller organisationer vars syfte är att främja svenskarnas överlevnad. Detta gäller från Vänsterpartiet hela vägen till Sverigedemokraterna.

Vi i Nordiska motståndsrörelsen arbetar för att sätta svensken och svenskarnas intressen främst i Sverige. Den enda platsen på jorden där vi är i majoritet.

Om någon tycker att detta är fel, då vill vi påpeka i att den judiska staten Israel är man ingen dålig jude om man ogillar svenskar. Inga riksdagspolitiker i Sverige kommer säga att de är dåliga judar i Israel för att de ogillar svenskar eller våra förehavanden.

I Israel skäms inte judarna för att sätta sina egna intressen främst för det är den enda judiska staten i världen. Varför skall då inte svenskarna i sin tur kunna sätta sina intressen i första rummet, speciellt inom det egna landet?

Det finns de som anser att svenskens uppgift är att med arbete och slit främja andra folkgrupper i den här världen. Det är en position som vi vägrar acceptera, arbetet och slitet skall främst gynna oss själva och våra efterkommande!

Vad menar vi med rubriken ”svenskar först – judar sist”? Idag tänker majoriteten av svenskarna på inrådan av politiker och medier främst hur ett politiskt beslut kommer påverka den judiska folkgruppen, sedan går man vidare med övriga folkgrupper och allra sist hur det kommer påverka svenskarna.

Vi vill att svenskarna varje gång först tänker på om de politiska besluten gynnar svenskarna, sedan tar man hänseende till hur andra folkgrupper påverkas för att slutligen ta hänsyn till den judiska gruppen.

Då har man vänt på steken från hur det är idag och det är också syftet med det här flygbladet."

Det var främst aktiva politiker (mina motståndare) som blev upprörda över att vi stod där med den texten och klagade till polisen att texten var hmf. Det måste även sägas att en del invandrare faktiskt uppskattade budskapet och frågade om de kunde ta foto på oss.

Det skall tillstås att budskapet drog till sig folks uppmärksamhet, vi fick stå där fritt utan några större klagomål från allmänheten och polisen kände sig till slut tvungna att få bort budskapet då de uppenbart inte gillade att vi spred det till en sådan stor folkgrupp.

De tog mig till polisstationen medan de avhyste resten av gruppen från centrum i Växjö. På station blev jag meddelad att jag är misstänkt för brott mot ordningslagen, hets mot folkgrupp och förargelseväckande beteende. Det sistnämnda är för att utredaren vill säkra att om de inte får mig fälld eller åtalad för hmf så vill de möjligen kunna åtala mig för att ha gjort vissa människor på platsen brottsligt upprörda med mitt budskap.

Efter aktionen har folk klagat på sociala medier och anser att budskapet skall förbjudas. I en klagotråd på Reddit där jag förde fram mina åsikter om händelsen har jag redan blivit bannad från. Andra har inte sett några som helst problem med budskapet och anser att det är bra och att man skall få föra fram det jag gjorde i lördags.

Jag vet om att det finns fler personer på Flashback som håller yttrandefriheten högt och att urvalet kan bli lite skevt.

Jag tänkte ändå att den här tråden diskuterar vi om ni anser att jag har rätt att föra fram det här budskapet utan att råka ut för repressalier från statsmakten. Alla sidor får mer än gärna motivera sitt svar.
Citera
2025-08-17, 17:34
Medlem
(FB) NMR höll aktion i Växjö med budskapet "Svenskar först – judar sist" (2025-08-16)
Citera
2025-08-17, 17:35
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Men då vill jag citera bibeln.

Matteusevangeliet 19:30 Många som är sist skall bli först, och många som är först skall bli sist.
Citera
2025-08-17, 17:43
Medlem
Undersnusks avatar
Hur länge pågick er protest?
Citera
2025-08-17, 17:44
Medlem
Tomtekukars avatar
TS är inte staten. Reinfeldt kallade svenskt barbariskt och SAS hånade skandinaviskt – inga konsekvenser. Yttrandefriheten är selektiv: vissa grupper får skydd, majoriteten får hånas.
Citera
2025-08-17, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.M.M.Hansson
Igår under lördagen stod jag i Växjö med en banderoll där det stod Svenskar först judar sist. Tillsammans med banderollen delade vi (Nordiska motståndsrörelsen) ut ett flygblad där argument fördes fram att den judiska folkgruppen anses som mer skyddsvärd av våra politiker och av allmänheten i stort.

Det fanns också symboler och URL:er på flygbladet och man kan se det i sin helhet på Motståndsrörelsens hemsida.

"Sverige är det enda landet i hela världen där det finns tillräckligt många svenskar för att utgöra en majoritet i ett land. Den svenska statens uppgift borde primärt vara att skydda det svenska folket, den enda platsen på jorden där vi kan skydda oss själva, men det sker inte!

En antisemit, det är något fult idag. Sedan barnsben lärs svensken ut att denne inte är en bra människa om den inte gillar eller accepterar judiska förehavanden. Vad är motsvarigheten till antisemit? Antisvensk. Har du som läser detta någonsin hört detta eller något liknande användas?

Det är hets mot folkgrupp om en jude rånas och misshandlas för att han är jude men det är aldrig hets mot folkgrupp om en svensk rånas och misshandlas för att han är svensk.

I varje avseende anser det nuvarande mediala- och politiska etablissemanget att om något händer en judisk människa eller judiska organisationer då är det värre än om det sker mot svenskar eller organisationer vars syfte är att främja svenskarnas överlevnad. Detta gäller från Vänsterpartiet hela vägen till Sverigedemokraterna.

Vi i Nordiska motståndsrörelsen arbetar för att sätta svensken och svenskarnas intressen främst i Sverige. Den enda platsen på jorden där vi är i majoritet.

Om någon tycker att detta är fel, då vill vi påpeka i att den judiska staten Israel är man ingen dålig jude om man ogillar svenskar. Inga riksdagspolitiker i Sverige kommer säga att de är dåliga judar i Israel för att de ogillar svenskar eller våra förehavanden.

I Israel skäms inte judarna för att sätta sina egna intressen främst för det är den enda judiska staten i världen. Varför skall då inte svenskarna i sin tur kunna sätta sina intressen i första rummet, speciellt inom det egna landet?

Det finns de som anser att svenskens uppgift är att med arbete och slit främja andra folkgrupper i den här världen. Det är en position som vi vägrar acceptera, arbetet och slitet skall främst gynna oss själva och våra efterkommande!

Vad menar vi med rubriken ”svenskar först – judar sist”? Idag tänker majoriteten av svenskarna på inrådan av politiker och medier främst hur ett politiskt beslut kommer påverka den judiska folkgruppen, sedan går man vidare med övriga folkgrupper och allra sist hur det kommer påverka svenskarna.

Vi vill att svenskarna varje gång först tänker på om de politiska besluten gynnar svenskarna, sedan tar man hänseende till hur andra folkgrupper påverkas för att slutligen ta hänsyn till den judiska gruppen.

Då har man vänt på steken från hur det är idag och det är också syftet med det här flygbladet."

Det var främst aktiva politiker (mina motståndare) som blev upprörda över att vi stod där med den texten och klagade till polisen att texten var hmf. Det måste även sägas att en del invandrare faktiskt uppskattade budskapet och frågade om de kunde ta foto på oss.

Det skall tillstås att budskapet drog till sig folks uppmärksamhet, vi fick stå där fritt utan några större klagomål från allmänheten och polisen kände sig till slut tvungna att få bort budskapet då de uppenbart inte gillade att vi spred det till en sådan stor folkgrupp.

De tog mig till polisstationen medan de avhyste resten av gruppen från centrum i Växjö. På station blev jag meddelad att jag är misstänkt för brott mot ordningslagen, hets mot folkgrupp och förargelseväckande beteende. Det sistnämnda är för att utredaren vill säkra att om de inte får mig fälld eller åtalad för hmf så vill de möjligen kunna åtala mig för att ha gjort vissa människor på platsen brottsligt upprörda med mitt budskap.

Efter aktionen har folk klagat på sociala medier och anser att budskapet skall förbjudas. I en klagotråd på Reddit där jag förde fram mina åsikter om händelsen har jag redan blivit bannad från. Andra har inte sett några som helst problem med budskapet och anser att det är bra och att man skall få föra fram det jag gjorde i lördags.

Jag vet om att det finns fler personer på Flashback som håller yttrandefriheten högt och att urvalet kan bli lite skevt.

Jag tänkte ändå att den här tråden diskuterar vi om ni anser att jag har rätt att föra fram det här budskapet utan att råka ut för repressalier från statsmakten. Alla sidor får mer än gärna motivera sitt svar.

Vad menar du med det?

När rånas svenskar för att de är svenskar?

Oavsett vad så blir åtalet misshandel inte hets mot folkgrupp.
Citera
2025-08-17, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undersnusk
Hur länge pågick er protest?

Den pågick i över en timme så många såg budskapet. Det tog lite tid för polisen att få dit fler patruller och när de var ungefär 10 poliser så tog de mig från platsen och till station.
Citera
2025-08-17, 17:55
Medlem
Vad fan ni kan ju inte ens stavar rätt, hoppas ni får sitta länge! Jävla puckon!
Citera
2025-08-17, 18:04
Medlem
Antar att de flesta Judar i sverige är just...svenskar. Men de har fördelen av att kunna packa sina väskor och flytta till Israel när som helst. Vi ateister...var är vår "Israel"...?
Citera
2025-08-17, 18:34
Medlem
Jag ska verkligen försöka ge mig på detta me ndet är så jävla mycket skit att jag inte vet om jag orkar. Aja, får se hur länge man noterar saker (fetstilt är mina kommentarer i citatet för jag orkar fan inte göra det här till 400 separata citat).

Citat:
Igår under lördagen stod jag i Växjö med en banderoll där det stod Svenskar först judar sist. Tillsammans med banderollen delade vi (Nordiska motståndsrörelsen) ut ett flygblad där argument fördes fram att den judiska folkgruppen anses som mer skyddsvärd av våra politiker och av allmänheten i stort. Ni anser. har ni belägg för det öht eller är det bara "min uppfattning baserat på ingenting annat än min bubbla"?

"Sverige är det enda landet i hela världen där det finns tillräckligt många svenskar för att utgöra en majoritet i ett land. Den svenska statens uppgift borde primärt vara att skydda det svenska folket, den enda platsen på jorden där vi kan skydda oss själva, men det sker inte! Hur sker det inte? Vi har inget krig, vi anses vara ett av de bästa länder att bo i och hamnar högt i alla index som är positiva. Vad exakt är det som staten misslyckats med att skydda någon ifrån?

En antisemit, det är något fult idag. Det har alltid varit fult att vara en idiot som är emot en person enbart pga dess ursprung. Spelar ingen roll om det var mer accepterat förr pga påtryckningar och rädsla, det är fortfarande korkat beteende som bara hämmar samhällets utveckling framåt. Sedan barnsben lärs svensken ut att denne inte är en bra människa om den inte gillar eller accepterar judiska förehavanden. Jag tror vi också lärs ut att acceptera andra än judar men ditt fokus är verkligen på en specifik folkgrupp. Undrar varför. Hmmm. Vad är motsvarigheten till antisemit? Antisvensk. Har du som läser detta någonsin hört detta eller något liknande användas? Ja, klart man har. Man bor väl inte under en sten? Används flitigt av alla rasister bland annat. Inget nytt alls att de missbrukar språket dock för du menade det självklart på ett annat sätt, eller hur?

Det är hets mot folkgrupp om en jude rånas och misshandlas för att han är jude men det är aldrig hets mot folkgrupp om en svensk rånas och misshandlas för att han är svensk. Riktiga drömscenarion. När har det här ens hänt en gång där det inte varit tydligt att personen rånats/misshandlats pga att hen har ett visst ursprung? Klart det då rubriceras som så. Låter mer som påhittade scenarion för att få spela offer. Som vanligt alltså.

I varje avseende anser det nuvarande mediala- och politiska etablissemanget att om något händer en judisk människa eller judiska organisationer då är det värre än om det sker mot svenskar eller organisationer vars syfte är att främja svenskarnas överlevnad. Ge gärna exempel. Var någonstans har det påståtts något sådant? Om du jämför judar som blir misshandlade för att de är judar mot att rasister blir misshandlade så ja, varje sund människa kommer att tycka mer synd om juden. Det är bara logiskt. Detta gäller från Vänsterpartiet hela vägen till Sverigedemokraterna.

Om någon tycker att detta är fel, då vill vi påpeka i att den judiska staten Israel är man ingen dålig jude om man ogillar svenskar. Ok? Vem bryr sig? I turkiet tycker vissa på ett sätt, I Kina likaså. är du ett offer för att någon i ett annat land inte gillar dig och är rasist? Du kanske ska tänka efter lite hur det känns och se om du kan dra någon parallell där. Inga riksdagspolitiker i Sverige kommer säga att de är dåliga judar i Israel för att de ogillar svenskar eller våra förehavanden. På samma sätt som att ingen svensk politiker säger att Amerikanare är "dåliga amerikanare" för X. Man drar inte ett helt folk över en kam.

I Israel skäms inte judarna för att sätta sina egna intressen främst för det är den enda judiska staten i världen. Varför skall då inte svenskarna i sin tur kunna sätta sina intressen i första rummet, speciellt inom det egna landet? Du har fortfarande inte visat på hur vi inte gör det. Återigen, vem bryr sig om hur andra länder sköter sitt i sådana här fall?

Det finns de som anser att svenskens uppgift är att med arbete och slit främja andra folkgrupper i den här världen. Det är en position som vi vägrar acceptera, arbetet och slitet skall främst gynna oss själva och våra efterkommande! Det är väl upp till var och en vad de vill arbeta och slita för? Som samhälle dock, för vi är flockdjur och vi mår bra av att bo i samhällen, så vill de flesta gynna ett tryggt samhälle. Det viktigaste är att man är säker där man bor, handlar, lever. Att främja andra grupper för att assimileras bättre och minska klyftor är bara en självklar del av att göra samhället bättre för alla involverade. Det tar inget ifrån någon annan. Tvärtom gynnar det alla i samhället om samtliga får trygghet, mat och boende. Dessa grundpelare strävar alla efter, oavsett ursprung.

Vad menar vi med rubriken ”svenskar först – judar sist”? Idag tänker majoriteten av svenskarna på inrådan av politiker och medier främst hur ett politiskt beslut kommer påverka den judiska folkgruppen, sedan går man vidare med övriga folkgrupper och allra sist hur det kommer påverka svenskarna. Har inte riktigt sett något exempel på det här så du får gärna ge några. Några politiska beslut där "mindre folkgrupper" har fått gå före "svenskar" och där det i sin tur varit detrimentalt för just "svenskarna". Det måste vara exempel där beslutet faktiskt givit ett negativt resultat för majoriteten på bekostnad av en enskild minoritet. Och nej, att inte få skrika "neger!" på öppen gata åt förbipasserande är inte ett inskränkande av yttrandefriheten ifall det var det du tänkte.

Det var främst aktiva politiker (mina motståndare) som blev upprörda över att vi stod där med den texten och klagade till polisen att texten var hmf. Det måste även sägas att en del invandrare faktiskt uppskattade budskapet och frågade om de kunde ta foto på oss. Inte förvånad. Många invandrare är muslimer. Religiösa människor är extra lätta att manipulera och få över på en sida om en skala. Snackar vi muslimer vs judar så är det en klassisk kamp om vilka så är sämst etiskt.

Jag vet om att det finns fler personer på Flashback som håller yttrandefriheten högt och att urvalet kan bli lite skevt. problemet med er som anser att "yttrandefriheten är viktigast!" tror också att ni är fria från konsekvenser. Du får ha yttrandefrihet och säga precis vad du vill, men vissa saker kan du få konsekvenser för. Det är precis så yttrandefriheten har fungerat och ska fungera. En grupp som bara står och skriver "Sieg Heil, döda judar!" gör andra människor rädda och oroliga. Både vuxna och barn. Därför är sådant beteende förbjudet då det enbart är negativt. Likaså om du bestämmer dig för att gå efter romer och skrika "Ut zigenarhora!". Visst har du fått yttra dig men du får också leva med konsekvenserna. Ser inget fel med att man begränsar det som får sägas beroende på hur samhället i allmänhet reagerar. Självklart är inget svart och vitt i en sådan här fråga utan gråzonen är stor och det måste ses på fall till fall, vilket det också görs. Finns risk att det blir allvarligare än bara ord så måste polisen också få kliva in. Finns det risk att en grupp hetsar upp en annan att begå brott mot en tredje är det också läge att kliva in och lugna ner det.

Jag tänkte ändå att den här tråden diskuterar vi om ni anser att jag har rätt att föra fram det här budskapet utan att råka ut för repressalier från statsmakten. Alla sidor får mer än gärna motivera sitt svar. Som sagt, du får framföra precis vad du vill men går det över en gräns eller skapar oro och känsla av att det är farligt eller otryggt, då får du leva med konsekvenserna. Svaret är alltså NEJ, du ska inte få "föra fram det här budskapet utan att råka ut för repressalier" för yttrandefrihet betyder inte alls det.

Varför slösar jag min tid på det här när jag borde jobba istället...?
Citera
2025-08-17, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Jag ska verkligen försöka ge mig på detta me ndet är så jävla mycket skit att jag inte vet om jag orkar. Aja, får se hur länge man noterar saker (fetstilt är mina kommentarer i citatet för jag orkar fan inte göra det här till 400 separata citat).

Varför slösar jag min tid på det här när jag borde jobba istället...?

Hej

Den här tråden har den här frågeställningen:

"Jag vet om att det finns fler personer på Flashback som håller yttrandefriheten högt och att urvalet kan bli lite skevt.

Jag tänkte ändå att den här tråden diskuterar vi om ni anser att jag har rätt att föra fram det här budskapet utan att råka ut för repressalier från statsmakten. Alla sidor får mer än gärna motivera sitt svar."

Vill du ha svar på det du skrev? Då rekommenderar jag att du postar ditt inlägg i den här tråden: (FB) NMR höll aktion i Växjö med budskapet "Svenskar först – judar sist" (2025-08-16)

Den trådens frågeställning passar mer ditt svar där du önskar debattera budskapet. Jag lovar att titta på din kommentar där efter den postats.
Citera
2025-08-17, 20:09
Medlem
kackelstinas avatar
Citat:
Jag är yttrandefrihetsabsolutist och anser att de som är ansvariga för att vi har gjort inskränkningar (som HMF) i grundlagen samt de som använder sig av dessa lagar för att sätta dit meningsmotståndare samt de som upprätthåller dessa grundlagsvidriga lagar är landsförrädare och borde stoppas in i koncentrationsläger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in